Máriova raketka č.1
Ďalší pacient s diagnózou drag race a opäť zo Záhoria :). Od 2018 do 2022 bojoval Mário s časom a proti súperom na už dobre známej, modrej atmosfére Opel Corsa B, aby sa vlani ukázal v testovacom režime na niečom novom – nafúkanom. Okrem toho, že sa opäť bavíme o rýchlej garážovej kreácii, musíme uznať, že tá aj vyzerá dobre. Čierno-zlatá „načančaná“ predokolka absolvovala celú sezónu 2023 s výsledným 2.miestom triedy P1 v šampionáte Power fest a to hneď za brutálnou 600k Ibizou z Bratislavy.
„Príbeh tohto autíčka začal tým, že som chcel skúsiť jazdiť šprinty aj s turbo motorom, popri modrej atmosférickej B Corse. Auto bolo kúpené v Maďarsku len kvôli karosérii a papierom, originál to bola 1.2-ka 8 ventil. Spolu s ním som kúpil aj turbový 2-liter, na ktorom malo byť poškodené tesnenie pod hlavou, po rozobratí motora som ale zistil, že je úplne K.O. Prepálené piesty a poškodený blok. Tak som kúpil ďalší blok a následne doňho kované komponenty, keďže som vedel, že rapídne stúpne výkon oproti originálu.
Samotné práce boli založené na kompletnom ošetrení a spevnení karosérie, vlastne som auto od základu postaval celé nanovo. Všetko som si robil svojpomocne, jedine kabeláž a programovanie som zveril dobrému kamošovi - elektrikárovi Ákosovi Radicsovi z Maďarska. Napriek tomu, že kvôli drag slickom jazdím kategóriu Profi, Corsa má plne funkčné svetlá, kompletnú prístrojovku, všetky okná sú originál, z karosérie nie je nič odrezané či odľahčené. Auto je postavené tak, že sa s ním dá jazdiť aj po ceste – otázka znie, čo na to strážcovia zákona vidiac ten výfuk na boku a Bože chráň nejaký mobilný merač hluku :D (pozn.redakcie).“
A že ako jazdí tento nákupný košík? Tak na 402m dlhej rovinke zrýchli s pevným štartom za 11,9 sekundy na 201km/h a jeho maximálka je 256 km/h. Auto má však po zmene obutia väčší potenciál, nakoľko pre slabú trakciu prvých meraných 60 stôp (18,3m) prehrabe a čas je stále okolo 2 sekúnd. No a čo sa týka nadpisu tejto recenzie, domnievate sa správne, Mário vyrukoval v tomto roku s ďalšou – ešte uletenejšou novinkou. O tej ale viac nabudúce...;)
Opel Corsa A turbo FWD drag spec
Motor: benzínový 4-valec 2.0 16V turbo C20LET, kované piesty JE pistons kompresným pomerom 8,5:1, kované ojnice JR racing, ostré vačky, dvojité pružiny ventilov Dbillas, ložiská King race, olejové čerpadlo Z20LET, palivové čerpadlo Bosch 044motorsport, vstrekovače Bosch 1000ccm, turbo Garrett GT2871R, blov-off Tial, intercoler FMIC, ladené zvody, programovateľna ECU MegaSquirt ms3, výkon 412hp a 462Nm
Pohon: na predné kolesá, prevodovka Opel F18, samosvor Quaife, keramická spojka na mieru od Stefan Zorst racing
Podvozok: plne nastaviteľný XYZ racing super sport, predné brzdy ATE sport, zadné bubnové, kolesá street: ATS 195/50R15 a semi slick pneu, šprinty: disky Intra 7JR13 + drag pneu HOOSIER 24,5x8R13, vzadu upravené plechové disky 4Jx15 a pneu Nankang 145/80R15
Karoséria: bez odľahčenia, funkčné svetlá
Interiér: športové sedačky Bimarco, športový volant
Dynamické parametre:
0-402m: 11,994sek.@ 201,36km/h
V-Max 256 km/h
text: P.Kovács, foto: Michal Petreje