Profituning 2023

2016: Oravská veverica

10. september 2024Publikoval P. Kovács

Krásna modrá metalíza sa nádherne trbliece na slnku si vravím, keď stojím na dvore pri Ľubošom Golfe. Ja fotograf, kolega kameraman a šarmantná asistentka sme po 3 hodinovej ceste autom boli v Brezovici na Orave, kde tento mladý pohodový chalan býva. Spoznali sme sa cez klub BardUnited a dohodli stretnutie na fotenie auta. Keď sme sa všetci zvítali, sadli sme si a Ľuboš nám porozprával svoj príbeh.

„Príbeh tohto Golfa sa začína na začiatku roka 2012, keď som sa zamiloval do VW s motorom R32. No bohužiaľ nebol dostatok financií na tento kaliber, takže som sa uspokojil aj s jej starším predchodcom s motorom VR6. Koniec koncom po tom všetkom som už kľudne mohol mať aj tú R32-ku :D. Jednu krásnu usneženú nedeľu som našiel mk3-ku v susednom Poľsku. To auto bolo hrozné už na fotkách. Strašná farba no celkom fajn výbava a dokonca aj motor mal 6 valcov. A keďže Krakov nie je až tak ďaleko, tak som sa tam išiel pozrieť. Pri obhliadke som zistil že to auto v skutočnosti nie je až tak strašné, len predávajúci nevie fotiť.

Auto jazdilo takmer rok v sériovom stave, stačil mi tam ten motor, z ktorého som bol v tom čase celý bez seba. Odstupom času po sledovaní fotografií zo zrazov som sa rozhodol, že s ním niečo musím urobiť a tak dostal Golf nastaviteľný podvozok a kolesá BBS RM, ktoré kvôli šírke museli ísť neskôr preč. Nieže by to vadilo mne, ale proste to vadilo istým zamestnancom v štátnej správe. Nesúťažne sme absolvovali pár zrazov, kde som načerpal inšpiráciu a hlavne motiváciu. Na začiatku roka 2014 sa auto zatvorilo do garáže a povedal som si, že si splním svoj sen a tú kopu modrého plechu opravím a postavím si peknú káru.

Demontoval sa motor a nápravy, ktoré prešli úplnou očistou a kompletným repasom.  Boli zbavené pôvodnej farby a hrdze, nalakovali sa lesklou čiernou farbou a boli natlačené do silentov od Strongflexu. Agregát bol kompletne vyčistený, blok nalakovaný do čiernej a sanie bolo vyleštené. O nasávanie vzduchu sa po novom stará športový filter od Simoty a o zvuk ladené zvody, odstránený katalizátor, rezonátor, stredový a koncový tlmič od firmy Hartmann motorsport. Zvody až po rezonátor sú obalené pri tom termopáskou.  

Aby to dáko aj vypadalo, kryty šesťvalca boli vyhladené a potiahnuté do čiernej koženky ako aj kryty tlmičov, sahara, vzduchový filter, kryt batérie ale aj nádržka na vodu spolu s uzáverom. Motorový priestor bol zbavený zbytočností, všetky spoje boli vyhladené a bol nalakovaný do farby karosérie. Medzi tlmiče sa osadila leštená rozperná tyč značky JOM.  Na novo vyskladané nápravy sa osadil vzduchový podvozok - vzadu dvoj, vpredu trojmech kvôli nie vhodnému nájazdu do dvora a garáže, pretože ma už nebavilo neustále všade podkladať dosky... Neskôr na rad prišli samozrejme nové disky - model C2 od Porsche, ktoré si vynútili podložky na zmenu rozteče.  Pôvodne to boli 22mm, no neskôr boli nahradené podložkami o hrúbke 35mm a následne vyleštené. O vzduch v mechoch sa stará kompresor Viair schovaný pod falošným dnom kufra spolu s elektrozávormi a tlaková nádrž s polepom Pepsi. 

Na exteriéri bol predok nahradený dielom z Venta spolu s maskou z modelu GT. Túto masku som kúpil v Čechách za pár drobných a verte či nie, bolo na nej 6 vrstiev rôznych odtieňov farieb a musel som to oškrabať nožom, lebo sa to ani brúsiť nedalo. Nárazníky a zadná kapota bola nahradená za kusy z modelu určeného pre trh v USA, ku ktorým sa viaže tiež zaujímavá historka. Z nej som sa ponaučil, že za tovar nikdy neplaťte vopred. Moje nekompletné GTI prahy dostali nové vrchné lišty. Prepravné spoločnosti asi nepoznajú význam označenia skleneného pohára v červenom štvorčeku a tak mi narobili robotu navyše. Výber farby trval asi 5 minút, vyhrala to modrá metalíza s veľkým množstvom zrna, ktorá ma na slnku naozaj skvelý efekt.  

Interiér je verzia ColourConcept, čiže sedadlá Recaro čalúnené do čierno-modrej kože a tak isto aj doorboardy. Volant, riadiaca páka a taktiež aj ručná je na zákazku vyrobená firmou PaDa style. Pod DSP ovládačom k soundsystému od Nokie sú zabudované dva manometre Viair k ovládaniu air ride-u.

Vlaňajšia sezóna bola už kompletná a podarilo sa vybojovať aj nejaký ten pohár a účasť na autosalóne v Nitre, kde som sa dostal do TOP20. No pre mňa najväčším úspechom bolo teraz na jar reprezentovať našu krajinu na akcii AMTS v Budapešti. Poviem vám, niekedy som mal sto chutí to auto zapáliť a na všetko sa vykašlať, niekedy som žil ledva od výplaty do výplaty, mojej priateľke som s Golfom zožral tiež veľa nervov,  ale vydržala to so mnou a ďakujem jej za to. No poviem vám stálo to za to! Toto hobby je beh na dlhú trať, ktorá asi nikdy nemá koniec...

Volkswagen GOLF III VR6, rok výroby: 1997
Motor:
Benzínový 2,8-litrový 6-valec typu VR6 v sérií 128kW, leštené výfukové zvody, decat, rezonátor, stredový a koncový tlmič značky Hartmann s potrubím 2,5"/63,5mm, vzduchový filter Simota, styling s koženými doplnkami a čiastočným zahladením
Pohon: Náhon predných kolies cez 5-stupňový manuál
Podvozok: Vzduchový systém AirRide, predná rozpera značky JOM, podvozok lakovaný do čiernej lesklej, tvrdené silentbloky, 35mm podložky na zmenu rozteče, 16-palcové kolesá Porsche C2, vpredu 7J pneumatiky Nankang 165/45 R16, vzadu 8J pneumatiky Federal  195/40 R16
Karoséria:
Predný, zadný nárazník a zadná kapota z modelu USA, predok Vento, maska model GT a prahové nástavce z modelu GTI, modrá metalíza
Interiér:
Sedadlá a doorboardy ColourConcept (modročierna koža), sedadlá Recaro, na zákazku vyrobený volant, radiaca páka a ručná brzda PaDa style, manometre Viair, v kufri tlaková nádoba k AirRidu s polepom Pepsi, audio systém Nokia Sound Systém s DSP a vstavaným subwooferom

text: BardUnited, foto: Lukáš Fedorko - 1MillionArt