Nie je šedá ako šedá...

05. september 2019Publikoval P. Kovács

Na prvý pohľad ďalší sfúknutý Golf v typickom európskom prevedení - podľa nepísaných pravidiel aktuálneho tuningu, na detailnejší pohľad pekne a rozumne odvedená práca chalana zo Slovenska, ktorý chcel len sériovku na behanie. Prúd vášne jazdiť inak je však silný a tak sa Stano vybral cestou úprav a zrazov. Vďaka tomu, že dobehol aj na trenčiansky Power fest si ho mohol ku koncu dňa Magpie postaviť pred objektív a my vám môžeme priniesť jeho príbeh:

"Golfa som kúpil 4 roky dozadu ešte ako študent. Je to moje druhé auto, najprv som mal Polo MK4 a už na tom začali prvé pokusy o tuning :). Po predaji Pola som nad iným ako Golf 5 vlastne ani nepremýšľal a hlavnou požiadavkou boli xenóny, 6-kvalt, nafta - 1.9TDi s kódom motora BKC a výbava aspoň Comfortline. Táto konfigurácia bola na tú dobu celkom raritná a boli na vyber len 2 kúsky. Po kúpe som si povedal, že ho nikdy upravovať nebudem, bude to auto na každý deň :D. Opak sa ale stal pravdou a za nejaké dva mesiace som už riešil predný nárazník v štýle GTI. Keď som videl ten úplne zmenil look auta oproti sériovke, ktorú mame doma, tak ma to chytilo a začal som riešiť aj zadný. Styling R32 s výfukmi v strede sa mi moc nepáčil, tak prišiel nápad prevariť otvory z origo R32 nárazníka do strán na štýl Golf 4. O custom výfuk sa postarala AMA Exhaust systems z Modry - spravil sa komplet nerezový výfuk bez katu iba so zadným tlmičom. Po týchto úpravách nasledovalo zadné krídelko GTI a bočné prahy. Takto som na aute jazdil asi rok na R16 diskoch :).

Prišli prvé pokusy o znižovanie - auto som vybavil športovým podvozkom KW Variant 3 a začal som upravovať interiér a dorábať výbavu. Vymenila sa stropnica, volant z Golfu 6, farebné budíky, rádio sedačky, koberčeky a prečalúnili sa tapacíre. Radiaca páka je origo z Golf 7 GTI, ktorú mi ešte kamarát priniesol z Nemecka a nie nie je to tá fejková z aliexpresu, akú má každý druhý chalan z dediny. Na montáž tejto páky bolo nutné upraviť kulisu radenia - skrátiť ju o cca 10cm. Kúpil som na sezónu 19" disky ETA BETA VENTI R, no stále mi to nestačilo a túžil som po väčšom znížení a tak sme s kamarátom Marošom začali uvažovať o vzduchu...

Na auto sme napokon nahodili vzduchový podvozok od švajčiarskej firmy HPS Suspensions, pričom bola nádrž nalakovaná do farby auta a tlmiče do žltého lesku. Zástavba v kufri je spravená na štýl dvojitého dna zo zapustenou nádobou tak, aby neboli vidieť jej nožičky ani vstupy a výstupy. Ventily sú schované spolu s inými komponentmi okrem kompresora Viair 480c. Vrchná kufrová doska kopíruje tvar kufra a je očalúnená do látky GTI. Kufor je doplnený o vyfrézované logo VW - tiež lakované do farby auta spolu s bočnou prepážkou kufra. Musím dodať, že celú zástavbu sme robili s kamarátom sami, na čo som asi najviac hrdý. Na auto sa nahodili aj brzdy z Audi RS3 s kotúčmi DBA T3 a platničkami ATE ceramic a brzdí to neskutočne!

Minulú sezónu som vymenil disky za MB DESIGN KV2 tiež v rozmere R19 no už s užšími 215/35 gumami. Tento rok auto podstúpilo kompletný celolak, keďže továrenský mal už 13 rokov a sem tam sa našiel nejaký škrabanec. Lakovali sa aj kompletne všetky detaily do najtmavšieho odtieňa čiernej aký je možné kúpiť. Bol som rozhodnutý, že karoséria pôjde do farby Candy red, no nakoniec som ostal pri LA7T- United grey perleti, do ktorej som sa zaľúbil pri kúpe auta a povedal som si, že proste musí ostať - aj keď sa odtieň zmenil. V rámci tejto sezóny sa ešte prerábali všetky bezpečnostné pásy s prešívanými okrajmi tak ako to majú limitované verzie (napr. Golf ED35, Clubsport).

Som spokojný s cestou detailov, na ktorú som sa vydal. Človek môže zaujať s kadečím (fólia, kolesá v krikľavej farbe, límce atd…) no ja som si vybral celkom nenápadnú šedú farbu s ešte nenápadnejšími doplnkami v čiernej a povedal si, že to poriadne okorením žltou, ktorú som inak predtým ani moc nemal v obľube. Čo ma ale trošku štve, že sme pri lakovaní zabudli na zadný stierač, ktorý tak nie je streknutý do čierneho lesku ako iné detaily. Toľko asi o príbehu môjho dieslového Golfa - síce si možno človek povie, že len ďalší naftový Vagen, no mne prirástol k srdcu... S pozdravom, Stano."

Volkswagen Golf V, rok výroby: 2006
Motor: 
dieslový štvorvalec 1.9TDI, sériový výkon 77kW/103HP (momentálne okolo 120kW), nerezový na zákazku robený výfuk AMA EXHAUST SYSTEMS od turba až po zadný duplex do zákazkového nárazníka R32
Pohon: náhon predných kolies, 6-stupňový manuál, skrátená kulisa radenia
Podvozok:
 vzduchový podvozok HPS suspension robený v Airworx, kompresor VIAIR 480C, pancierové hadice, ventily HPS, vzduchová zástavba v kufri s nádobou vo farbe auta, športové nastaviteľné stabilizačné tyčky, 19-palcové disky MB DESIGN KV2 8.5 ET43 v čiernej farbe so žltými stredovými krytkami, pneumatiky 215/35R19, brzdy Audi RS3 s kotúčmi od DBA a platničkami ATE CERAMIC, tlmiče lakované spolu s brzdami do žltej
Karoséria:
 rozšírené predné blatníky, GTI predný nárazník spolu s bočnými prahmi a zadným  krídlom, zadný nárazník origo R32 prerobený na výfuky na stranu na štýl Golf 4 R32, kompletná sada spojlerov od firmy MAXTON DESIGN, všetky doplnky (krídla, torpedo, stierače, spätné zrkadlá, strecha, stĺpiky dverí, maska, mriežky, predný a zadný znak, difúzor, vnútro svetiel) nalakované do čiernej lesklej, xenóny nastriekané do farby auta, celolak UNITED GREY LA7T perleť, fabrický lak s najvyšším leskom, pásik masky  lakovaný do žltého lesku, žlté fólie na hmlovkách a smerovkách
Interiér:
 GTI čierny strop, prečalúnené tapacíre do GTI 6 látky v kombinácii s čiernou doplnené o červené prešitie, originál Golf 7 GTI radiaca páka, Golf 6 farebné maxidot budíky, Golf 6 GTI multifunkčný volant, GTI Golf 6 sedačky, gumové rohože GTI Golf 6 honeycomb style, prešívané bezp.pásy, kufrová zástavba očalúnená do GTI 6 látky s VW znakom vo farbe auta, dvojité dno so zapustenou vzduchovou nádobou, hardline doplnený o budík tlaku vzduchu, digitálny budík ukazovateľa tlaku náprav zapracovaný do ofuku vedľa volantu, GTI pedále
Audio: VW sound system, rádio s navi RNS510

text: P.Kovács, S.Bohunický, foto: Ján Straka - Magpie