Reportáž Drag Wars HU vs. SK
Šprinty áut a motocyklov, ako dá sa povedať najprimitívnejšia motoristická disciplína, na úrovni národných majstrovstiev nikdy nesklame. Všetko sa odohráva síce len za pár sekúnd, jazdí sa len „rovno“ – znalci dobre chápu tie úvodzovky, ale mašiny aké sú tu k videniu, veru inde divák nemá šancu zažiť. Šialenstvo na kolesách, oheň, zemetrasenie, dym a často nepochopiteľná akcelerácia. Z pohľadu diváka je drag racing, spoločne s driftingom pravdepodobne ten najkoncentrovanejší zážitok založený existencii fosílnych palív.
Zopár rokov je už tradíciou, že štart slovenského šprintérskeho šampionátu sa koná u našich južných susedov, v rámci spoločných závodov. Podujatie Drag Wars HU vs.SK bolo aj tento krát usporiadané na letisku Kiskunlacháza južne od Budapešti a organizátori majú zdá sa aj dátum riadne premyslený. Fanúšikov pretekov v zrýchlení totiž čakalo 13.apríla priam letné počasie, no a samozrejme kvalitný betón, ktorého grip je na vzor spoza veľkej mláky vylepšený špeciálnym, pogumovaným lepidlom. Penetrácia je síce vhodná iba pre závodné autá so slikmi, pre „bežných smrteľníkov“ bola k dispozícii aj stopa bez úpravy.
Power festy sú dlho vnímané, ako podujatia s najväčšou koncentráciou konských síl a ani prvé tohtoročné kolo neostalo v tomto ohľade dlžným. Okrem domácich maďarských pretekárov si tu zmeralo sily 54 pretekárov zo Slovenska, ktorým náladu vylepšila účasť extrémnych áut z Nemecka, Rakúska a Poľska. Viacerí si hneď na úvod sezóny vylepšili osobné rekordy a padol aj absolútny národný rekord Maďarska. Kráľom 1/4 míle sa stal Péter Révhelyi, ktorý na 2000+hp top dragstri pokoril trať v čase 6,677 sekundy, pri cieľovej rýchlosti 331km/h!
Šprinty na 402m (víťazi slovenského majstráka):
Autá PROFI:
P3: Pató László (Volvo S60R 4x4) HU
P4: Tibor Eötvös (Š1000MB 2.5VTEC) SK
P5: Michal Sajko (VW Golf Mk1 TDI 4x4) SK
Autá SPORT:
S0: Dalibor Hutník (Škoda 110R) SK
S1: Patrícia Holakovská (Honda Civic) SK
S2: Viliam Hospodár (Fiat Punto turbo) SK
S3: Boris Ješo (Honda Civic turbo) SK
S4: Ján Závodný (Audi R8 V10) SK
S5: Ján Závodný (Audi S8) SK
S6: Erik Šaláta (VW Lupo TDi) SK
S7: Michal Gécy (Seat Leon 1.9TDi nitro) SK
MOTOCYKLE:
M1: Petr Novák (Yamaha R6) ČR
M2: Petr Böhm (Suzuki GSX-R 750) ČR
M3: Július Vágó (Suzuki GSX-R1000) SK
M4: Peter Baráth (Suzuki) SK
M5: Stanislav Poživenec (Hayabusa turbo) SK
Najlepší čas na 402m v rámci jazdcov slovenského závodu:
Autá: Pató László (Volvo S60R 4x4) 10,49@216km/h
Motocykle: Stanislav Poživenec (Hayabusa turbo) 8,379@276km/
Druhé kolo slovenského šampionátu sa odjazdí 1.mája na Slovakia Ringu, v rámci podujatia Drag, Drift & Tuning majáles. Viac informácií nájdete na stránke www.zrychlenie.sk.
1000+hp Audi TT R30 turbo z dielne Hasi Racing
Naše kruté eMBéčky uznalo aj maďarské publikum...
MAP racing a najrýchlejšie atmosférické auto Poľska, ktoré dalo 402m za 8,0 sek.
Takto vyzerá 1000-koňový 4-valec VW.
Víťaz triedy S3 - Boris Ješo, Civic turbo: 12.395@204km/h
Šialený 8.3-sek. 1000+hp VW Käfer z Rakúska, s motorom BMW M50 b28 turbo.
Nový dieslový kráľ Slovenska - Michal Sajko, Golf MK1 1.9TDi 4x4 nitro: 10.54@214km/h
Oturbená Barbie Lukáša Janičíka: 13.475@175km/h
Diesel monster z Maďarska
Nový osobný rekord 11,824@202km/h zajazdil aj Erik Šaláta na Lupe 1.8TDi DSG.
Strojovňa Leonu 1.9TDi nitro, ktorá katapultuje Michala Gécyho z 0-402m za 11,1 sekundy.
Mašinka, s ktorou brala zlato Patrícia Holakovská.
Punto 1.4T-Jet Viliama Hospodára
text & foto: P.Kovács