2012: Bad Boys Customs Škoda Octavia Super

01. marec 2018Publikoval P. Kovács

Malebná obec Spišské Tomášovce, na úpätí Slovenského raja v sebe neskrýva len prenádhernú prírodu  s nebeským pokojom, ale taktiež niečo, čomu my motoristi budeme rozumieť najviac. Teda, pochopia to len ľudia, ktorí dokážu oceniť tvrdú ľudskú prácu, poctivo odmakané hodiny a skutočnú zanietenosť pre  svoj koníček. Pred malebnými stráňami a nádhernými lesmi národného parku sa nachádza šikovne zašitá garáž chalanov z Bad Boys CustomsMira a Ladislava, ktorí poctivo makajú na tom, čo milujú najviac – prerábky vozidiel. Veľmi napäto som čakal, čo sa mi pred očami zjaví po otvorení garážových dverí a z výsledku som bol viac než unesený. Dámy a páni – 1960 Škoda Octavia v štýle Hot Rod!

Pred viac ako rokom sa v hlave Mira a Laca zrodila myšlienka postaviť si vlastný HotRod, keďže priestory, náradie a know how neboli žiaden problém. Pre takýto projekt sa musí nájsť naozaj vhodný darca, ktorý bude spĺňať hneď niekoľko kritérií, z ktorých asi najdôležitejším je samotný dizajn karosérie. A tak sa začalo samotné hľadanie, pričom kritéria boli jasné – pojazdné auto s legálnymi papiermi a zaujímavou karosériou. Po troch mesiacoch intenzívneho hľadania sa v Lučenci objavila stará Škoda Octavia Super s rokom narodenia 1960, takže chlapci neváhali. Po pár rozhovoroch, dohodách a podobne, sa "oktávka" doviezla do malebného Slovenského raja a začal sa tak samotný príbeh prestavby.

Keď už bola doma, mohlo sa na nej začať pracovať – bola kompletne odstrojená od všetkého možného vrátanie interiéru, káblovačky a samotného laku, ktorý po viac ako 50-tich rokoch odmietal ísť dole. Chalani skúšali všemožné pieskovačky a iné stroje, no napokon sa osvedčil fén a špachtľa :). Po dokončení očistnej fázy sa mohlo prejsť k samotným úpravám. Oktávka má od výroby veľmi zaujímavý dizajn, ktorý sa chalanom na ich HotRod projekt dokonale hodil, no karoséria predsa prešla menšími zmenami – dopredu aj dozadu sa nasťahovali lemy zo Škody 120 s výduchmi predných blatníkov a výrazné prahy pochádzajú z Felicie. Prispôsobiť sa museli aj otvory predných a zadných svetiel, pretože po novom sa na aute vynímajú predné kukadlá z Golfu II a zadné LED svetlá Hella. Následne bola cela karosérie vytlmená Dynamatom, aby nič nevŕzgalo a neškrípalo. Keď bola karoséria okrem vyššie spomenutých zmien tiež vybrúsená, vyspravená, odstránené boli prebytočné výčnelky a serepetičky a ošetrená piatimi vrstvami antikorózneho náteru, mohlo sa lakovať.

Voľba padla na nádhernú modrú zo vzorkovníka Škoda Octavia RS. To však ani zďaleka nebolo všetko – jedná sa o HotRod projekt, preto si exteriér žiadal niečo naozaj výnimočné. Na pomoc prišiel pán Fero Dojčák, ktorého zahraničie pozná ako airbrushovéo mága a na Škodovku naniesol veľký kus svojho umenia – plamene a motívy lebky vytvorené z rôznych odtieňov modrej, čo autu dodáva neuveriteľne sexy a dravý look zároveň. Vedzte, že za takto nalakovaným autom sa otočí úplne každý bez ohľadu na vek. Táto fáza prestavby bola podľa Mirových a Lacových slov jednou z najpernejších, pretože lakovanie sa muselo stihnúť za naozaj veľmi krátky čas. Všetko ale dobre dopadlo a výsledok je vskutku dychberúci.

Ak má byť HotRod tip top, musí správne „sedieť“. Podvozok tejto nádhery je tak trochu kapitola sama o sebe, keďže zohnať niečo high performance pre toto auto je už viac menej nemožné. Na podvozok preto putovali tlmiče originál Škoda v kombinácií so zadnými listovými pérami otočenými naopak z dôvodu nižšieho posedu. K tomu chlapci prispôsobili obutie v podobe 15-palcových 5-lúčových diskov so šírkou 8 palcov a detailmi v rovnakej farbe ako karoséria auta. Na nich sa dokonale vynímajú pneumatiky s rozmermi 195/45. Vďaka tomuto kroku auto krásne sedí a kolesá dokonale pasujú do vytiahnutých lemov blatníkov, no proste krása. Brzdové ústrojenstvo ostalo pôvodné bubnové, akurát obsahuje nové obloženie a valčeky zo Škody 1203. Na tomto projekte je úžasne vidieť, ako diely z jednotlivých modelov krásne pasujú do iných – hold, čaro komunizmu.

Pokiaľ sa jedná o pohonné ústrojenstvo, stará Octavia obsahuje motor s objemom 1,2-litra a výkonom 43 koní. Tieto údaje majú síce od HotRodov trochu ďaleko, no podstata tohto projektu je niekde inde. Ako býva pri takýchto prerábkach zvykom, motor prešiel kompletnou generálkou, takže si pradie ako nový! Určite treba ale spomenúť jednu maličkú vychytávkuštartovanie tlačidlom :). Najväčšou peckou hneď po lakovačke tohto auta je jeho výfukový systém. Ten nesie názov Max Inox a ukončený je dvojicou mohutných koncoviek, ktoré ale skrývajú prekvapenie – plameňomet Flames Kitz priamo z USA! Nikdy som takýmto srandičkám neholdoval, no keď som to konečne zažil naživo, tak musím povedať, že je to naozaj pecka (haluz :D). Efekt je viac než dokonalý a ako vidíte z fotiek, ugrilovať sa na tom dá hocičo za veľmi krátky čas :). Koho by zaujímalo, ako to funguje, môže pokojne kontaktovať chlapcov z Bad Boys Customs na stránke badboys.sk.

Interiér tejto krásavice je opäť príbeh sám o sebe, pretože je kompletne prerobený vrátane custom palubovky a celého čalúnenia za pomoci Mirovej pani manželky. Interiér je odetý do čierno modrej kombinácie so športovými sedačkami DTS, kulisu dotvárajú prídavné budíky DTS v bielom prevedení, športový volant a niekoľko tlačítok pre ovládanie rôznych funkcií. Musím povedať, že interiér je vkusný a veľmi dobre prepracovaný. Hudobný zážitok v tejto nádhere zabezpečuje zástavba Alpine s dvoma prednými reproduktormi, výškáčmi a dvoma pármi trojpásmových reproduktorov v zadnom plate. Sústava je vyživovaná zosilňovačom, pričom tlaky zabezpečuje 800 wattový subwoofer v kufri spolu s kapacitorom. Veľmi dôležitým faktom je, že celá káblovačka je nanovo pripravená, aby všetko fungovalo tak, ako má. Poistková skrinka pritom pochádza z Favorita a páčky pre stierače a svetlá zas z Felicie.

Škoda Octavia Super, rok výroby: 1960
Motor
: zážihový 4-valec, objem 1,2-litra, výkon 43 koní, spádový karburátor, vŕtanie 72, zdvih 75, kompletne po generálke, lakovaný do modro zlatého odtieňu s červenými doplnkami, výfukový systém Max Inos s osadeným plameňometom Flames Kitz z USA
Podvozok: tlmiče originál Škoda, otočené listové pérovanie, originál bubnové brzdy z prvkami zo Škody 1203, 15-palcové disky 8J s pneu 195/45, rozširovacie podložky 30mm
Pohon: pohon zadnej nápravy cez kardánový hriadeľ
Karoséria: kompletne ošetrená, zrepasovaná, 5 vrstiev antikorózneho náteru, vytlmená Dynamatom, odstránené všetky lišty, znaky a krídelka zadných blatníkov, lemy Škoda 120, prahy Škoda Felícia, predné svetlá Golf II, zadné LED svetlá Hella, modrá farb Octávia RS, custom airbrush v podobe plameňov a lebiek
Interiér: kompletne prečalúnení, športový volant, budíky DTS, športové sedačky DTS, štartovanie na tlačidlo
Audio: komplet Alpine, predné repro výšky, zadné 4ks trojpásmových reproduktorov, zosilňovač, 600 wattový subwoofer a kapacitor

text & foto: Milan Dzadík