Prvé celokarbónové Shelby GT500CR prichádza s brutálnym výkonom
Vlani v máji, spoločnosťou Classic Recreations oznámený projekt sa stal skutočnosťou a prvý full carbon Shelby GT500CR Mustang z roku 1967 lapá po vzduchu a driape asfalt. Za kombináciu klasického looku, dnešných technológií a urputnej sily si úpravca vypýta 298 000 dolárov, čo je pre bežného smrteľníka neuveriteľná suma, ale ak by sme mali 10x toľko na účte, asi by sme sa pohrali s hriešnou myšlienkou...
Zmysel cestovania v čase dáva spojenie nenahraditeľného dizajnu nesmrteľnej klasiky a moderných výrobných metód. Najľahšie sa to dá kvantifikovať údajom hmotnosti znovuzrodenej GT500-ky. Vďaka komplet karosérii vyrobenej z uhlíkových vlákien schudol 54-ročný atlét až 272 kilogramov! A to je už veru krásne číslo. "Carbon Edition" bol vyvinutý v spolupráci s firmou SpeedKore a proces odštartoval 3D skenovaním oceľového modelu GT500CR ´67. Odľahčená búda sa posadila no nový podvozok a 18-palcové trojdielne kolesá Forgeline zabalené do pneumatík BFGoodrich Rival S s impozantnými rozmermi 275/35 vpredu a 335/30 vzadu.
Brzdnú silu zaisťujú šesťpiestikové strmene Wilwood so 14-palcovými odvetrávanými kotúčmi vpredu a štvorpiestikové strmene so 13-palcovými vzadu. Spomaľovací účinok sa dá navyše ventilom regulovať - prerozdeľovať medzi nápravami. Firma Classic Recreations ponúka atraktívne riešenie aj pod kapotou. Srdcom tejto beštie je 5,2-litrový agregát V8 Ford Coyote tretej generácie dopovaný 2,9-litrovým kompresorom Whipple. Setup disponuje masívnym výkonom 810 konských síl a krútiacim momentom až 813Nm. Americké svaly sú spriahnuté s 10-stupňovým automatom s pádlami pod volantom.
Tradičný priestor pre posádku je dotvorený ušľachtilou kožou a alcantarou, nainštalovali sa zákazkové budíky Shelby aj výkonný audio systém Kicker s infotainmentom Kenwood. Inak ak sa vám 300 litrov za túto exotiku nepozdáva, Amíci ponúkajú toto "high tech retro" v základnom balíku už za 265 000 USD. Znie to už lepšie? :)
text: P.Kovács, foto: Classic Recreations