Aktuálne najrýchlejší predohrab republiky
Meno Ivan Cích je pre tých, čo sledujú slovenskú šprintérsku scénu určite dobre známe. Je to jeden z mnoha „pacientov“, ktorých infikovala honba za skracovaním času, potrebného na pokorenie 402 resp. 201m s pevným štartom. Po určitú úroveň je táto snaha len akýmsi hoby, no neskôr sa z toho stáva doslova umenie stavby extrémnych agregátov – nehovoriac o ich ladení, a zdokonaľovaní. Predošlú vetu ľahko pochopíte z nasledujúcich holých faktov: 21-ročná Ibiza, vyše 600 koní a štvťmíľa za 11,0 sekúnd...
Dopracovať sa k takýmto číslam trvá nejaký ten mesiac, či rok a je za tým množstvo hodín strávených v dielni, tiež nervov vŕtajúc sa v motore alebo na trati, keď to nefunguje ako má. Ale o tom to je a preto si treba ceniť prístup „Built, not bought“. Samozrejme ani v Ivanovom prípade to nie je koniec, ciele sú úplne inde – aj keď si laik povie, sekunda hore-dole, to nič nie je... Vo svete „drag race“ je dostať sa z 11 pod 10 je obrovský skok – hlavne ak si všetko robíte na kolene a hlavne pri slovenskom rozpočte. Táto Ibiza ale na to má, hardvér je postačujúci a Ivan sa nezastaví kým nepokorí národný FWD rekord Pištu Holakovského, nastavený v roku 2013 na Honde Civic turbo.
Ivan nováčik v tejto disciplíne nie je, aktuálnemu špeciálu triedy Profi1 predchádzala pouličná predokolka a sem-tam sa na dráhe ukáže aj na svojej bábike BMW E30 turbo. Projekt „Ibiza 2“ odštartoval v roku 2016 po predaji „Ibizy 1“ - Cupra 6k2 z výkonom 350koní, s ktorou šprintoval v predošlých ročníkoch. Zadovážilo sa teda dvojča, ktoré ale dostalo extrémnejšie úpravy s poriadnou dávkou výkonu a výraznú odľahčovaciu kúru. Nezabúdajme, že Ivan je v jednej osobe pretekár, sponzor aj mechanik, pri čom však vďaka patrí i technickej podpore – menovite Patrik Doboš a Tibor Fekete a Matejovi Farkašovi z Profituningu za ladenie.
My teda držíme palce vo vylepšovaniu osobného rekordu a tiež k pokoreniu 10-sekundovej méty a vidíme sa na ďalšom kole Power festu 18.júna na letisku v Trenčíne.
Seat Ibiza 6K2 1.8T 20V, rok výroby 2001
Motor: Zážihový 4-valec 1.8T 20V AGU Octavia 1 s pôvodným výkonom 115kW, piesty Audi S3 9.0:1, kované ojnice FCP, upravená hlava s veľkými kanálmi, pružiny ventilov Supertech, vačky z 1.8 20V atmosféra, turbo Garrett GTX 3071R 2gen, wastegate Tial, sanie Apr Motorsport, čerpadlo Bar-Tek, vodou chladený intercooler, obehové čerpadlo 900l/h, zásobník na voda+ľad 10l, nitro NX od 35 až 120koní, software Profituning Bratislava, výkon 500k +120k vstrekovanie N2O, softvér Profituning Bratislava
Pohon: Na predné kolesá cez 6-st.manuál Seat Leon, samosvor Quaife, spojka keramika Sachs racing, odľahčený zákazkový zotrvačník, polosi a kĺby Fabia 1 RS
Podvozok: tlmiče Bilstein B6, pružiny Eibach, disky ATS Cup 9j R15 predok, 7j R15 zadok, pneu 26x10R15 Hoosier / M&H 24.5x8.5R15
Karoséria: Blatníky Seat Ibiza Kit car, nárazník Cupra, odľahčenie
Interiér: Odstrojený, odľahčený, škrupinová sedačka, volant OMP, prídavné budíky
Najlepší čas na 402m: 11.008 sek. pri 211km/h - Power fest Trenčín
text: P.Kovács, foto: Michal Petreje