Yenko Camaro dostalo silnejšiu verziu
Počas histórie vzniklo veľa zaujímavých vyhotovení typu Camaro, no exempláre nesúce priezvisko Yenko majú medzi nimi výnimočnú pozíciu. Začalo sa to ešte pred polstoročím. Don Yenko slávny Chevrolet v 60. rokoch komplexne upravoval, okrem iného pod jeho kapotu montoval sedemlitrový motor z Corvette. Špeciál v ďalších dekádach viackrát opätovne ožil. Naposledy vlani, už na základe aktuálnej generácie svalnatého kupé. Moderný model teraz prešiel evolúciou.
Vozidlo nesúce oficiálne označenie Yenko Super Camaro dostalo silnejšiu verziu Stage II, ktorá disponuje ďalšími dvomi stovkami koní. Doterajšie maximum 588 kW (800 k) teda stúplo na 735 kW (1 000k). Okrem okrúhlej tisícky plnokrvníkov produkuje prepracovaný osemvalec s kompresorom a zdvihovým objemom zväčšeným na 6,8 litra aj 1 185 Nm krútiaceho momentu, čo je takmer dvojnásobok štandardu. Extrémnu silu spracúva výhradne manuálna prevodovka.
Zvýšenie výkonu sprevádzajú mohutnejšie brzdy Brembo a kompletne prepracovaný podvozok s odlišnými uloženiami, pružinami, stabilizátormi či magneticky riadenými tlmičmi. Navonok sa Camaro nijak zásadne nemenilo. Od štandardného variantu sa naďalej odlišuje typickými päťlúčovými kolesami a kontrastnou grafikou, ktorá pokrýva bočné časti karosérie a karbónovú kapotu s veľkým centrálnym vstupom vzduchu. Na jeho boku nájdeme nápis 1 000 HP.
Musle car prišiel o všetky pôvodné označenia, nahradili ich vlastné podpisy externej firmy. Yenko Super Camaro Stage II je dielom spoločnosti Specialty Vehicle Engineering. Tá plánuje do tejto podoby upraviť 25 kusov amerického kupé, momentálne už naň prijíma objednávky. Cenu tisíckoňového svalovca napriek tomu nezverejnila.
text: M.Pokrývka, foto: Chevrolet