Profituning 2023

Power fest 1.máj: Závody bokom

15. máj 2024Publikoval P. Kovács

Počas prvomájovej oslavy konských síl si boxovú uličku a variant trate č.3 okruhu Slovakia Ring podelili milovníci priamočiarej jazdy s pevným štartom a pretekári, ktorí majstrovsky ovládajú šialené mašiny v kontrolovanom šmyku. Po reportážach z cieľovej rovinky a z paddocku, ktorý hostil zraz jedinečných áut sa teraz zameriame na dianie v zatáčkach, ktoré malo pod palcom organizačný tím seriálu Race the Streets zo susedných Čiech. Do závodov zaradených navyše aj do maďarského šampionátu Drifting.hu sa registrovali celkovo 41 pretekárov zo šiestich krajín, a to všetko na strojoch triedy PRO.

Štartová listina veštila brutálny ohňostroj, už samotný pohľad na mnohé prichádzajúce monštrá s výkonmi až do tisíc konských síl naháňal strach. Orgia pre petrolheadov začala však až v stredu ráno, kedy sa driftové špeciály prebudili zo spánku v sprievode neopísateľných zvukov. Kvalifikačné jazdy odštartovali podľa harmonogramu o 9:00 a do finálových rozstrelov sa s najvyšším počtom bodov prebojoval Poliak Michal Wojtan so 620hp Nissanom S13 2JZ RocketBunny. Na druhej priečke sa do battlov kvalifikoval Pavol Hudeček z Čiech, jazdiaci na 915hp Nissane 350Z „Black Mamba“, za ním skončil Zdenek Kadeřábek jazdiaci na BMW E46 s motorom 2JZ.

Vyraďovacie duely finálových pavúkov 32 driftérov sa jazdili celé poobede a na veľké prekvapenie sa do posledného súboja dostali dve vozidlá s atmosférickými motormi V8. Navyše so slovenskými posádkami! V tak silnej medzinárodnej konkurencii si tento výsledok zaslúži obrovskú poklonu a poukazuje na fakt, že samotný výkon bez majstrovstva za volantom veru v driftingu nepostačí. Na najvyšší stupienok sa tak postavil Marko Hučko pilotujúci svoj starý pick-up BMW E30 M157 Baur, druhý skončil János Onódi na BMW E36 LS swap, kým bronz bral domov Pavel Hudeček. Celkovo štvrtý skončil Tamás Magyar od južných susedov na dobre známom 750hp „TerrorBenz“.

Spomeňme ešte mená slovenských pretekárov, ktorí sa v tejto prestížnej a veľmi ťažkej konfrontácii dostali do finálových duelov a svojim výkonom veru vôbec nezahanbili. V prvej šestnástke skončili Gabriel Koczkás (750hp BMW E46 M3), Radovan Porubiak (750hp Mazda RX-8) a Marián Nikš (BMW E46 pickup).

text: P.Kovács, foto: SŠA