TECHART GTstreet R Flyweight
Nekompromisný, ultimátny. To je nové auto od spoločnosti Techart. Novinka je položená na základe Porsche 911 Turbo S, v podaní úpravcu je to však už Techart GTstreet R Flyweight. Prívlastok Flyweight („mušia váha“) označuje novú radu dielov, ktoré sú zamerané na okruhové použitie s maximálnym výkonom a minimálnou váhou.
911 Turbo S úpravca osadili predným spojlerom z uhlíkových vlákien, ktorý zároveň zvyšuje prítlak na prednej náprave. Predný splitter dopĺňajú bočné krídelká a aerodynamicky vytvarovaná spodná časť karosérie. Všetko je takisto vyrobené z karbónu. Vďaka digitálnym technológiám a simuláciám sa podarilo optimalizovať prietok vzduchu okolo auta. Predný spojler je zároveň zospodu chránený lyžinou. Techart vyrobil pre svoj GTstreet R aj predné blatníky s vetracími otvormi a ikonické zadné krídlo s fixným telom a manuálne nastaviteľným profilom. Optimalizácia sa týkala aj hmotnosti a to dosť vážne. GTstreet R Flyweight dostal odľahčené zámky prednej kapoty a zadného panelu podľa okruhovej špecifikácie. V zadnej časti sa pár gramov ušetrilo použitím polykarbonátového zadného okna, ktoré vyvinul Techart, čo poznať aj označením Flyweight na ňom.
Luxusný a puristický. Dve slová, ktorých význam sa vcelku odlišuje. Techart však dokázal spojiť dva svety. Interiér je vybavený luxusným čalúnením s kontrastným prešívaním a symbolom Flyweight na výplniach dverí, sedadlách, palubnej doske a stredovej lakťovej opierke. Pozornosť ale ukradnú sedadlá od výrobcu Recaro, s ktorým úpravca blízko spolupracuje. Sedadlá ponúkajú výbornú oporu tela aj na úplnom limite auta. Sedenie si môže posádka dokonale prispôsobiť vďaka 3D vytlačených podložiek sedadiel presne podľa požiadaviek a tvaru tela. Balík Flyweight Clubsport obsahuje bezpečnostný rám, 6-bodové pásy s FIA homologizáciou a ručný hasiaci prístroj. Interiér už len dopĺňa volant vyrobený na mieru s označením stredovej pozície a maľovaným dekorom. GTstreet R Flyweight je ľahší o 60 kilogramov oproti sériovému vozu.
Dvojito preplňovaný plochý šesťvalec s objemom 3,7-litra dostal balík Techart Powerkit TA092/T2.1, ktorý obsahuje vylepšené turbodúchadlá, športové vzduchové filtre, ručne vyrobený výfukový systém a mnoho iného, samozrejme vrátané nového softvéru motora a prevodovky. Výkon bol zvýšený o 160 koní. GTstreet R má teda 800 koní (588 kW) a 950 Nm krútiaceho momentu. Skrátil sa tiež čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h, to zaberie len 2,5 sekundy. 200 km/h na tachometri sa objaví za ďalších 5 sekúnd. Najvyššia rýchlosť podľa úpravcu je 350 km/h. Vylepšenú dynamiku v priamej čiare dorovnáva aj podvozok Öhlins s upraveným predným zavesením. Okruhové Porsche obúva pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R na kovaných diskoch Formula VI Race Flyweight v rozmeroch 9,5x20“ vpredu a 12x21“ vzadu. Takéto obrovské disky vážia len 9,8 kg v prípade prednej nápravy a 11,2 kg na zadnej. Techart GTstreet R Flyweight je limitovaný iba na 19 kusov.
text: M.Lábaj, foto: Techart