Prichádza nové MINI
Vynovený originál v segmente prémiových malých vozidiel ponúka evolučne progresívny dizajn exteriéru s tvarmi typickými pre značku. Charakteristické dizajnérske znaky ako mriežka chladiča v tvare šesťuholníka, široké chrómované lemovanie predných svetlometov a zadných svetiel, nová interpretácia bočných smeroviek a pribežného čierneho rámovania karosérie, vďaka ktorému sú plochy ešte intenzívnejšie zvýraznené. Mini prichádza so sériovo dodávanými dennými svetlami a doplnkovo ponúka LED svetlomety vrátane denných prstencových svetiel s integrovanou smerovkou, adaptívnych svetiel, LED svetlometov do hmly a zadných svetiel LED.
Dĺžka vozidla narástla o 98 milimetrov, šírka o 44 milimetrov, výška o 7 milimetrov, dlhší je aj rázvor (+ 28 milimetrov) a väčší rozchod (vpredu + 42, vzadu + 34 milimetrov) v porovnaní s predchádzajúcim modelom (hodnoty sa vzťahujú na MINI Cooper). Pasažierov čaká nová konštrukcia sedadiel s väčšími možnosťami nastavovania predných sedadiel a o 23mm dlhšie sedáky vzadu. Objem batožinového priestoru bol zväčšený o 51 litrov na 211 litrov a sklopné operadlo zadných sedadiel je rozdelené na dve časti v pomere 60 : 40.
Pod kapotou sa ocitne nová generácia motorov s technológiou MINI TwinPower Turbo. Pri uvedení na trh sú k dispozícii tri modelové varianty: MINI Cooper so 100 kW/136 k benzínovým trojvalcom, MINI Cooper S so 141 kW/192 k benzínovým štvorvalcom a MINI Cooper D s trojvalcovým naftovým motorom (85 kW/116 k). Prenos sily na predné kolesá zabezpečí sériová šesťstupňová manuálna prevodovka a doplnková šesťstupňová automatická, prípadne tiež novo vyvinutá športová automatická prevodovka. Najagilnejší Cooper S, disponujúci maximálnym krútiacim momentom 280Nm zvládne šprint na stovku za 6,8 sekundy a dosiahne rýchlosť až 235km/h.
Konštruktérom sa podarilo zintenzívniť pre MINI typický motokárový pocit vďaka dôkladne prepracovanému podvozku so zníženou hmotnosťou a zvýšenou tuhosťou. Vpredu pracuje nová náprava typu McPherson s hliníkovým uložením a nosníkom nápravy a priečnym ramenom z vysokopevnostnej ocele. Dozadu sa montuje nové viacprvkové zavesenie taktiež s optimalizovanou odľahčenou konštrukciou a priestorovo úspornou geometriou. Aj nastavenie tlmenia a pruženia je nové a doplnkovo prvýkrát je k dispozícii Dynamická kontrola tlmičov. Pokrokový je i elektromechanický posilňovač riadenia teraz sériovo so Servotronicom. Čistú stopu stráži Dynamická kontrola stability (DSC), vrátane Dynamickej trakčnej kontroly (DTC) a Electronic Differential Lock Control (EDLC), čo je pri MINI Cooper S navyše doplnené o Performance Control.
Vyladenie vozidla je nastaviteľné pomocou nového režimu Option MINI Driving prostredníctvom otočného ovládača pri základni radiacej páky. Popri štandardnom nastavení režimu MID sa dajú aktivovať režimy SPORT a GREEN. Výber režimu ovplyvňuje účinok plynového pedála a riadenia, ako aj pri zodpovedajúcej výbave čas radenia automatickej prevodovky a Dynamickú kontrolu tlmičov. V režime GREEN v spojení s automatickou prevodovkou je možné aj plachtenie s vypnutým pohonným systémom.
Nové MINI prichádza aj so zreteľne rozšírenou ponukou inovatívnych asistenčných systémov ako Head-Up-Display, Driving Assistant vrátane aktívneho tempomatu založeného na kamere, výstraha pred nárazom a rozpoznávanie osôb s funkciou pribrzdenia, asistent diaľkových svetiel, rozlišovanie dopravných značiek, či parkovací asistent.
foto: BMW Group