Spoznajte najrýchlejší Golf republiky!
Na youtube sa to hemží videami extrémnych Golfov druhej generácie s náložami pod kapotou, no vidieť v akcii niečo také naživo sa v našich končinách len tak neprihodí. Výnimkou sú návštevníci závodov Power fest, kde sa poslednú dobu objavuje na prvý pohľad nenápadná, strieborná MK2-ka s neskutočným zvukom a vôľou vyraziť vpred a zdolať rovinku v čase, akom to nedá ani väčšina super, či hyperšportov. Dámy a páni, predstavujeme vám najrýchlejší Volkswagen Slovenska!
Recept na šprintérsku brutalitu je známy. Ľahký, starý Golfík, implementácia pohonu 4x4 a swap preplňovaného 4-valca s riadnym slimákom. Znie to pomerne jednoducho, ale proces od kúpi základu až po úspech v podobe 10-sekundového času na 402 metrov vie byť dosť komplikovaný. Svoje vie o tom aj Roman z Prievidze, ktorý má striebro v rámci Majstrovstiev Slovenska disciplíny drag racing už v sezóne 2018 isté, a ktorý má dobre nabehnuté, aby bol tretím Slovákom, ktorý dokázal pokoriť štvrťmíľu na štyroch kolesách v čase pod 10 sekúnd...
"Základom bol Golf 2 1,8 syncro z roku 1989. Auto som kúpil za 400€ v zlom stave následne som všetko opravil a pripravil na montáž rámu u p.Nemca v Zlíne (NC power). Ten sa ma pýtal, že čo budem robiť ďalej. Keď som mu povedal, že chcem postaviť 600HP Golfa smial sa... Následne som dal vozidlo komplet prestriekať, no na dokončenie čas nebol, vtom čase som totiž jazdil ešte MK2 haldex s naftovou strojovňou, ktorý bol v tej dobe najrýchlejší diesel na Slovenska. Následne som sa dohodol z kamarátom Alešom, aby mi do Golfa osadil elektriku a motor s haldexom - proste spojazdnil to. Auto putovalo na STK a začalo jazdiť len na 220 koní a tam to celé vlastne začalo.
Dieslový Golf sa predal, následne sme u nás v dielni s Janom Čiernym prerobili benzínový na závodnú taliansku elektroniku Mec Tronic. Namontovali sa kované piesty a ojnice, tiež väčšie turbo. Výsledkom bolo 470 koní a čas 11,7 sekúnd. Na pretekoch ale začal byť problém s riadiacou jednotkou, tak som si musel zaobstarať závodnú a do auta nahodiť origo elektriku z Audi S3. Osadilo sa ešte väčšie turbo, kované ventily a vačka vyrobená na zákazku. Auto sa dalo naladiť v poľskej firme Turboelita, výsledkom čoho bolo skoro 600HP na palive E85 a čas 11,1. Auto pekne fungovalo kým jedného dňa neodišlo turbo. Kúpilo sa o generáciu novšie, za pomoci ktorého sa korigoval čas na 10,704 s. Týmto chcem poďakovať Janovi za neustálu pomoc, samého by ma to už totiž asi nebavilo..."
My ale pevne veríme, že to Romana ešte aspoň dovtedy, kým nezajazdí čas začínajúci sa cifrou 9 neprejde. Podľa jeho slov potrebuje k tomu nitro a sekvenčnú prevodovku. Veď čo, maličkosť ;). Držíme palce!
VW Golf MK2, rok výroby: 1989
Motor: Benzínový 4-valec 1,8T 20V, sériové vŕtanie, kované piesty JE pistons, ojnice ZRP, kované ventily, pružiny Integrated Engineering, zákazková vačka Cat Cams, turbo Garrett 3076 generácia 2, sanie Integrated Engineering, klapka Porsche 911, programovateľný tlak turba, softvér Turboelita.pl, výkon od 350-650 koní
Pohon: na všetky kolesá cez Haldex Audi S3, manuálna 6-stupňová prevodovka Audi S3, keramická spojka Sachs
Podvozok: športový podvozok AP, brzdy Audi S3, 16-palcové disky, gumy 205/45
Interiér: bezpečnostný rám s certifikátom, škrupiny a pásy NC Power
Dynamické parametre: 0-402m za 10,704 s. pri 190km/h
text: Kovács, foto: Ján Straka MAGPIE