Reportáž Drag Wars HU vs.SK
Štart slovenskej šprintérskej sezóny bol vysunutý k južným susedom, kde dlhodobo platia omnoho racionálnejšie protipandemické opatrenia, a kde už tretí mesiac nie je športová činnosť - hlavne v exteriéri nezmyselne brzdená, dokonca zakazovaná. Pretekárov aj divákov čakalo letisko Kiskunlacháza s krásnym, letným počasím, penetrovanou traťou a bez akejkoľvek nutnosti sa preukazovať nejakými pseudo-zdravotnými dokumentmi... Medzinárodná účasť, veľa silných áut a motoriek, neprekryté - usmievavé tváre ľudí, ktorých spája jedna vášeň, dym, hluk - na toto čakal už každý milovník drag racingu.
Spolupráca Slovenskej šprintérskej asociácie s maďarským promotérom Dragracing.hu je dlhodobá a spoločne usporiadané majstrovské kolá sú už tradíciou. V tomto duchu začal aj ročník 2021 - prvé kolo šampionátu sa odjazdilo 5.júna v "KiskunDRAGháza" - v maďarskej Mekke šprintov v rámci spojených závodov. Jazdci sa mohli registrovať do oboch klasifikácií alebo do jedného z národných kôl - do nášho, slovenského sa zapísalo celkovo 39 pretekárov. Oproti predošlým ročníkom je to značný pokles, ktorý je jednoznačne zapríčinený mediálnou vojnou proti zdravému rozumu a veľa pretekárov sa obávalo hraničných kontrol, prípadne inej - mainstreamom šírenej šikany po návrate domov. Realita je samozrejme našťastie úplne odlišná...
Finálové jazdy v rámci slovenského závodu sa nejazdili, výsledky a bodovanie bolo určené na základe kvalifikačných výsledkov - násobených koeficientom 2, ku ktorým sa prirátali navyše body za časové rekordy. Najlepší výsledok na 402m s pevným štartom spomedzi slovenských pretekárov zajazdil v triede áut Zsolt Jóba na Nissane GTR, ktorý časom 9,411 sek. pri rýchlosti 244km/h korigoval svoj doteraz platný národný streetový rekord. Najrýchlejším našincom v jednej stope bol výsledkom 8,07@276km/h Stano Poživenec jazdiaci na Suzuki Hayabusa turbo.
Absolútne najlepší čas pretekov a zároveň nový, absolútny, maďarský rekord si na konto pripísal
Révhelyi Péter, ktorý pokoril štvrťmíľu na svojom top dragstri za 6,624 sekúnd s maximálkou 327km/h v cieli! Toto je už naozaj v rámci stredoeurópskej drag scény špička a okrem brutálnej techniky tu treba spomenúť aj mentálnu a fyzickú odolnosť človeka, schopného čeliť tejto výzve. Klobúk dole... Druhý závod sezóny - Teatro POWER FEST letisko Boľkove pri Lučenci je naplánovaný na 3.7., kedy by sa mala uskutočniť "odveta" opäť v rámci spoločného slovensko-maďarského eventu.
Výsledky - víťazi kategórií:
Autá trieda PROFI:
P2: Rado Nemček (Smart) SK
P3: Pató László (Volvo S60R) HU
P4: Monika Weisová (Honda Civic) SK
P5: Branislav Hudeček (VW Golf II) SK
Autá trieda STREET:
S0: Igor Šťavina (Škoda 120) SK
S1: Ladislav Takács (Honda CRX) SK
S2: Rudolf Grešo (Fiat Uno turbo) SK
S4: Martin Krajči (Audi S6) SK
S5: Zsolt Jóba (Nissan GTR) SK
S6: Branislav Hudeček (VW Golf IV) SK
S7: Denis Drábik (BMW M550d) SK
MOTOCYKLE:
M1: Nikolas Sajdák (Honda) SK
M2: Obreczány Zoltán (Suzuki) HU
M3: Radovan Mačai (Yamaha R1) SK
M4: Peter Baráth (Suzuki) SK
M5: Stano Poživenec (Hayabusa turbo) SK
Svoju novú mašinu testoval aj Rakúšan Arthur Kratochwill - výsledok 8.0 sekúnd ;)
Najrýchlejšie Audi v Maďarsku s Robertom Demeterom za volantom: 9,274@247km/h
Predator to tento krát dal za 7,192 sek.
750 koní pod zadkom Jána Závodného vystrelí limuzínu z 0-402m za 11,0 sekundy
Partička zo Slovenska: Mário Polák (Corsa), Rado Nemček (Fiat 126) a Peter Laš (Fabia)
Začať treba zavčas :) Borisko Poživenec ide v šľapajách otca - majstra a rekordmana...
Denis Drábik na BMW M550d skončil v triede veľkých dízlov časom 12,144 s. prvý.
Slovenský streetový rekord teda naďalej patrí Zsoltovi Jóbovi.
Krásne a rýchle Uno turbo Rodolfa Greša.
Leon TDi + nitro s Michalom Gécym za volantom.
Golf 2 4x4 Braňa Hudečeka je časom 11,4 stále najrýchlejším nafťákom Slovenska.
Martin Krajči na starej dáme zdolal rovinku za 11,312 s. Slušné... :)
text & foto: SŠA, www.zrychlenie.sk