V marci prichádza BMW M3 CS
Nový model divízie BMW M GmbH prináša ešte väčšiu intenzitu pretekárskej príťažlivosti, odľahčenú konštrukciu s veľkým počtom komponentov z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP), zvýšený výkon motora, nové nastavenie podvozku, exkluzívne dizajnové prvky a bohatú výbavu. Koncept pohonného ústrojenstva spája radový šesťvalcový motor s výkonom 405 kW (550 k) s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic a inteligentným systémom pohonu všetkých kolies M xDrive. Táto kombinácia umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a špičkové jazdné vlastnosti, ktoré si posádka môže vychutnať z každého zo štyroch sedadiel. Nový model BMW M3 CS sa bude od marca 2023 vyrábať v obmedzenom množstve v závode v Mníchove.
Potenciál modernizácie motora vydláždil cestu pre zvýšenie maximálneho výkonu o 30 kW (40 k) oproti verzii BMW M3 Competition Sedan. Toto zvýšenie výkonu sa podarilo dosiahnuť vďaka cieleným úpravám technológie motora M TwinPower Turbo a nevyžadovalo si žiadne ústupky v oblasti stability, alebo odolnosti. Úpravy sa týkali predovšetkým zvýšenia maximálneho plniaceho tlaku dvoch mono-scroll turbodúchadiel z 1,7 na 2,1 baru a niektorých ďalších špeciálnych úprav v riadiacej jednotke motora. Na stlačenie plynového pedálu preto reaguje ešte ostrejšou odozvou motora a priamym prenosom jeho sily do hnacieho ústrojenstva. Motor v novom modeli BMW M3 CS dosahuje maximálny krútiaci moment 650 Nm už od 2 750 otáčok za minútu a udržiava ho až do úrovne 5 950 otáčok za minútu.
Sprevádza to emotívny, strhujúci soundtrack, ktorý vytvára dvojvetvový výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami, titánovým zadným tlmičom s odľahčenou konštrukciou a – ako je obvyklé pre divíziu M – s dvoma pármi koncoviek lakovaných v matnej čiernej farbe. Voľba režimov SPORT alebo SPORT+ pre nastavenie motora v ponuke M Setup upraví zvuk jazdy a vytvorí tón s neprehliadnuteľným podtónom pretekárskeho vozidla. To vnáša do jazdy skutočnú zvukovú drámu, najmä pri radení prevodových stupňov a sprievodnej úpravy otáčok.
Energia pohonu vytvorená motorom nového modelu BMW M3 CS sa prenáša cez osemstupňovú automatickú prevodovku M Steptronic s radiacim softvérom Drivelogic. Trakciu a agilitu umocňuje prítomnosť pohonu všetkých kolies M xDrive, ktorý na zabezpečenie plne variabilného a superhladkého rozdelenia výkonu motora medzi prednými a zadnými kolesami využíva elektronicky riadenú lamelovú spojku umiestnenú v rozvodovke. Ponuka M Setup umožňuje vodičovi prepnúť z predvoleného nastavenia 4WD do športového režimu 4WD, ktorý posiela na zadné kolesá ešte väčšiu časť krútiaceho momentu motora. Vodič môže stabilizačný systém DSC (Dynamic Stability Control) úplne vypnúť a aktivovať režim zadného pohonu.
Nový model BMW M3 CS sa môže pochváliť najnovšou generáciou zážitku z vozidla BMW iDrive založeného na operačnom systéme BMW Operating System 8, ktorý v kokpite zahŕňa aj zakrivený displej BMW Curved Display. Tú tvorí 12,3-palcový informačný displej prístrojovej dosky a stredový ovládací displej s obrazovkou so 14,9-palcovou uhlopriečkou. Obidve obrazovky sa nachádzajú umiestnené za spoločnou zakrivenou sklenenou plochou. Vďaka ergonomickému umiestneniu orientovanému na vodiča je pomocou zakriveného displeja BMW Curved Display už i tak intuitívne dotykové ovládanie ešte príjemnejšie.
zdroj: BMW Group