Profituning 2021

2015: Najnižší v hre

30. august 2021Publikoval P. Kovács

Prvá veta, ktorou Jano - majiteľ auta začal, keď sme išli písať tento článok bola “Odmalička ma bavili autá!” Táto jeho záľuba sa prejavovala zvýšeným záujmom o tuningové autá až si našiel svoj vlastný štýl a to Low Style. Prvotne ho celé okolie odrádzalo od práve tohto smeru upravovania auta, vetami typu, že je to nejazditeľné na slovenských cestách, no on si šiel tvrdohlavo za svojím a teda začal hľadať auto vhodné na jeho účely. Nakoľko v rodine bola prevaha bielej vlajky s červenou bodkou v strede, rozhodol sa napokon pre Hondu Civic 6. generácie. Nasledovali hodiny hľadania vhodného vozidla, až sa nakoniec našlo jedno v Trnave a cesta Hellaflush Civic, výnimočnej na celom Slovensku započala.

Všetko začalo štelovacím podvozkom značky Tuningart, nasledovali krátke struny, čím sa dosiahlo až zníženie o neskutočných 12 centimetrov! Dnes je táto Honda cca 1,5 cm od zeme. Začiatky neboli ľahké, samozrejme, že auto pri takomto znížení nemôže pružiť, no namiesto toho, aby ho Jano vyšteloval, rozhodol sa, že to nevzdá a nájde iné riešenie. Nasledovali ďalšie hodiny študovania webových portálov a fór, riešenie nakoniec prišlo v podobe podvarenia horných uložení o 4 cm a prerobenia dorazov na tlmičoch. Auto šlo aj na operáciu očí, kde sériové výbojky nahradili šošovky z Fabie MK2, osadené xenónmi, ktoré boli na záver nalakované do čiernej farby. Zadné svetlá nahradili nové z pofaceliftovej verzie. Na predný nárazník sa prikrútil podnárazník z Opel Astra, ktorý ešte netušil ako často bude opretý o zem.

Rok 2014 sa ukončil v zavretej garáži s rozobratým celým predkom auta a polkou interiéru. Začala sa nová kapitola tohto projektu a to "Clean Style" motorového priestoru kde boli skryté káblové zväzky, baterka s poistkovou skrinkou bola presunutá do interiéru, skryli sa nádobky, vyrobila sa drevená pevná podlaha do kufrového priestoru, kde sa následne zapojil zosilňovač Signat so subwooferom o priemere 20cm poháňaný autorádiom zo starej školy Alpine 9855. Signál je možné púšťať cez napevno implantovaný 8-palcový tablet v stredovom panely. Do interiéru pribudol odsadený semišový volant OMP, sériovú hlavicu riadiacej páky nahradila hlavica páky Skunk a začiatkom roka 2015 prišli predné, športové, polohovateľné, látkové sedadlá.

Keďže celý projekt by som nazval Low Budget tak voľba papučiek na leto padla na prevarené plecháče. Nasledovali ďalšie nespočetné hodiny na internete ohľadne šírky kolies a obutia až sa nakoniec použili disky z Opla o rozmeroch 6x15 ET49 a dali sa prevariť do Maďarska s výslednými rozmermi 10x15 ET -3, vzadu neskôr pribudli rozširovacie podložky o šírke 5mm. Výber farby kolies bol taký menší projekt sám o sebe. Po obzeraní vzorkovníkov a dlhých konverzáciách s okolím, padol výber na tyrkysovú na jednej strane a nazvime to marhuľovú na strane druhej. Gumy sa museli nastreľovať delom pre požadovaný stretch na disk a ako čerešnička na torte sa objednali stredové vyleštené pukličky Honda s dlhými maticami D1.

Ako posledné prišli na rad nastaviteľné horné ramená kvôli odklonom, aby sa tam široké kolesá vôbec zmestili. Ako to býva pri úpravách zvykom, nič nemôže ísť ľahko a po nastavení predných odklonov vznikol problém vzhľadom na zníženie a to nič iné ako to, že horné ramená sa opierali o karosériu z vnútornej strany, čiže prišla na rad obľúbená karbobrúska a Jano bol nútený vyrezať diery do karosérie aby auto naďalej mohlo fungovať a pružiť. Samozrejme sa museli upraviť aj lemy blatníkov  a nasledovali dlhé dni ladenia celkovej polohy kolies. Auto jazdí so znížením 14cm, na odklonoch vpredu niečo malo cez 5 stupňov a vzadu až 10 stupňov.

Keďže o výkon pri tomto vozidle absolútne nejde, motor dostal iba sanie od firmy KN. Pred nedávnom sa auto rozleštilo pastou 3M a zakonzervovalo voskom od Meguiars. Vzhľadom na to, že je používané ako daily na cestu do práce, na kávu, na nákupy, tak nejde o žiadnu garážovú uloženku, ale účel plní a radosť robí dennodenne.

Honda Civic 6G
Motor: Benzínový radový 4-valec, objem 1,4-litra, športové sanie KN
Podvozok:
Tuningart štelovací podvozok, krátke struny, prerobené horné uloženia, upravené dorazy na tlmičoch, nastaviteľné horné ramená, prevarené plechové disky značky Opel s výslednými rozmery 10x15", odklon 5 stupňov vpredu a 10 stupňov vzadu, rozširovacie podložky 5mm, pneumatiky Nankang NS2 195/45, leštené pukličky, dlhé matice D1
Exteriér:
Šošovky Fabia MK2, xenóny 5000k, zadné svetla pofacelift, predný podnárazník z Opel Astra, clean style motorovej časti, skryté káblové zväzky, skrytá batéria a poistná skriňa, skryté nádoby na prevádzkové kvapaliny, fólia na streche, rozšírené lemy blatníkov
Interiér:
Drevená podlaha v kufrovej časti, zosilňovač Signat, subwoofer Q-dimension o priemere 20 cm, autorádio Alpine 9855, 8” tablet v stredovej konzole s ručne vyrobeným rámom, volant OMP, Skunk radiaca páka, športové sedadlá

text & foto: Ondrej Szabó