Pagani predstavil "Maximus Supercarus"
Svoj najnovší okruhový špeciál prirovnáva Horacio Pagani k ultimatívnemu predchodcovi: "Huayra R je rovnako ako Zonda R najslobodnejším, najextrémnejším výkonovo orientovaným automobilom všetkých čias značky Pagani.“ Nová exotická placka spĺňa všetky bezpečnostné štandardy predpisov FIA GT, v pláne je výroba 30-tich kusov a z vreciek boháčov a investorov do nesmrteľných áut Taliani vytiahnu 2.6 milióna Eur bez dane za každý kus.
Na hybridné technológie môžete zabudnúť, ako aj na turbá alebo kompresory. Do centrálneho "Carbo-Titanium" a "Carbo-Triax" monokoku sa montuje tučná 6-litrová V12-ka - tradične od AMG s atmosférickým preplňovaním, spojená so zadnou nápravou cez 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku. Pri malosériovkách z periférie Modeny je prípona R predzvesťou brachiálneho výkonu - v tomto prípade bude šťastlivcom k dispozícii 840 konských síl pri dosiahnutí 9000 otáčok za minútu a maximálny točivý moment 750Nm pri 5500 ot./min.
Čo sa týka strojovne a zvukovej orgie ktorú produkuje, by som opäť citoval samotného tvorcu - majstra Horacia: " Nový motor má čaro, romantiku, zvuk a jednoduchosť motorov F1 z 80. rokov, pričom je vybavený najmodernejšími technológiami, dostupnými v súčasnosti." Čo viac by sme si mohli prijať... Dôležitým aspektom je aj nenáročnosť údržby, keďže výrobca deklaruje servisný interval pri každých 10 000km, čo je pri špičkovom závodnom aute veľmi prijateľné číslo.
Okrem vysokého výkonu je minimálne tak dôležitá aj váha pretekárskeho auta a hodnota 1050kg bez náplní je pri montáži obrovského agregátu fakt neuveriteľná hodnota. Vďake nej a vďaka famóznym karbon-keramickým brzdám s kotúčmi priemeru 410mm vpredu a 390mm vzadu a 6-piestikovými strmeňmi na oboch nápravách dokáže Pagani Huayra R aj brutálne spomaľovať. K vysokej trakcii sú pri tom extrémne dôležité aj pneumatiky, v prípade ktorých automobilka zvolila lepivé R-kové sliky od Pirelli rozmerov 275/67 5R19 resp. 325/705 R19. Tie v porovnaní s najlepšími streetovými gumami zabezpečia o 30 až 40% vyššiu trakciu.
text: P.Kovács, foto: Pagani