Profituning 2023

2016: Do posledného detailu...

18. január 2024Publikoval P. Kovács

Michalovi sa 3-dverová Ibiza vždy veľmi páčila, aj keď si jeho kamaráti robili z toho srandu, že vyzerá ako vajce. No aj tak sa rozhodol ísť si za tým, čo chce. Pôvodne nemal žiadne ďalšie plány s autom, ale "diagnóza tuning" predsa len vyhrala.

Prvým krokom bolo dať spraviť fólie, zatmaviť svetlá a smerovky decentne čiernou fóliou. Záslepky na hmlovky boli striekané do červenej farby, predná maska zostala bez znaku, ale s detailom dvoch červených liniek. Motorový priestor je tiež striekaný do červenej farby. Pod kapotou je diesel, s motorom 74kW 101k, a aby to malo ten správny zvuk, navarila sa holá rúra 60-ka s koncovkou Cupra. "Najhoršie bolo, keď som dlho hľadal pekné kolesá. Chcel som falcové s čo najlepšími šírkami. Práve vtedy mi kamarát Janko poslal link na chate pri poháriku", spomína Michal. Hneď na druhý deň išli po ne...

Auto bolo znížené, kolesá nahodené, stále tomu niečo chýbalo. Majiteľ začal hľadať inšpiráciu na Google. Prezeral si rovnaké, už upravené autá. Najviac ho zaujal FR-kový predný nárazník a zadný Cupra, ktoré našiel u našich susedov v Poľsku. Po osadení nárazníkov sa Michal tešil dve sezóny. No zase mu časom začalo niečo chýbať. "Začal som zas brázdiť internet a zaujal ma príplatkový predný nárazník AERO, ktorý som dlho nevedel nikde nájsť na predaj. Nakoniec sa na mňa usmialo šťastie a kúpil som ho taktiež v Poľsku." Ďalej prišli na rad prahy z Leona FR, ktoré boli dopasované na Ibizu. Úpravou si prešiel aj zadný kufor, ktorý bol zahladený, zadný stierač odstránený. Strechu dal nastriekať do klavírovej čiernej farby, rovnako ako aj všetky vonkajšie diely, ktoré boli pôvodne v matnej čiernej – kľučky, zadný difúzor, stredové stĺpiky, ostrekovače, plastový kryt pod ostrekovačmi, na prednom nárazníku mriežky a Cupra lízatko.

Exteriér už bol podľa jeho predstáv, vtedy prišiel čas popracovať na interiéri. Prišla mu ponuka na FR-kový volant z novšej verzie Ibiza 6J. Následne neváhal ani sekundu, keď mu kamarát ponúkol krásne Recaro sedačky EVO 8. Ďalšie veci, napríklad ako manžeta radiacej páky a ručná brzda sa čalúnili do čiernej kože s červeným šitím, za čím nasledovala aj sedačka s volantom, ktoré boli šité červenou niťou. Čierne koberčeky boli robené na mieru, ako inak, s červeným šitím a znakom Seat. Béžové stĺpiky a stropnica sa vymenili za čierne Cupra. O kvalitnú a dobrú hudbu sa postaral Mário Ďuríšek, ktorého pravdepodobne pozná každý, kto robí s hudbou.

"Môj Seatík vlastním 3 roky. Treba spomenúť, že auto malo dosť korózie, ktorú som odstránil výmenou nových dielov, a samozrejme, auto jazdí 365 dní v roku, takže sa nemôžem porovnávať s chlapcami, ktorí vyťahujú autá len cez leto." Na záver by Michal rád poďakoval jeho kamarátom, ktorí mu pomáhali s úpravami. V prvom rade Duškovi Šipkovi, prísnemu automechanikovi z dielne Manguette, ktorý mu pomáhal takmer pri každom jeho výmysle. Ďalej bratom Pavlíkovcom za pomoc v interiéri a objednanie vychytávok. Ešte by rád spomenul Janka Lalika, ktorý mu osádzal sedačky po operácii ruky.

Seat Ibiza, rok výroby: 2002
Motor:
Vznetový 4-valec 1,9TDi, 74 kW/101k, výfuk holá rúra s koncovkou Cupra, motorový priestor striekaný do červenej farby
Podvozok:
Športový, výškovo nastaviteľný podvozok TA-Technix, brzdy ATE, drážkované brzdové kotúče, kolesá Artec 8J a 9J, lúče striekané do červenej farby, pneumatiky Kumho 195/40 R17,
Exteriér: Zadný nárazník Cupra, predný nárazník AERO, prahy z Leona FR, strecha a plastové diely v čiernom klavírovom laku, zahladené znaky, zahladené tretie dvere, zatmavené svetlá, okná a hmlovky
Interiér:
Volant FR z novšej rady Ibiza 6J, sedačky Recaro EVO 8, manžeta riadiacej páky a ručná brzda prečalúnená do čiernej kože s červeným šitím, radiaca páka z nových modelov áut Škoda, čierne koberčeky na mieru s červeným šitím a znakom Seat, biela stropnica a stĺpiky vymenené za Cupra čierne, rádio Alpine, 2x subwofer Ground Zero, zosilňovač Ground Zero

text: Dominika Szabóová, foto: Ondrej Szabó