Profituning

test BMW M8 Cabrio

04. september 2020Publikoval P. Kovács

Vlastne v nadpise zveličujem. To nebol test, to bol darček za 182 litrov trvajúci štyri dni, alebo to nazvime zážitkovým pobytom v automobilovom nebi. V prípade takéhoto super gétéčka sa človek ťažko naladí na pracovný úkon spojený s racionálnym vnímaním stroja ako takého. Napriek tomu, že tu šlo naozaj len o užívanie si euforického pocitu, ktorý sa smrteľníkovi nie často pritrafí - pokúsim sa niekoľkými vetami sprostredkovať dianie za volantom tejto luxusnej rakety.

Vzhľad je vždy subjektívne ponímaný, ale nie v tomto prípade. M8-ka má impozantné proporcie a neverím, že existuje človek, ktorému by sa nepáčila. Za mňa je to najkrajšie cabrio súčasnosti. Charakterizuje ju dokonalá, atletická bočná línia, ľahkosť a zároveň svalnatosť - pripomína mi šprintéra na olympiáde, čakajúceho na výstrel, aby pokoril stovku za pod 10 sekúnd. Apropo - tú "našu stovku" dáva toto delo za 3,4...! Športovo-elegantný predok a brutálna zadná časť so 4 kanónmi je pekne vyvážená a premostená poriadnym kusom auta s rázvorom 2,87 metra. Chybu nemajú ani 20-palcové mnoholúčové konkávne disky - vzadu s lepivými, gumenými valcami 285/35 Michelin Pilot sport 4S za sumu okolo 320 éčok za kus. A prečo plátená strecha? Lebo štýl, lebo tradícia, lebo sa dobre hladká, a aby si niekto ani náhodou nemyslel že je to "obyčajná" M8-ka.

Interiér je proste BMW - nič mu nechýba, je tak dokonalý ako je. Nečakajte stuttgartský wow efekt s čačkami-bačkami, riešte dokonalú ergonómiu, TOP kvalitu a vkusný športový luxus. Bodka. Jediným mínusom pre mňa boli nepraktické úzke kapsy vo dverách, kde sa veci doslova stratia a vyloviť ich má dospelý muž s väčšou rukou často veru problém. Interiér je inak perfektne odhlučnený, posádka doslova zabúda na fakt, že je nad ňou len plátenka. Na celkové rozmery auta by sa mohol kritizovať priestor pre zadných pasažierov, ale racionálne zmýšľajúci človek dobre vie, že ten bude len pre kabelky, či kabáty. Resp. poslúži aj núdzovo pri výrazných kompromisoch, čo sme aj vyskúšali na úkor nášho vzrastovo menšieho kolegu - fotografa :D. Podarilo sa nám ho v "poskladanom" stave prepraviť z Bratislavy do Trenčína na pravom zadnom sedadle bez trvalých následkov :D. Za mňa pri výške 188cm sa ale neposadí ani dieťa... Čo sa týka batožinového priestoru, jeho objem postačí aj na potreby predĺženého víkendu pre dvoch dospelých, je však plytký a hlboký. Ak sa veru dačo do jeho útrob zakotúľa máte problém - mne dva krát pomohol dlhý dáždnik.

Účelom M8 Cabrio je nezameniteľným spôsobom prepraviť dvoch ľudí a to pohodlne aj na dlhšej trase. Dodám, že žiaľ nie na našich cestách - aj v najmäkšom nastavení podvozka som po 300km vystupoval z tvrdo čalúnených - inak výborných kresiel veru s boľavým zadkom a krížami. A to som väčšinu cesty absolvoval na diaľniciach. Ale neriešim, vôbec mi to nevadilo :). Dôležité je to, že sa bavíme o agilnom, veľmi dobre ovládateľnom kabriolete, ktoré vďaka už dobre známej preplňovanej véosmičke tlačí do sedadiel až to mozog odkrví. Vyskúšali sme ho aj 402-metrovom šprinte a čas 11,4 je naozaj pekný. Jedine tá váha cez 2 tony vytvára akúsi psychologickú bariéru, ktorá drží emócie pri uzde - veď ako vieme - "fyziku neoklameš". Údaj o váhe ma inak prekvapil najmä v spojitosti s nápisom "Carbon core", ktorý odkazuje na použitie kompozitov v šasi.

K jazdným dojmom ešte asi toľko, že je to typická bavorská štvorkolka s preferovaním zadnej nápravy, ktorá sa ale dá prepnúť do režimu RWD! To si však vyžaduje veľmi rýchle ruky a skúsenosti s tak výkonnou zadokolkou. Baviť sa o bleskovo rýchlom a veľmi inteligentnom automate z dielne ZF ani nemusíme, ako ani o bezchybných brzdách ktoré neskutočne precízne a zároveň vehementne spomaľujú toto prekrásne monštrum. Napriek prirodzenému rešpektu je M8 veľmi kamarátske superturismo, ktorého sa nebudete báť a ktoré v pohode požičiate aj manželke, aby vybehla s kamoškou na zmrzlinu.

V mojich očiach je M8 Cabrio bez preháňania jedno z najatraktívnejších a najlepších áut dneška, v ktorom je naozaj obrovský zážitok cestovať. V jednom pakete je to vrcholný luxus, brutálna sila, športová agilita a to celé umocnené šialenou zvukovou kulisou pri stiahnutej streche. Podľa niektorých by mohol byť zvuk ešte "vulgárnejší", s čím ja ale nesúhlasím - toto je MMA fighter najvyššej váhovej kategórie v smokingu prosím, nie teplákový mafián z rokov 90-tych...

Motor: dva krát preplňovaný vidlicový zážihový osemvalec, zdvihový objem 4395 cm3, maximálny výkon 441 kW / 600 koní pri 6000ot./min., maximálny krútiaci moment 750 Nm pri 1800-5600 ot./min.
Pohon:
pohon všetkých kolies xDrive, automatická 8-stupňová prevodovka M Steptronic
Rozmery:
Dĺžka: 4867mm, Šírka: 1907mm, Výška: 1353mm, Rázvor: 2872mm, Objem batož. priestoru: 350l
Pohotovostná hmotnosť: 2085 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h: 3,4s
Šprint 0-402m (merané na Power fest, Trenčín): 11,435s. pri 200km/h
Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Spotreba - kombinovaná (l/100km): 10,8
Základná cena modelu:  160 500 €
Cena testovaného vozidla: 182 078 €

text:  Kovács, foto: Boholy