Slnko, kopec a vysoké tempo
Viac než 140 jazdcov sa uplynulý víkend postavilo na štart jubilejného 30. ročníka Dobšinského kopca. O perfektnú atmosféru sa okrem bohatého štartového poľa postaralo aj krásne letné počasie, skvelý doprovodný program a vďaka tomu aj obrovské množstvo divákov. Tí mohli okrem súbojov o stotinky sekundy sledovať aj pokorenie traťového rekordu, ktoré zabezpečil po roku opäť Talian Simone Faggioli. Trať o dĺžke 6810 metrov s 30 zákrutami a prevýšením takmer 400 metrov zajazdil za skvelý čas 2:21,898 a s náskokom neuveriteľných 12 sekúnd sa stal aj víťazom celých pretekov, čím potvrdil svoje kvality. Na druhom mieste ho na stupňoch víťazov doplnili Miloš Beneš a na treťom najlepší Slovák, Jaroslav Krajči. Ten zároveň oslávil svoje piate víťazstvo v Majstrovstvách Slovenska v tomto roku.
Absolútne poradie:
1. Simone Faggioli (ITA), Osella FA30
2. Miloš Beneš (CZE), Osella FA30
3. Jaroslav Krajči (SVK), LOLA B02/50
Nekompromisný zadok Benešovej "placky"
Majstrovstvá Slovenska:
1. Jaroslav Krajči (SVK), LOLA B02/50
2. Václav Janík (CZE), Lola B02/50
3. Jiří Svoboda (CZE), Norma M20F
Slovenský kopcový pohár:
1. Martin Juhás (SVK), BMW M3
2. Ján Barica (SVK), Subaru Impreza
3. Rastislav Zvolenský (SVK), Mitsubishi Lancer Evo EVO IX
Prešovská legenda Igor Drotár stratil na víťaza Dobšinského kopca 2013 Martina Koiša (foto vyššie) len 370-tisícin sekundy. Napriek druhému miestu v triede E1+2000 si konečne užil bezproblémovú jazdu s novým špeciálom Škoda Fabia WRC. Igor Drotár si do cieľa prišiel po 2. miesto v triede E1+2000 a 16. v absolútnom hodnotení, s celkovým súčtom časov 5:42,717 s, pričom jeho najlepší čas bola prvá nedeľňajšia jazda s hodnotou 2:51,094 s. Rezervy sú vždy a Igor so svojím tímom ich poznajú: „Vieme, že máme rezervy, ako napríklad v maximálnej rýchlosti. Mojich maximálnych 216 km/h muselo konkurovať s Koišovou maximálkou 227 km/h, ale aj Bérešovou 247 km/h. Používali sme pneumatiky na rally, nabudúce určite vezmeme so sebou špeciálne kopcové zmesi, tak ako moji konkurenti. Určite spravíme aj pár zmien v nastaveniach auta. Uvidíme, ako sa nám bude dariť na technickejšom Jankovom Vŕšku pri najbližších pretekoch,“ povedal Igor.
O kuriózne špeciály núdza v Dobšinej veru nebola. Závodilo tu množstvo jedinečných a veľmi rýchlych áut zo zahraničia aj z domova.
Čech Vladimír Vitver dobýva kopce na prestavanom, ex-DTM-ovom ABT-Audi TT-R.
Kamil Hubáček, BMW M3 E92 GTR
Ján Lipták zvíťazil v triede historikov na kultovej štvorkolke Toyota Celica ST165.
Našim favoritom zo zástupcov starej školy bol francúzky fešák Alpine A110 pilotovaný Jánom Ondrejkom.
Uličkami Dobšinej sa bola radosť prechádzať...
Odpoveď na otázku z kade pochádza pomenovanie používané automobilkou Audi. Športovo ladené modely niekdajšieho nemeckého výrobcu NSU niesli názov TT a TTS.
zdroj: Tamášová, Race Pro media