Vzduch s patinou: Chevrolet C10
Chevrolet C10 je jeden z najpopulárnejších ľahkých pick-upov spoza Atlantického oceánu, jeho prvá generácia sa vyrábala medzi rokmi 1960 a 1966 v niekoľkých karosárskych verziách. Tento pick-up chytil za srdce i Ralpha Kumbiera, ktorý jeden taký našiel na farme. Vyradená C10 Fleeside z roku 1964 tam evidentne stála dlhší čas, jej najlepšie roky totiž už dávno pominuli.
Na to aby mohol Chevrolet späť na cesty musel Ralph preukázať presnú identifikáciu vozidla polícií. To bolo pre neho takmer nemožné. Aj keď pôvodné značky naznačovali pôvod pick-upu z malej farmy blízko mesta Noupoort, nový majiteľ nemal ani tušenia, kto by o tom aute mohol niečo vedieť. Šťastie mu však bolo naklonené, policajt, ktorý mu asistoval pri vypisovaní papierov, bol z tohto mestečka. Práve on spoznal predchádzajúceho majiteľa podľa mena napísaného na nádobe na mlieko, tú našťastie našli zabudnutú na korbe auta. S kompletnou identifikáciou sa tak mohla C10-tka legálne vrátiť späť na cesty.
Možno sa pýtate prečo Chevroletu nebol dopriaty nový kabát. Lenže to, čo sa počas tých rokov státia i slúženia vytvorilo na laku je oveľa jedinečnejšie ako hocijaká farba alebo lakovanie. K tomuto autu neoddeliteľne patrí jeho príbeh, a ten si nezaslúži byť zabudnutý. Jedinou zmenou je dokreslené logo Motown Speed Shop na dverách a čierny nádych nárazníkov, masky i odznakov. K patine exteriéru doladili už iba predné svetlá s denným svietením.
V útrobách C10-tky si lebedí americký osemvalec Vortec 5300 LM7, pričom číslo 5300 hovorí o jeho objeme v kubických centimetroch. Dýchať mu pomáha K&N vzduchový filter. Bublanina vychádza z výfukového potrubia vyrobeného na mieru. Jemne ju ale utišujú tlmiče Varex so vstavanou klapkou. Zadné kolesá cez 3-stupňovú automatickú prevodovku roztáča pohodových 350 koní.
Chevrolet stojí na matných čiernych 20-palcových plechových diskoch od firmy Detroit Steel Wheels. Na nich sú obuté charakteristické pneumatiky s bielou bočnicou. Ako to, že sa dvadsiatky zmestili do štvorcových blatníkov? Dopredu si sám Ralph vyrobil väčšie vnútorné blatníky, zatiaľ čo vzadu navaril do rámu zárez v podobe písmena C. C10-tka jazdí nízko i vďaka vzduchovému podvozku. Pod dnom korby sú ukryté dva kompresory Viair a zásobník vzduchu. Interiér ostal zachovaný, starý volant a kožená lavica s patinou doplňuje nová prístrojová doska a panel s prepínačmi vzduchového podvozku. Niekedy skutočne stačí len pár úprav.
text: M.Lábaj, foto: Stefan Kotze - speedhunters.com