Prvý máj bol opäť sviatkom motoristov
Pojem majáles si už niekoľko rokov u nás tí praví motoristi spájajú s podujatím Power fest. V kalendári eventov uskutočnených na Slovakia Ringu nemohol chýbať ani tento rok a veru neostal nič dlžný svojej povesti. Extrémna koncentrácia konských síl a kombinácia najrozličnejších dvoj a štvorkolesových mašín v sprievode krásnych báb a množstva doplnkových atrakcií ponúkla divákom krásne strávený sviatok práce.
"Drag, Drift a Tuning majáles" hostil 2.kolo slovenského šprintérskeho šampionátu a zaregistrovalo sa doň celkovo 165 pretekárov z piatich štátov. Súboje brutálnych áut a motocyklov prinášali často neuveriteľné výsledky a opäť sa preukázal trend neustáleho posúvania hraníc tohto extrémneho motoršportu. Najrýchlejším na štyroch kolesách bol domáci pretekár Zsolt Jóba na upravenom Nissane GTR, ktorý pokoril 201-metrovú trať spevným štartom za 6,785 sekundy. V triede Motocykle cenu za absolútne najlepší čas prevzal rakúsky pretekár Peter Seebacher na preplňovanom drag špeciáli BMW, ktorý famóznym časom 5,68s. stanovil nový traťový rekord, pri čom jeho maximálka v cieli bola 212 km/h!
Okrem drag racingu si na svoje prišli aj fanúšikovia jazdy bokom, keďže sa konal aj závod zaradený do medzinárodného kalendára maďarského promotéra Drifting.hu. Preteky boli vypísané výhradne pre triedu PRO a stretla sa opäť veľmi silná konkurencia špičkových strojov. Vo finálových dueloch si víťazstvo vybojoval slovenský driftér Roman Kolesár na preplňovanom BMW s výkonom 800 koní a 800Nm. Za nim skončili maďarskí majstri volantu Magyar Tamás s dieslovým "Terrorbenzom", Bócsik Oszkár s 550-koňovým BMW E30 V8 turbo a Zángó Zoltán na BMW V8 kompresor.
Miestom na oddych od "hromobitia" bol paddock, kde vládla uvoľnená atmosféra okolo statickej výstavy upravených, zriedkavých a vzácnych áut. Súťažiť sa dalo o trofeje stylingového seriálu Show & Shine Slovakia a merali sa i decibely audio sústav aj výfukov. Nechýbalo moderované predstavenie áut, fotenie s dievčatami, svoju vyčlenenú zónu mal aj slovenský Subaru klub a to všetko pri podmaze live setov DJ-a.
Výsledky šprintov (víťazi v jednotlivých kategóriách):
Autá trieda PROFI:
P1: Patrik Mihalčíny (Civic turbo)
P2: Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo)
P3: Rudolf Nowák (Audi S4)
P4: Monika Weisová (Honda Civic)
P5: Branislav Hudeček (Golf II 4x4)
Autá trieda STREET:
S0: Tomáš Drexler (Škoda Favorit)
S1: Attila Sidó (Honda Civic)
S2: Ruslan Abdulin (Porsche)
S3: Rudolf Nowák (Fiat Coupe Turbo)
S4: Martin Šimočko (VW Golf R)
S5: Ján Banas (Nissan GTR)
S6: Branislav Hudeček (Golf IV)
S7: Nenad Veljkovic (BMW 530)
Absolútni víťazi:
1. Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo)
2. Ján Banas (Nissan GTR)
3. Zsolt Jóba (Nissan GTR)
MOTOCYKLE:
M1: Šimon Švarba (Yamaha R6)
M2: Ondrej Cerovský (Suzuki GSX-R 750)
M3: Lukáš Hypský (Yamaha R1)
M4: Štefan Szabó (Kawasaki ZX13R) )
M5: Peter Seebacher (BMW S1000RR)
1/8 míle s pevným štartom zdolal najrýchlejšie Zsolt Jóba.
Erika Fehéra tento krát tisíc koňová technika zradila a finálové jazdy musel vynechať.
Striebro v kategórii P4 si vybojoval Rado Nemček na kurióznom špeciále Smart, ktorý poháňa 1,4-litrový agregát z motocykla s výkonom 200 konských síl.
Rudo Nowák a jeho brutálne Coupé je už neoddeliteľnou súčasťou našich majstrovstiev.
Šprintérsku premiéru malo 1.mája novučké BMW M850i.
Hegyi Béla na 300+HP Golfe TDi si do Maďarska bral striebro triedy P5.
Počas obedovej prestávky si dráhu vyskúšali aj tí najmenší :)
Obrovský úspech dosiahol Roman Kolesár, no o driftingu vám prinesieme zvlášť reportáž...
Bronzový pohár v P4-ke si na dvojlitrovej Corse vybojoval Mário Polák.
Jiří Toula s Chrobákom V8 4.2 o výkone okolo 300 koní skončil v triede P4 tesne pod bedňou.
Zákazková drag technika Karela Šavela s motorom VR6.
V nabitej triede S4 si druhé miesto vyjazdil Martin Krajči na Audine S6.
Šprintérsky špecialista Peter Seebacher z Rakúska posunul latku poriadne vysoko.
Poobede si exhibične zajazdili aj účastníci zrazu Subaru.
Atmosférická predokolka (Juraj Holečko) proti preplňovanej štvorkolke (Denis Suja)
O dianí na scéne show & shine si napíšeme zvlášť...
Roman Luptovský (Golf 1.8 turbo) vs. Patrik Mihalčíny (Civic 1.6 turbo)
Andrej Rýs - tradičný pretekár najmenšej streetovej triedy
Braňo Hudeček a jeho rýchla dymovnica
text & foto: SŠA