Porsche 911 GT3 RS je ešte silnejšie
Podiel atmosférických motorov v európskych autách počas ostatných rokov radikálne klesol a trend neobišiel ani výrobcov športových automobilov. Prepĺňané agregáty postupne dostala aj takmer celý modelový rad Porsche 911. Výnimkou zostal variant GT3 a jeho nabrúsený brat RS, ktorý prešiel ako posledný člen rodiny polčasovým faceliftom. Plachta z omladeného exemplára spadla v Ženeve.
Z dizajnového hľadiska neprešlo kupé žiadnou revolúciou. Disponuje mierne prepracovanými nárazníkmi, ktoré sa v niektorých detailoch líšia od doterajšej verzie i štandardnej gé-té-trojky. Rozdielne sú tiež otvory v zadných blatníkoch vedúce kyslík k motoru. Jemne upravené je prítlačné krídlo, najviditeľnejšou zmenou je však použitie kapoty s dvomi vstupmi vzduchu prebratej od extrémneho dvakrát prepĺňaného variantu GT2 RS.
Porsche môže byť na želanie vybavené horčíkovými diskami kolies, ktoré dokážu spolu s balíkom Weissach znížiť jeho hmotnosť až na 1 430 kilogramov. S touto masou stále pracuje atmosféricky plnený šesťvalcový boxer s objemom štyri litre. V minulosti mal rovných päť stovák žrebcov, teraz je nemecké športové vozidlo ešte silnejšie. Jeho maximálny výkon je 383 kW (520 k). Stovku vďaka tomu hltá za 3,2 sekundy a dosiahne najviac 312 km/h. No treba si za to zaplatiť minimálne 195 137 eur.
text: M.Pokrývka, foto: Porsche