Touring Superleggera Arese RH95
Keby sa niekomu zunovalo potenie sa na okruhoch vo Ferrari 488 Pista a radšej by sa venoval napríklad umeniu - návštevám opery so svojou polovičkou, tak je tu riešenie v podobe modelu Arese RH95. OK, za tie prachy by si mohol dotyčný kúpiť na tento účel nejaký luxusný sedan, ale to by ne bolo také výnimočné... V istých kruhoch to znie omnoho lepšie, že si z okruhového špeciálu s cestnou homologizáciou dal postaviť luxusný klenot, z ktorého sa vyrobí dokopy len 18 kusov.
Karosáreň z Milána, predstavila k oslavám svojich 95. narodením limitovanú exotiku, ako alternatívu k "nudnému" Ferrari s motorom v strede. Dizajn je vždy otázkou vkusu, cieľ dodať ultimatívnemu športovcovi šarm, lesk a eleganciu sa ale dozaista Talianom vydaril. Na karosérii neostal jediný diel bez zmeny a auto zdobí množstvo dômyselných a špičkovo vypracovaných detailov. Novinkou a znakom prehupnutia sa do 21.storočia tejto renomovanej dielne je použitie kompozitných materiálov pri stavbe RH95-ky. Doposiaľ pracovali majstri len s kovovými dielmi, ale doba sa mení, ako aj nároky zámožných záujemcov.
Po dovezení donora k "plastickým chirurgom" trvá skrášľujúci zákrok šesť mesiacov. Klient je prítomný pri všetkých fázach stavby a exkluzívna karosáreň Touring Superleggera je otvorená všetkým jeho individuálnym požiadavkám. Cena prestavby zverejnená nie je, ale sa bavíme o 6-cifernej sume, za ktorú ale spoločnosť s 95-ročnou históriou ponúka okrem výnimočnosti aj dvojročnú, kompletnú záruku.
Technika ako aj nastavenie agregátu V8 twin-turbo objemu 3,9-litra inžinieri nezmenili a uznajme, majstrovské dielo z Maranella ani nepotrebuje upgrade. Výkon 670 koní pri 8000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 760Nm bohato postačuje na cruising okolo jazera Como. Silu strojovne prenáša na zadné kolesá 7-stupňový a F1 DCT, čomu sekundujú 20-palcové lepivé gumy o šírke 305mm. Šprint na stovku zvláda táto luxusná raketa za rovné 3 sekundy a ručička rýchlomera sa zastaví až na číslici 330km/h.
text: P.Kovács, foto: Touring Superleggera