O oktávu vyššie...
Upútať s najrozšírenejším autom Česko-Slovenska veru ľahké nie je. Octavia vo verzii kombi bola vymyslená na čokoľvek, len nie na účasť na zrazoch v partii mladých nadšencov unikátnych mašín. Existuje ale spôsob ako vyniknúť zo šedého davu a dokonca získať aj nejaké to ocenenie v súťaži show and shine. Touto cestou sa vybral aj Roman, ktorého bielu perlu dozaista videl už každý návštevník tuningových akcií. Partia Droppedcrew, s ktorou brázdi cesty je totiž neprehliadnuteľná na akejkoľvek kvalitnej výstave a uznajme, auto o ktorom sa teraz dozviete viac, zapadá do elity naozaj bezchybne.
"Auto som kúpil na bežné používanie v roku 2013, ale vydržalo v sériovom stave behať tak pol roka a hneď po prvej zime to začalo :). Najprv sa vymenilo pár kolies, potom namontoval štelovací podvozok od TA Technix a zase zopár kolies, až napokon prišli tie správne. Tie ale nesedeli ku blatníkom, ktoré tak museli ísť von o cca 3cm. Keď to sadlo podľa predstáv šlo auto na lakovanie, v tom istom roku sa menil aj interiér za verziu Laurin &Klement a dorábali sa výfuky na mieru s dvojkoncovkami na oboch stranách. Takto sme končili ročník 2019...
Cez zimu bolo opäť dosť času na vylepšenia, tak som si vyrobil predný nárazník z dielov Octavia 2 a VW Golf 6 GTI, vzadu pribudol difúzor z Octavie 2 RS a prahy z Golf 5 GTI. Na prednej osi sa ocitli brzdy Golf 5 GTI, vo vnútri športový volant z trojkovej Octavii RS a následne asi v polke sezóny ma chalani z Droppedcrew nahovorili na vzduchový podvozok. Šiel som do toho - zohnali sa potrebné veci a ako čas ukázal, bol to správny krok. Stále však tomu niečo tomu chýbalo, tak v poslednej sezóne prišiel nápad polepu v štýle grafity k čomu pribudlo i lipko GTI.
Na záver by som chcel poďakovať kamarátovi Maťovi, ktorý tieto moje výstrelky pomáha realizovať do skutočnosti, chalanom z Droppedcrew a priateľke Radke za podporu..."
Škoda Octavia 2 FL, rok výroby 2009
Motor: vznetový 4-valec 1.9 TDi 77kW, lakované kryty, zákazkový výfuky vzor Superb 3,6 V6 duplex
Podvozok: TA Technix s mechmi Rubena, kompresor Viar 480c, vŕtané - rezané brzdy EBC brakes, 19-palcové kolesá Mercedes o šírke 9,5j
Karoséria: vytiahnuté blatníky, predný nárazník vlastnej výroby - vrch Octavia 2, spodok Golf 6 GTI, podnárazník GTI, prahy Golf 5 GTI, celolak slonovinová kosť s perleťou BMW
Interiér: komplet L&K v čiernej koži ,volant Octavia 3 RS, rádio RNS 510, prečalúnení komplet koberec
text: P.Kovács, foto: Ján Straka - Magpie