Profituning 2021_2

Streetové kachle z pekla

27. september 2022Publikoval P. Kovács

Komu na Slovensku a v Čechách meno Braňo Hudeček nič nevraví, tak nech si samolepku „TDI fan“ a jej podobné odtrhne z auta. Alebo? Radíme do konca prečítať tento a druhý článok z mája tohto roku, venovaný jeho závodnej rakete chrliacej čierny kúdol z komína ústiaceho z kapoty. Áno, chápete dobre, tento týpek – mimochodom „Dieslový kráľ“ Čiech a Slovenska ťahá na šprinty dve naftové rakety. Jednu do triedy „Street“ – Golf mk4 a ďalšiu do triedy „Profi“ – tiež Golf ale červený, druhej generácie.

Nadšenci slovenského drag racingu si užívali na prvých 4 pretekoch seriálu Power fest pohľad len na červený peklostroj zahanbujúci mnohé superšporty, ten čierny totiž čakal vážnejší upgrade po zničení agregátu, spôsobeného testovaním vodného coolera. 1.septembra sa však scéna dočkala návratu vo veľkej pompe, kedy Braňo 7,6-sekundovým časom na 201m deklasoval kategóriu S6 (diesle do 2,2l) a si zo Slovakia Ringu bral víťazný pohár.

Čierna – na prvý pohľad len nejakými nálepkami „iná“ štvorka prezradí svoje schopnosti v momente, keď na štartovom semafore zasvieti zelená. OK, nič pre Grétu, ale veľa pre fanúšikov odpichu z miesta. Verte mi, známa česká firma Technik Depo Tvršice dala dokopy aj v tomto prípade setup postačujúci na zahanbenie veľa benzínových športiakov aj so 6-cifernými cenovkami. Samozrejme je v tom kopec roboty a peňazí, sú to roky vývoja a ladenia, kým sa naftový 4-valec dostane na takúto úroveň. A je to aj sčasti tajné know-how, takže sa k podrobného súpisu všetkých komponentov tento krát nedostanete. O samotnej genéze a aktuálnom výkone vám ale povie niečo samotný majiteľ:

„Svoj VW Golf IV som kúpil v roku 2017 v Čechách, v tom čase na setupe GTB2264VK a vstrekovačoch Firad 80% s odladeným výkonom 347hp/560Nm. Takto som odjazdil dve sezóny bez nutnosti zásahu do výkonu aj akýchkoľvek komponentov. V roku 2020 sme riešili novú prevodovku a trysky 120% s následným preladením softvéru, kde sme dosiahli výkon 356hp a točivý moment 658Nm. Po sezóne 2020 prišla stavba nového motora - osadenie nových komponentov s cieľom atakovať hranicu 400 koní. Aj napriek mnohým problémom sa podarilo napokon dosiahnuť výkon 430hp.

Na ročník 2022 nás čakalo zase mnoho zmien a preto som ju bral skôr ako poznávaciu a testovaciu. Nebudem klamať, stále sa stretávame s mnohými problémami aj napriek tomu sa podarilo namerať slušných 464 konských síl na čisté palivo (bez vstrekovania akéhokoľvek pomocného paliva) a koncom sezóny úspešne absolvovať nejaké závody. Dúfam, že sa podarí vychytať všetky nedostatky a na sezónu 2023 budem schopný štartovať naplno.

Za podporu a aktuálny výsledok by som chcel poďakovať všetkým, ktorí sa na tomto podieľali, či už kompletnou motorovou úpravou, mechanickým servisom alebo perfektnou prípravou závodov, menovite: Tímu TDT MOTORSPORT (TECHNIK DEPO TVRŠICE), Robertovi Cibákovi, za samotné preteky DRAGRACING.SK a tiež fanúšikom a všetkým ostatným...;)“

VW Golf IV TDI 4MOTION
Motor: vznetový 4-valec 1.9 TDI 8V 110kW Golf mk4  s kovanými ojnicami a upraveným kompresným pomerom, vačka Dbilas 272, piesty vymenené OEM, zákazkové hybridné turbo v housingu GTB2260V, vstrekovače Firad 160%, celohliníkový intercooler FMIC, výfuk 80mm nerez, maximálny výkon pri tlaku 3.5bar 464koní, max.krútiaci moment 650Nm
Pohon: 4motion na všetky kolesá, upravená sériová, manuálna prevodovka s výstuhou hriadele a pevnými prevodmi, závodná spojka Sachs performance
Podvozok: sériový Golf 4 4motion so športovými tlmičmi, vypnuté ABS, 16-palcové disky OZ
Interiér: pôvodný bez odľahčenia, športové sedačky Momo Corse, volant Sparco, boost control (budík tlaku turba), budík teploty oleja, výstup na budík EMP používaný pri ladení
Dynamické parametre:
0-201m: 7,619@151km/h
0-402m: 11,706@196km/h

text: P.Kovács, foto: Michal Petreje