Uletené Géčko od Posaidonu
Mercedes-Benz triedy G bol vždy skvelým autom mimo spevnené cesty. Nová generácia modelu je v ponuke už nejaký ten piatok, pričom pri tejto príležitosti uvítania aktualizovaného Géčka sa s motorom i podvozkom pohral fabrický úpravca AMG. G 63 tak vo svojej najvýkonnejšej verzii ponúka 570 koní a 850 Nm. Ani to však nie je úplný vrchol. Spoločnosť Posaidon ešte vyladila pár detailov.
Zmeny v motorom priestore sa týkali najmä turbodúchadiel, oba slimáky totiž Posaidon vymenil za vlastné výrobky. Takisto bol na motor osadený na mieru ladený výfuk. Drobné úpravy zasiahli rovnako aj hlavy ôsmich valcov, nasávanie a chladenie. Nádherný výsledný výkon si zobral aj malú daň v podobe menšieho kufra. Že prečo? Pretože tam bola umiestnená nádrž vodného vstrekovacieho systému práve pre dosiahnutie veľkého výkonu. Samozrejme úpravca preprogramoval i riadiacu jednotku motora, to je v dnešnej dobe základ.
S týmito úpravami Mercedes-AMG G 63 dosahuje výkon o hodnote 940 koní (701 kW). O tom, že kapacitu 4,0-litrového V8 motoru využili v Posaidone ako sa len dalo, svedčí veľkosť krútiaceho momentu. Horibilných 1278 Nm hýbe aj s karosériou vážiacou 2,5 tony ako pierko. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h poladenému Géčku zaberie 3,6 sekúnd, čo už je skutočne na úrovni kvalitného športového auta. Maximálna rýchlosť je kvôli neobvyklému tvaru karosérie - áno, je príliš veľká a hranatá, elektronicky obmedzená na 280 km/h.
Krotiť takéto zrýchlenie majú na starosti obrovské karbón-keramické brzdy. Dizajnovo Posaidon pridal len dvojicu otvorov z uhlíkového vlákna na kapotu pre lepší prívod vzduchu k motoru a malý spojler nad zadné okno. Týmto počinom korunujeme Mercedes-AMG G za najhranatejšieho kráľa ciest. Nech žije kráľ!
text: M.Lábaj, foto: Posaidon