Šprintérska sezóna štartuje 1.mája
Nadšenci drag racingu si musia udržať na uzde svoje kone pod kapotami do 1.mája, kedy sa na Slovakia Ringu otvorí sezóna oficiálneho šampionátu, ktorú tradične usporiada už desiaty rok Slovenská šprintérska asociácia. Promotér vypísal seriál tradične v troch základných kategóriách - Autá Street, Autá Profi a Motocykle, ktoré sa následne delia na objemové triedy.
Power festy sú dočasným domovom aj zahraničných drag-kuriozít, ktoré hravo zvládnu aj duely s luxusnými superšportmi. Na obrázku 10-sekundový Golf MK1 z Maďarska.
Úvodný závod ročníka 2014 sa pod názvom Power fest bude niesť vo veľkom štýle, totiž okrem prvého kola domáceho majstrovstva sa tu bude jazdiť aj v poradí druhý pretek maďarského seriálu, čo je po vlaňajšej skúsenosti z trenčianskeho Power festu garanciou účasti extrémnych strojov aj od našich južných susedov. Náš okruh pri Orechovej Potôni nebude ale 1.mája hlasný len od revu extrémne vyladených špeciálov stavaných na štvrťmíľu, ale aj od nadupaných zadokoliek schopných kresliť v kontrolovanom šmyku dlhé gumové čiary po asfalte v poriadnom kúdole bieleho dymu. Paralelne so šprintmi tu bude prebiehať medzinárodný driftérsky závod, zaradený do slovenského i maďarského šampionátu, v ktorom si domáca špička zmeria sily s početnou skupinou strojov z okolitých krajín upravených na jazdu bokom. Okrem populárnych dynamických disciplín sa v rámci Power festu v paddocku okruhu bude tradične konať aj statická prehliadka vyladených vozidiel, takže si na svoje prídu i fanúšikovia tuningu zameraného na styling. Slovakia Ring ponúkne dočasný domov počas 1.kola seriálu Tuning battle 2014 tým najprofesionálnejšie vyladeným autám zo Slovenska, Čiech i Poľska, kompozíciu ktorých dotvoria už len kultové, japonské vozy so šiestimi hviezdami v znaku. Usporiada sa tu totiž i oficiálny zraz Subaru, takže núdza o staršie i najnovšie výkonné štvorkolky s agregátmi boxer tu veru núdza nebude.
Azda najobľúbenejším miestom divákov je zóna burn-out, kde si vlani v Boľkovciach takto zahrieval pneumatiky Fiat 126P 1.9TDi.
Z dejiska jediného domáceho okruhu sa šprintéri presunú 21.júna na letiskovú plochu do Piešťan, kde ich aj v tomto roku privíta dvojdňové podujatie Carat Tuning party, aby sa zase v honbe za sekundami a cennými bodmi stretli 5.júla na juhu stredného Slovenska, na letisku v Boľkovciach pri Lučenci. Tam sa stretnú jazdci i diváci holdujúci konským silám, vyšperkovaným káram a super rýchlym motocyklom na Teatro Power feste už ôsmi krát. Predposledným podujatím šprintérskeho ročníka bude 9.augusta Tuningzraz Svidník, ktorý je jedinou zastávkou bláznivého drag-kolotoča na východe republiky a kde sa k stálym účastníkom spravidla pridávajú noví, domáci aj poľskí borci. Na záver sezóny sa štartové pole presunie 13.9. do Maďarska, na letisko Kiskunlacháza. Výlet na perifériu Budapešti s obľubou absolvujú už dlhé roky mnohí naši pretekári, avšak prvý spoločný maďarsko-slovenský, bodovaný závod sa tam konal iba vlani a aj v tomto roku ponúkne jedinečnú možnosť nazbierať okrem vzácnych bodov i skúsenosti z konfrontácie sa so zahraničnou technikou.
Po vlaňajšej pauze sa šprinty vracajú na cieľovú rovinku okruhu Slovakia Ring a dúfajme zavíta k nám opäť aj brutálna, 9-sekundová drag-Fiatka X1/9.
Všetky majstrovské kolá šampionátu, pýšiacim sa titulom najväčšej popularity z hľadiska počtu zaregistrovaných pretekárov, budú samozrejme merané profesionálnou šprintérskou časomierou s výstupom „timeslip“ a aizovaným štartovacím zariadením. Návštevníci sa môžu tešiť na množstvo doplnkových atrakcií a exhibičné jazdy extrémnych dragstrov s výkonmi až 2000 konských síl. Ďalším ostro sledovaným fenoménom je korekcia aktuálneho národného, šprintérskeho rekordu, ktorý sa medzi automobilmi v roku 2013 pokoril. Štefan Holakovský na turbo Civicu stanovil limit na 402-metrovej trati v hodnote 9,998 sekúnd, ktorý dúfajme niekto zase vylepší. Najrýchlejším Slovákom na jednej stope je naďalej Stano Poživenec, ktorý na Hayabuse turbo zdolal 1/4-míľu za 8,65 sekúnd pri dosiahnutí rýchlosti 262km/h.
Vlani predviedol v akcii svoju mašinu aj Igor Kovačič zo Slovinska. Dvojlitrová turbo Corsa zvládne 1/4-míľu za neuveriteľných 9,5 sekúnd!
Koloratúru závodov tradične dotvára Tomáš Polonec na svojom 11-sekundovom Fiate 127 s motorom Lancia Delta 2.0 HF turbo.
Vlani si to v Boľkovciach rozdala aj Fabia 1.8T Matlovič racing s EVO-m z dielne Srnka motorsport.
info: www.zrychlenie.sk