Šprintérska smotánka rozpútala peklo
Stalo sa tak 30.apríla na letisku v Trenčíne pred zrakmi masívneho, extrémne autá a motorky milujúceho publika. Prvé kolo 18.ročníka šampionátu v šprintoch áut a motocyklov sa niesol v duchu výbornej atmosféry, motoristický adrenalín sa vo vzduchu dal krájať, padali rekordy, duely najvýkonnejších mašín sprevádzali široké úsmevy, nechápavé pohľady plné obdivu a povinne zapchaté uši. Tu už všetka sranda končí, toto už nie je hobby jazda tunerov, špás na ospojlerovaných autách ale nekompromisný motošport tých najbrutálnejších vozidiel.
Do závodov na 402m sa registrovalo celkovo 171 štartujúcich z piatich krajín. POWER FEST je známy nevídanou koncentráciou konských síl ale toto bol pravdepodobne vrchol. Šesť 9-sekundových a osem 10-sekundových áut s výkonmi do 1300koní, k tomu preplňované motorky, schopné do 9-sek. pokoriť rýchlosť 260km/h sa len tak v našich končinách nevidí. V absolútnom poradí a v Superfinálových vyraďovačkách 8 najrýchlejších áut dominovali Poliaci, ktorí sa zúčastnili v naozaj veľmi silnej zostave.
Najrýchlejším na štyroch kolesách bol však Marko Radojčič z Rakúska na prekrásnom Nissan Skyline R33 s výkonom 1200 konských síl. V sprievode doslova orgazmického zvuku pokoril 1/4míľu v čase 9,171 sek. pri cieľovej rýchlosti 256km/h. Pohár za absolútne najlepší čas si prevzal po tesnom súboji s najväčším rivalom z Rakúska domáci pretekár Peter Herc. Ten na nitrom preplňovanom dragbike-u Suzuki GSX-R 1000 dal rovinku za 8,585 sekúnd, pri čom stihol za ten čas stihol uháňať rýchlosťou 270km/h
Doplnkom k celodenným jazdám – dokopy vyše 420 meraných duelov – bol tradičný zraz garážových klenotov s vyhodnotením v rámci seriálu Show & Shine Slovakia, zraz áut značky Honda s extra klasifikáciou na šprintoch, meranie dB audio sústav a výfukov a taktiež súťaž merania maximálky na 1km s pevným štartom, v ktorom dominoval opäť držiteľ národného street rekordu – Zsolt Jóba z Nových Zámkov.
Šprinty na 402m (víťazi v jednotlivých kategóriách 1.kola MSR´22):
Autá PROFI:
P1: Dawid Lamik (Corsa R30 turbo DSG) PL
P2: Roman Kmeť (Golf 2 4x4 turbo) SK
P3: Marko Radojčič (Nissan Skyline) AUT
P4: Tibor Eötvös (Š1000MB 2.5VTEC) SK
P5: Branislav Hudeček (Golf 2 TDi 4x4) SK
Autá STREET:
S0: Igor Šťavina (Škoda 120) SK
S1: Martin Adame (Honda Civic) SK
S2: Patrik Kyrinovič (VW Passat) SK
S3: Rudolf Nowák (Fiat Coupe 20V turbo) CZ
S4: Andrej Košarišťan (Audi TT RS) SK
S5: Patryk Walke (Audi S5 4.2 turbo) PL
S6: Pavel Hibler (Škoda Fabia RS) SK
S7: Ľuboš Čelin (BMW 130xD) SK
Honda street: Štefan Holakovský (Civic turbo) SK
Absolútni víťazi - Superfinále:
1. Patryk Walke (1300hp Audi S5 4.2 turbo) PL
2. Mucha Wojciech (1200hp Toyota Supra) PL
3. Dawid Lamik (1050hp Corsa R30 turbo DSG) PL
MOTOCYKLE:
M1: Petr Novák (Yamaha R6) ČR
M2: Ladislav Litavský (Honda CBR 900) SK
M3: Július Vágó (Suzuki GSX-R 1000) SK
M4: Peter Baráth (Suzuki) SK
M5: Peter Herc (GSX-R 1000 nitro) SK
Najlepšie časy na 402m:
Autá: Marko Radojčič (1200hp Nissan Skyline R33) 9,171@256km/h
Autá SR: Zsolt Jóba (1200hp Nissan GTR) 9,276@250km/h
Motocykle: Peter Herc (400hp GSX-R 1000 nitro drag) 8,585@270km/h
1km topspeed race:
1. Zsolt Jóba - Nissan GTR (SK) 318km/h
2. Vladimír Kratochvil - Nissan GTR (ČR) 304km/h
3. Adem Ali - BMW 340i (AUT) 293km/h
1050 koní do Corsy? Čisté šialenstvo :D Viac o FWD dragstri Dawida Lamika už čoskoro...
Marko Radojčič a jeho peklo na kolesách!
Ondrej Vasičák s 830-koňovou 911 turbo v úprave Profituning skončil na tretej priečke S5-ky.
Ivan Cích sa s 11,0-sekundovou Ibizou turbo musel uspokojiť s druhou priečkou v P1.
Súboj streetových títánov: Zsolt Jóba (1200k GTR) vs. Patryk Walke (1300hp S5)
Časom 10,077 sek. sa v triede Street4 kvalifikoval do finálových duelov Tomasz Drozdz ako najrýchlejší, ale kvôli technickým problémom sa vyraďovačiek nezúčastnil.
Cez 300km/h sa vrámci 1km závodov dostal aj Vladimír Kratochvil na „Venome“.
Zajazdeným časom 10,853 sek. sa stal novým naftovým kráľom republiky Braňo Hudeček. O jeho dvojke 4Motion si čoskoro povieme viac...;)
Elektrický Taycan 4S dal 402m za 11,6 sekundy.
Víťaz triedy S4 na 600+hp Audi TT RS zajazdil výsledok 10,815!
Legenda – „Tibibácsi“
Na scénu sa vrátil aj Rudolf Nowák nakoňovaným Coupé 20V turbo.
Najrýchlejšia Poľka Ela Szczyrbowska a jej 10,1-sekundová turbo E46.
Nová M3 pošteklená Profituningom o výkone 700k zajazdila krásnych 10,4.
9,6 sek. a striebro v P3 patrí 1200hp Supre pod vedením Wojciecha Muchu.
V triede pouličných dieslov do 2,2l kraľoval Pavel Hibler.
Papesz a jeho stojka na hlave :D
text & foto: Slovenská šprintérska asociácia