Profituning 2023

2016: La Bella Macchina

27. február 2024Publikoval P. Kovács

Juraj, alias Mauro, je veľkým fanúšikom talianskych vozidiel Alfa Romeo. Dlho hľadal model, ktorý by ho výrazne oslovil, no čakať sa oplatilo. "Našiel som pekný kúsok v Rakúsku, po ktorý som si išiel hneď po telefónnej dohode," spomínal Mauro. Alfa Romeo 159 Ti ho zaujalo predovšetkým svojim jedinečným vzhľadom a výbornými jazdnými vlastnosťami.

Ďalším dôležitým faktorom okrem základných atribútov bolo preňho, že auto ponúkalo priestor pre možné úpravy, čím videl nielen možnosť odlíšiť sa od ostatných, ale aj priestor pre kreativitu. "Auto je ročník 2008 a kúpil som ho v roku 2012. Aj keď bolo 4 roky jazdené, bolo veľmi zachovalé a najazdených kilometrov malo prekvapivo málo." Po pol roku jazdenia auto začal dolaďovať. Najprv novými brzdami od firmy EBC Brakes, na ktoré si musel počkať ešte približne mesiac. Ďalej kúpil predný a zadný podnárazník Cadamuro Design, ktorý dopasoval na pôvodný nárazník.

Pred lakovaním domontoval zadný spojler a v konečnom dôsledku to vyzeralo, akoby to bol originál. Neskôr pre lepšiu stabilitu v zákrutách namontoval do Alfy prednú rozpernú tyč. Po istom čase sa pustil do zvyšovania výkonu naftového 5-valca odstránením DPF filtra, zaslepením EGR ventilu a montovaním výfukového systému na mieru od Spider-Tig. Prvotný systém sania od výrobcu vozidla bol nahradený KN filtrom a na dosiahnutie pár koníkov  navyše využil chiptuning od firmy Alfatuning. Čo sa týka podvozku, ten bol od výroby znížený o 20 mm, ale samozrejme nesmeli chýbať nové pneumatiky.

Stále však niečo chýbalo, aby bolo auto v očiach majiteľa "dokonalé", preto dal aplikovať 3M karbónovú fóliu od firmy Wrapp-Fol. Interiér obohatil 2-DIN rádiom od Pioneer, kobercami s červeným nápisom Alfa Romeo 159 šitými na mieru a karbónovou fóliou na istých miestach. Keď bolo auto dostatočne skompletizované, Mauro sa začal zúčastňovať klubových zrazov Alfa Romeo. Auto malo úspech, pretože vyhralo pohár za "najkrajšieho Taliana" v F.A.L. Club Slovakia v Dlžíne, kde získalo aj prvé miesto v slalome. Na prvom mieste sa umiestnilo v diesel šprinte Alfa Romeo Club Slovakia v Banskej Bystrici, rovnako ako na Českobudějovickom zraze Alfa Romeo v Bechyně. Model Alfa Romeo 159 Ti bol dokonca aj najkrajším autom zrazu ICC vo Vlčkovciach.

Alfa Romeo 159 2.4 JTD Ti, rok výroby: 2008
Motor:
Vznetový, radový 5-valec, objem 2,4-litra, sériový výkon 210 konských síl pri 4000 ot./min., sanie KN, odstránený DPF filter, zákazkový celonerezový výfuk Spider-Tig, organicko-keramická športová spojka, lakovaný kryt motora  
Podvozok:
Originál športový znížený o 20 mm, samosvorný diferenciál QUAIFE, rozpera tlmičov, brzdy EBC Brakes, pneumatiky Dunlop 235/35 R19
Exteriér:
Predný a zadný podnárazník a zadné krídlo Cadamuro Design, karbónová fólia Wrapp-Fol
Interiér:
Originál športové sedačky, 2DIN rádio Pioneer, Wrapp-Fol na častiach interiéru, koberce šité na mieru

text: Dominika Szabóová, foto: Ondrej Szabó