Svidníku kraľovali Poliaci
Poslednou slovenskou zastávkou šprintérskeho ročníka 2014 bolo letisko vo Svidníku, kde sa 9.augusta jazdil v rámci Tuningzrazu Svidník memoriál Igora Závodného. Pamiatku bývalého pretekára, ktorý koncom minulého roka tragicky ukončil svoju kariéru a životnú púť si uctila celá šprintérska komunita spoločne s tu prítomnou rodinou zosnulého. Odkaz do neba znel formou celodenného revu nadupaných motorov, dymu spálených pneumatík a čiernych kúdolov z výfukov natlakovaných naftových kachlí.
Ranná - prípravná fáza sobotňajšieho diania na dráhe a v areáli tuningového zrazu sa niesla v duchu modlenia sa za pekné počasie, ktoré bolo síce prognózou meteorológov avizované, no realita bola niekde úplne inde. Hustá ranná hmla s mrholením sa dlho nerozplývala, až kým sa ako na povel čarovného prútika okolo desiatej hodine objavilo slniečko, ktoré následne až do večera panovalo oblohe. S iba polhodinovým sklzom sa teda začali kvalifikačné jazdy v disciplíne drag racing, ktoré sa plánovane prerušili iba jeden krát, počas motokaskadérskej exhibície poľského zlerobiča.
Vyše 1000-koňová A8-ka 2.2 turbo zdolala 402-metrovú rovinku s pevným štartom za 10,149 sekundy.
Zaregistrovaných vozidiel bolo o niečo síce menej ako na predošlých kolách Power festu, ale núdza o brutálne mašiny ani tentokrát nebola. Okrem hlavných bojovníkov o cenné body šampionátu, ktorí zo západnej časti republiky, aj susedných Čiech či Maďarska merali cestu do severovýchodného kúta Slovenska často aj vyše 500km si prevetrať unikátnu techniku došli aj viacerí poprední pretekári z Poľska. Práve tí narobili aj najväčší bordel - v dobrom slova zmysle a brali domov najcennejšie trofeje po superfinálových rozjazdách ôsmich absolútne najrýchlejších áut.
Dvojmotorová "Tsunami" Calibra si to rozdala aj s domácim favoritom publika - Tiborom Eotvösöm.
Kráľom podujatia sa stal nepochybne poľský pretekár Konrad Zakrzewsky, pilotujúci pekelnú techniku Calibra bimoto s výstižnou prezývkou "Tsunami". Táto beštia vybavená dvoma preplňovanými agregátmi VW objemu 3,2-litra pokorila štvrťmíľu za 9,699 sekundy a na 402-metrovej trati dosiahla rýchlosť 239 km/h! Výkon cez 1500 koní samozrejme postačil aj na víťazstvo v superfinálových dueloch absolútne najrýchlejších áut dňa.
Kto nezažil smršť na štyroch kolesách naživo, nech sa páči...Repráky zapnúť!!!
Spomeňme si aj najlepší výkon medzi jednostopovými vozidlami - v triede Motocykle cenu za absolútne najlepší čas prevzal pretekár Ján Matejka na stroji Suzuki GSX-R 1000, ktorý zajazdil čas 9,87 s a dosiahol na 1/4-míľovej dráhe rýchlosť 228km/h.
Výsledky šprintov (víťazi v jednotlivých kategóriách):
Autá trieda PROFI:
P1: Szatno Sebastian ( Honda ) Poľsko, P3: Gyetvai Miklós ( drag Fiat 126P ) Maďarsko, P4: Konrad Zakrzewsky ( "Tsunami" Calibra ) Poľsko, P5: Tibor Eotvos ( Škoda 1000MB ) Košice, P6: Roman Kmeť ( Golf TDi ) Prievidza
Autá trieda STREET:
S0: Andrej Rýs ( Škoda Rapid 130 ) Banská Bystrica, S1: Attila Pomozi ( Honda Civic ) Levice, S2: Juraj Holečko ( Seat Ibiza ) Levice, S3: Rudolf Nowák ( Fiat Coupe ) Česká republika, S4: Przemyslaw Sochacki ( Chevrolet Corvette ) Poľsko, S5: Lukasiewicz Seweryn ( Audi RS6 ) Poľsko, S6: Martin Vitko ( Seat Leon ) Seňa, S7: Dušan Oškrda ( BMW 330xd ) Dubnica nad Váhom
Absolútni víťazi:
1. Konrad Zakrzewsky ( "Tsunami" Calibra ) Poľsko
2. Krzysztof Bijos ( Audi A8 ) Poľsko
3. Lukasiewicz Seweryn ( Audi RS6 ) Poľsko
MOTOCYKLE:
M2: Michal Líner ( Kawasaki Ninja ) Banská Bystrica, M3: Ondrej Cerovský ( Suzuki GSX-R 750 ) Rimavské Janovce, M4: Ján Matejka ( Suzuki GSX-R 1000 ) Liptovský Mikuláš, M5: Ján Seko, Vinné
Na extrémnej Impreze zajazdil Ján Cehula nádherný čas 11,4 sekundy!
Posledný pretek šampionátu sa bude jazdiť 13.septembra v Maďarsku na letisku Kiskunlacháza, spoločne s maďarským majstrákom avšak v oddelenej klasifikácii. Koncoročné odovzdanie cien šprintérskeho seriálu 2014 sa bude konať následne na jesennom autosalóne v Nitre, v nedeľu, dňa 19.októbra.
Roman Kmeť si na TDi Golfe upevnil vedúcu pozíciu v triede Profi 6.
Do záverečnej fázy dorazil aj slovenský tuningový šampionát TotalDip Tuning battle 2014. V poradí už šieste a tým pádom aj posledné kolo sa na radosť východniarov aj tento rok posunulo za brány podujatia Tuningzraz Svidník, kde si nadšenci stylingových úprav zmerali sily v jednotlivých kategóriách a mali možnosť zažiariť na plachte v moderovanom show&shine.
Kvôli diaľke a "perfektným" cestám vo východnej časti Slovenska, bol počet špičkových česko-slovenských áut, na ktoré sme zvyknutí na jednotlivých kolách Tuning battle, o niečo nižší, no na strane druhej sa tu vždy objavia nové, pre väčšinu Slovenska nepoznané kúsky. Slovenskú scénu navyše aj tu doplnili poľské perličky a tak podobne ako vlani, cena "Best of best" za najlepšie upravené auto putovala k severným susedom.
Karmann Ghia z Trebišova nás príjemne prekvapila...
Výsledky 6.kolo TotalDIP TUNING BATTLE Slovakia 2014
Audi, BMW, Mercedes Scene
1. BMW e46 cabrio, Jan Wojtyczek (PL), 2. BMW M3, Muro, 3. Audi S3, Jozef Šálka
Ford & Opel Scene
1. Opel Tigra, Peter Sýkora, 2. Ford Mondeo, Patrik Čatloš, 3. Ford Siera, Jakub Vrba
Seat & VW old Scene
1. VW Golf 3, Miško Murín, 2. VW Golf 3 Variant, Filip Fodor, 3. VW Golf 2, Martin Adam
Seat & VW modern Scene
1. VW New Beetle, Katarína Šípková, 2. VW Passat B5 Variant, Michal Flešár, 3. VW Golf 4, Matěj Mačuga
Škoda old Scene
1. Škoda Felicia Pick-up, Martin Mokryš, 2. Škoda Felicia, Karol Matoušek
Škoda modern Scene
1. Škoda Octavia 2, Kamil Sedlák, 2. Škoda Octavia, Eugen Wrobel, 3. Škoda Fabia, Radoslav Petrovaj
French Scene
1. Peugeot 407, Radoslav Petrik, 2. Renault Clio, Robert Gróf
Italian Scene
1. Fiat Punto, Erik Palenčár
Japan & Asia Scene
1. Toyota Celica, Jozef Triščík, 2. Mitsubishi Colt, René Patkan, 3. Honda Civic, David Kollár
Oldies Scene
1. Škoda 110L, Lukáš Kostolný, 2. Škoda 105, Erik Bajánek, 3.VW Karmann Ghia, Michael Michalko
Other & Rat Scene
1. Seat Toledo, Pavol Garstka, 2. Lada 2105, Lukáš Ofčarovič, 3. Mini Cooper S, Štefan Tkáč
Cena Organizátora
Katarína Šípková, VW New Beetle (za rozprávkových pomocníkov na palubnej doske)
Lukáš Ofčarovič, Lada 2105 (za zaujímavý socialistický nádych nielen v interiéri)
Výnimočne dostal cenu i člen realizačného tímu - a to porotca Rogy, ktorý so svojím Golfom 4 na tento zraz dorazil zo vzdialenosti skoro 900 km!
Cena hostesiek: Jozef Triščík - Toyota Celica
Best of Best: BMW e46 cabrio, Jan Wojtyczek (PL)
Najlepší z najlepších...
Stará škola zaslúžene bodovala aj na východe republiky.
A MISS-ky sa vezú na fotenie :)...
Prešovská JDM scéna musela byť tiež prítomná.
Rudo Nowák z Čiech má už 1.miesto triedy Street3 v rámci seriálu 2014 v hrsti.
Mini na šprinty? S agregátom Yamaha R1 určite áno!
foto: Dzadík, Chrenka