Nová Corvette C8
Tak a je po dlhom čakaní, nádejí a zúfalstva. Chevrolet nabral odvahu a odhalil nám novú generáciu Corvette Stingray - generáciu C8 pre rok 2020. C8-čka zahrabala všetkých svojich predkov hlboko do piesku a prekopala koncepciu tejto ikony od základov. Motor už nenájdeme pod dlhou prednou kapotou, vlastne ani tú už nemá, ale uprostred - takmer hneď za sedadlami.
A čo ten agregát? Nesie označenie LT2 a je to (našťastie) plnokrvná V8-čka. Žiadne turbá, iba čistá atmosféra pri objeme 6,2-litrov. Základný výkon je na úrovni 495 koní (364 kW) a ponúka 637 Nm krútiaceho momentu. Zadné kolesá sa roztáčajú vďaka osemstupňovej dvoj-spojkovej prevodovke. S paketom Z51, ktorý obsahuje športový výfuk, väčšie brzdy, lepšie chladenie, sa šprint z 0 na 96 km/h udeje za rovné 3 sekundy. A aby sa olej pri takomto zaobchádzaní nerozlieval kade-tade, motor využíva mazanie suchou olejovou vaňou.
Chevrolet dal do vienka novej Corvette nie len silné srdce, ale aj schopnosť zatáčať v zákrutách. To zabezpečuje adaptívny podvozok s magnetickými tlmičmi, ale aj prepracovaná aerodynamika predného nárazníka a zadného spojlera, ktoré generujú prítlak 180 kg. Medzi zadnými kolesami nájdeme ďalší výdobytok modernej doby – elektronický diferenciál. Chevrolet nás uisťuje, že C8-čka na kľukatých cestách udrží krok s európskou elitou a vďaka niekoľkým režimom jazdy – od komfortného po „Z“ mód je Corvette celkom praktické auto. Cestovné tašky sa dajú odložiť do dvoch kufrov, tie majú dokopy objem 357-litrov. Kto by si ju ale kupoval ako cestovné auto, však?
Ešte jedna správa nakoniec. Za C8-čku v základe si Američania doma vypýtajú niečo málo pod 60 000 dolárov, po prepočítaní je to u nás zhruba 53 400 €, k tomu avšak my ešte musíme dopočítať nejaké drobné pre úradníkov. Tak, už ostáva len odpovedať si na otázku: Páči sa vám nová Corvette? Vlastne je to ešte Corvette?
text: Matej Lábaj, foto: Chevrolet