2011: Parádička z dielne "majstra Okusha"
Auto, ako model 2006 bolo v dovezené z USA v roku 2009 v hladkej bielej s jednoznačným úmyslom splnenia si sna, ktorý pretrvával od roku 1999, kedy bolo predstavené, ale za nadobúdaciu cenu nového vo výške 1.5 milióna korún ťažko dosiahnuteľné. S2000-ka mala ostať v takmer sériovom stave, čo však veru dlho nevydržalo. Karosériu obdarili bielym matným perleťom, 18-palcovými kolesami Blitz techno speed, miernym spustením k zemi, a malým OEM lipom k prednému nárazníku. Prešiel možno mesiac a už sa menili zvody ako aj kompletný, otvorený výfukový systém od HKS. S ním sa dosiahol úžasný, nenásilný zvuk, vhodný aj na každodenné použitie. V spojitosti s titánovým otvoreným saním ARC sa prekročenie magickej hranice otáčok 6000 za minútu, stáva japonským zvukovým skvostom. V takomto stave to pretrvalo prvú sezónu. Na jeseň dostalo auto unikátny oranžovo-čierny maskáčový celopolep, aby bolo použiteľné aj počas zimného obdobia bez povrchového poškodenia. To len pre prípad, aby si niekto nemyslel, že sa už s ničím novým nedá prísť...
Rok 2011 mal už ale odštartovať veľkolepo. Auto bolo ošklbané o plechy, aby dostalo vysnívaný rozširovací kit od AMUSE GT1, 10,5 a 9,5 palcové 19-ky Volk CE28N s pneumatikami NITTO INVO, ARP karbónové krídlo, ARP karbónové zrkadlá, Recaro CS sedadlá, HKS ukazovatele a vzduchový, výškovo nastaviteľný podvozok. Ako dorazil body kit, nastalo sklamanie a plač. Takmer každý diel bol skrútený ako vrtuľa, poodlamované úchyty a ulomené hrany. Kit bol pripravený na zahodenie do smeti. Pán Čunderlik (CILA) to ale videl inak. Človek, bez ktorého zlatej trpezlivosti a zručnosti by nedošlo ani k začatiu prác. Nastalo rozrezanie takmer všetkého a začatie od nuly, ale s pomocou pôvodných dielov. Postupným rezaním a nekonečným dolaďovaním, laminovaním sa začalo auto podobať tomu, čo som si vysníval. Každý kus mal nedostatky, alebo slabo domyslené úchyty, prípadne zastaralo vyzerajúce otvory s mriežkou, ktoré sú pre príležitostné použitie v slnečnej Californii OK, no v našom podnebnom pásme museli byť prácne zaslepené a doladené.
Auto počas celého procesu prestavby malo byť biele, a tak sa kolesá nalakovali na šedú, matnú perleť. Keď sa ale šedá, perleťová matná 3M autofólia, doposiaľ nedodávaná na európsky trh stala jednou firmou dosiahnuteľná, zmenila sa koncepcia a premenilo sa auto vďaka IGLI design-u v šedé matné. Kolesá museli tým pádom zmeniť farbu. Disky poputovali do Bratislavy k chalanom z Metalfinish-u, kde boli expresne za 5 minút 12 vyleštené. Kvôli praktickosti bol zvolený vzduchový, nastaviteľný podvozok, umožňujúci pre show efekt spustiť auto úplne na zem, ako ho aj používať každodenne. Všetko má však aj svoje nevýhody, v tomto prípade mäkkosť pri strednej (bežnej) výške, keď sú vzduchové vaky poloprázdne. Preto bude podvozok v najbližšej dobe zamenený za TEIN, na ktorom sa jazdné vlastnosti tohto kabrioletu obohateného širokými papučami budú môcť prejaviť naplno, aj keď za cenu straty praktickosti neuveriteľného zdvihu 0-20cm.
Pri stavbe takéhoto unikátu ani interiér nesmel ostať pozadu, kúpou športových kresiel Recaro CS sa to samozrejme však nemohlo ukončiť. Palubovka sa prerezala, rozšírila v istých bodoch, aby sa našlo miesto pre nový 2-dinový DVD prehrávač, ako aj budíky HKS a to tak, aby to stále pôsobilo dojmom originálu. Ovládanie kúrenia sa zakúpilo z japonskej verzie, kde bolo na opačnej strane, odkiaľ sa ovládanie rádia odstránilo. Po pravej strane je teraz jednoduchý prehľadný panel, kde rádio a budíky skutočne pôsobia, ako by tam boli od výroby. Sedačky, ako aj palubná doska s celými dverami boli prečalúnené do červenej kože v kombinácii s čiernou v červeno-štvorcovom šití.
Ukazovatele HKS momentálne ešte nemajú využitie, sú totiž určené pre turbovú aplikáciu, ktorá bude po skončení tejto sezóny nasledovať. Inak 240 koní pod kapotou určite postačí, ale číslo 500 znie omnoho lepšie, však? Mňáám, je sa veru na čo tešiť... Predvídanú výkonnostnú úpravu už predchádzala výmena spojky za F1 Stage 3 keramiku, ktorá radostne hryzie. Pred nedávnom sa dokončila nekonečne dlhá téma bŕzd. Rozhodnutie padlo na 380mm keramické brzdy z Lamborghini Murcielago v kombinácii so 6-piestikovými strmeňmi z novej Audi RS6 (v čase fotenia ešte namontované neboli), kde platí pravidlo: "Čím viac mu dáš, tým viac dostaneš". Sú to dokonalé brzdy, ale znovu až na tú obstarávaciu cenu.
Honda S2000 Amuse GT1
Motor: atmosférický, benzínový 4-valec F22C1, 16V DOHC VTEC, objem 2157ccm, max.výkon 177kW, 240 koní pri 7800 ot./min., max.krútiaci moment 220Nm pri 6800 ot./min, titánové otvorené sanie ARC, nerezové zvody, otvorený výfukový systém HKS
Pohon: pohon na zadné kolesá cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku a keramickú spojku F1 Stage 3
Podvozok: D2 vzduchový nastaviteľný podvozok so zdvihom 0-20cm, EPC guľové čapy s nastaviteľným odklonom, 19-palcové zliatinové disky Volk CE28N 10,5 a 9,5", pneu NITTO INVO, keramické brzdy Lamborghini Murcielago v kombinácii so 6-piestikovými strmeňmi Audi RS6
Karoséria: kompletný body kit AMUSE GT1, perleťová matná 3M autofólia, rozšírenie o 5cm vpredu a 4cm vzadu
Interiér: športové sedačky Recaro CS, kompletné prečalúnenie do červenej kože, vyrobené miesto v palubovke na 2-dinový DVD prehrávač, JL AUDIO ZR komponentné reproduktory, JL AUDIO 300/4 zosilňovač, JL AUDIO 12W3V3 subwoofer
text: Kovács, foto: Boholy