test: BMW 740d xDrive

17. júl 2018Publikoval P. Kovács

Ako sa vraví, na dobré si človek rýchlo zvykne. Ale na to najlepšie okamžite... Testoval som už skoro všetky modely BMW, poznám agregát, prevodovku, prvky v interiéri, typickú bavorskú ergonómiu ale rada 7 je niečo iné. Nie náhodou je to vrchol ponuky, konštruktéri vždy dbali nato, aby to bola naozaj špička ľadovca. Posledné roky sa objavili modelové rady, ktoré mi nesadli a stále som považoval za ozajstný "Siebener" E38-ku, no odkedy v roku 2015 predstavili aktuálny model G11 zmenil som názor...

Najnovšie BMW rady 7 charakterizuje majestátny dizajn s dlhou kapotou, štíhlou siluetou, veľkou prednou maskou, na ktorú nadväzujú v prípade testovaného auta laserové (!) svetlomety. Zadnej partii dominujú štylisticky spojené LED svetlá a markantné otvory pre koncovky výfuku.  K tomu elegantný lak, 20-palcové M disky, štipka lešteného hliníka a človek vyťahuje oblek zo šatníka. Aj keď sa bavíme o poriadnom kuse auta, nová sedmička je atletická, vizuálne ľahká a je to bez pochýb najšportovejšia vlajková loď spomedzi veľkej nemeckej trojky.

To najdôležitejšie je ale vo vnútri. Možno sú aj drahšie luxusné koráby, možno s ešte zvučnejším menom, ale viac od tohto si fakt človek želať nemôže. Po tom ako dvere privrú servomotory sa ocitnete v dokonalom luxuse a pohodlí. Dôsledne povyberané materiály, elegantné farby, všetko dokonale zmontované a príjemné na dotyk. Prémiový je vo vnútri ešte aj vzduch! Okrem vône kože sa o dobrú klímu postará ionizátor vzduchu spolu so zabudovanými osviežovačmi so vkusnými vôňami.

Sedadlá ako vpredu tak i vzadu sa dajú nastaviť v toľkých smeroch, že je to až moc a furt som mal nutkanie to ešte trošku upraviť - samozrejme úplne zbytočne, totiž sa bavíme o neskutočne pohodlných foteloch. Hneď po prvých metroch sediac za volantom človek zabudne na obrie rozmery tejto limuzíny. Už to nie je ako kedysi, keď človek nastúpil do prezidentských sedanov a doslova sa v nich stratil. Človek sa aj v tejto lodi stane rýchlo súčasťou sofistikovaného stroja - toto proste BMW veľmi vie.

Miesta vzadu pre človeka s výškou 190cm tak akurát, no keby som kupoval šoférske vozidlo siahnem po verzii Long. Chválim jemne vyvýšený posed s dobrým výhľadom a čo sa týka luxusu, komfortu a všetkého toho čo má pasažierov vzadu rozmaznávať, tak mi napadá jediný výraz "Business class". Masážne sedadlá, ovládanie ambientného podsvietenia, za ktoré by sme sa ani vo Vegase nehanbili, televízia, vyberateľný tablet v stredovej opierke, elektrické roletky, prístup k údajom palubného počítača a mnoho ďalších vecí napomáhajú skrátiť cestovanie na dlhé trate. Verte mi, kým si vodič vychutnáva skvelú jazdu,  vzadu je o zábavu tiež postarané. Počas skoro troch hodín presúvania sa cez republiku bol náš 25 ročný kolega spokojný ako napapaný družinár poobede o druhej :D.

Napriek veľkým rozmerov ponúka BMW rady 7 výbornú manévrovateľnosť. Zatáča ľahučko a agilne, a hlavne tu cítiť, že sa ju inžinierom podarilo značne odtučniť oproti predošlej generácie. Adaptívny vzduchový podvozok žehlí cesty priam neuveriteľne aj napriek obrovským kolesám s runflat pneumatikami sa cíti posádka ako na vode. Vlastne som pochopil prečo sa u nás nestavajú cesty. Veď páni ministri necítia výtlky a sediac vzadu ich ani nevidia... Na strane druhej je paradoxom fakt, že popri tom komforte ostáva dobrá spätná väzba a športový charakter - proste majstrovské dielo konštruktérov!

V testovanom vozidle pracoval motor, ktorý je ako stvorený pre túto triedu. Ťah naftového šesťvalca je úplne postačujúci a osemstupňová prevodovka tiež perfektne naladená na rýchlu ale pohodlnú jazdu. Pri 160km/h točí agregát iba 2000 otáčok za minútu (samozrejme vyskúšané na nemeckej diaľnici ;)), čo sa odzrkadlí aj na mimoriadne priaznivej spotrebe do 8 litrov!

BMW 740d xDrive
Motor: preplňovaný vznetový šesťvalec zdvihový objem 2993 cm3, maximálny výkon 235 kW / 320 koní, maximálny krútiaci moment 680 Nm
Pohon:
Pohon všetkých kolies xDrive, aická 8-stupňová prevodovka
Rozmery: Dĺžka: 5108mm, Šírka: 1902mm, Výška: 1478mm, Rázvor: 3070mm
Pohotovostná hmotnosť: 1935 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h: 5,2 s
Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Základná cena modelu:  101 100 €
Cena testovaného vozidla: 149 310 €

Exkluzívna koža Nappa vo farbe slonová kosť a alcantara pokrývajúca celý strop.

Nápis, ktorý poukazuje na použitie ľahkých materiálov ako hliník, horčík a karbón, vďaka čomu schudla nová sedmička oproti predchodcovi o 130kg!

Milovali sme aj vankúšiky vzadu na opierkach hlavy.

Chladnička je veru v lete super vychytávka!

Nápis BMW Laserlight poukazuje na skutočnosť, že sci-fi je už tu...

Zozadu sa všetko dá ovládať aj cez vyberateľný tablet.

text & foto: Peter Kovács