Porsche 944: Správne disky sú základ
Ako šaty robia človeka, tak kolesá robia auto. Niečo na tom predsa len bude. Je to prvá vec, ktorú na akomkoľvek vozidle zaregistrujeme. Avšak takisto môžu i pokaziť dojem z pekného auta. Obutie tiež môže porozprávať nejaký príbeh alebo podčiarknuť štýl úprav a zároveň i nahodiť správnu rovnováhu. A to platí aj o Kevinovom Porsche 944.
Do tvarov 944-tiek bol Kevin vždy zamilovaný. Jeho prvou štvorkolesovou priateľkou bola 944 s 2,5-litrovým 8V motorom. Bol to skvelý vzťah, jediným negatívom bola absencia trochu väčšieho výkonu. Neskôr sa mu ale podarilo kúpiť silnejšiu sestru so znakom S2, ktorá mala pod kapotou 3,0-litrový agregát a 16-ventilovú techniku. O circa 50 fabrických koní viac, je to však cítiť.
Úpravy sa začali zľahka. Vymenili sa torzné tyče za dvojcestné nastaviteľné tlmiče a dopredu bol osadený lip vlastnej výroby. Majiteľ sa trochu pohral i so svetlami a potom ostávalo už len jediné. Vybrať vhodné kolesá. Voľba padla na lákavé disky Fikse FM10. Jedinou podmienkou bola veľkosť, a to 17 palcov. Keď predávajúci tento fakt potvrdil a pridal, že ET na zadnej dvojici by malo byť 49, Kevin neváhal ani sekundu a išiel si po nové kolesá. Na čiernu 944 ako uliate.
Čo však čert nechcel, kolesá akosi nesedeli pri prvej skúške. Zistilo sa, že pochádzajú z Porsche 911 RSR a zadné 11“ široké disky majú ET -9 milimetrov. A teda trochu viac trčali z úzkej karosérie. Kevin sa však nevzdal a pustil sa do roboty. Rozhodol sa, že na svoje Porsche osadí široký bodykit, taký, ktorý dostatočne zakryje trčiace papuče. Perfektným modelom sa stala 924 Carrera GT pre svoje obrovské vyduté blatníky. Aj keď sa na prvý pohľad zdá, že 924 a 944 sú rovnaké, v skutočnosti je karoséria dosť odlišná. Lenže neostávalo nič iné, ako prispôsobiť bodykit Carrery GT na 944.
Rozšírenú karosériu ešte nakoniec vylepšil polepom BOSS, ktorý obliekala i závodná 924 Carrera GTR. Dozadu prišiel nastaviteľný spojler z modelu 968 Turbo S a difúzor zo 944 Turbo. Športové ambície sestier v interiéri pripomína ochranný rám s matným čiernym povrchom. Originálnej prístrojovej doske kontrastuje hliníkovo-drevený volant Luisi a športové kožené sedačky Recaro so štvorbodovými červenými pásmi. Na prednej náprave je zatiaľ všetko pôvodné, Kevin je s výkonom 3,0-litrového motoru veľmi spokojný. Za volantom 944 dokáže stráviť celý víkend. Vďaka výbornému vyváženiu a dobrému podvozku dokáže 944-ka fantasticky rezať zákruty ideálnou stopou.
text: M.Lábaj, foto: Jannik Weidemann - stanceworks.com