2015: Nižšie ako najnižšie
Päťkové Golfy si našli svoju obľubu pri tuningových prestavbách, preto je veľmi ťažké sa odlíšiť od ostatných, no v tomto prípade to vyšlo. Ako? Predsa byť najnižší v hre! K položeniu do prachu sa ale vrátime neskôr, začnime vzhľadom. Auto dostalo kompletnú plastiku so značkou R32, predný nárazník, bočné prahy, zadné krídlo a aj zadný nárazník s difúzorom. Tu je ale jedna odlišnosť, ako ešte ďalej uvidíme Patrik - majiteľ auta, má vkus a preto dal vyhladiť zadný difúzor a výfuk je ukrytý pod karosériou, takže ho nie je vidno. Nemôžu chýbať ani krásne bixenóny, ktoré sú jednoducho v tejto modelovej rade podarené. Ku čiernemu autu samozrejme čierne okná, čiže "black on black" by bolo vybavené.
Paťov vycibrený vkus sa prejavil aj pri stieračoch, dal totižto dole ten zadný, aby uhladil výzor auta. Tu sa možno sami seba pýtate, čo je na tom také zvláštne, no na tom možno nič, ale na tom, že kvôli uhladenosti odmontoval aj predné stierače už niečo bude :). Poďme do kabíny, tu išlo hlavne o zvýšenie úrovne a posunutie sa do vyššej “line”, takže auto dostalo multifunkčný volant, aby to ladilo sedí sa na R32 sedačkách, ktoré dopĺňajú R32 tapacíre a k slovu sa dostalo aj lepšie rádio z vyššej rady. V kufri môžeme v krásnej drevenej podlahe nájsť zabudovaný subwoofer, vedľa ktorého je osadená bomba na vzduch, poslednou zmenou ktorá dopĺňa interiérové zmeny sú budíky pre tlak “vzducháču” aj s ovládaním.
Čím sa vlastne dostávame k tomu, prečo je toto auto tak unikátne. Nejde totižto len o nahodený vzduchový podvozok, tu sa skrýva viac mágie. Paťo bol v ČR, kde mu osadili mechy a tlmiče a po nakúpený komponentov nasledovalo hranie sa a ladenie k dokonalosti. Na aute sú 3 mechy, čo mu umožňuje pri maximálnom nafúknutí isť vyššie ako sériový Golf, čiže zo stance-ového vozu môže byť čo chvíľa Golf Allroad. Ku vzduchovému podvozku je aj diaľkové ovládanie, aby ste sa s ním mohli hrať aj zvonka.
Teraz už však ku tomu, prečo to nie je vzduch ako každý iný, keďže problém ktorým trpia tieto Golfy je ten, že po sfúknutí podvozka sa oprie karoséria o polos a auto nejde nižšie. Tak sa muselo vŕtať do nosníka, tým pádom sa umožnilo, že auto sa môže spustiť až úplne na zem. Prebehla tiež prerábka otoče, kde sa ukladal tlmič nižšie, aby sa auto položilo až na nápravu. Pri sfukovaný podvozku, je krásne počuť ako vzduch odfukuje z mechov, keďže vývod je vyvedený von, takže hlasné syčanie je samozrejmosťou pri každom ľahnutí si na zem.
Neodmysliteľnou časťou takéhoto projektu sú aj kolesá. Samozrejme, že toto auto si prešlo nejednou sadou, bolo ich nespočet, od Mercedes Alphard, Porsche Cayenne, cez Schmidt VN Line, BBS RS, Land Rover Mondial až po aktuálne disky RH ZD. Ide o trojdielne disky veľkosti 18 palcov o rozmeroch 9 a 10J. Sú obuté na gumách 215/35, čo samozrejme vytvára krásny stretch, ktorý nesmie chýbať, keďže zadné kolesá po sfúknutí krásne dosadnú medzi blatník a gumu.
VW Golf 5, rok výroby: 2004
Motor: Dieselový, radový 4-valec, čisté výfukové potrubie bez katalizátora a koncového tlmiču, výkon po úprave riadiacej jednotky 140 koní
Podvozok: Zákazkový vzduchový podvozok na diaľkové ovládanie, komponenty z ČR, vyrezanie diery do nosníka pre maximálne zníženie, tlmič uložený nižšie, trojdielne disky RH ZD 9J + 10J, pneumatiky 215/35R18, brzdy Golf GTI
Karoséria: Komplet R32 paket (predný, zadný nárazník so zahladeným difúzorom bez diery na výfuk, zadné krídlo a bočné prahy), bixenóny R32 s niveláciou a ostrekovačmi, odmontované všetky stierače
Interiér: Prehrávač z vyššej rady, tapacíre R32, multifunkčný volant, sedačky R32, budíky a ovládač pre tlak vzduchového podvozku, drevená podlaha v kufri so subwoofrom a tlakovou nádobou
text & foto: Ondrej Szabó