Najvýkonnejší Cadillac všetkých čias príde koncom leta
Bavíme sa samozrejme o najsilnejšom továrenskom modely, aký za 118 rokov existencie tejto značky opustil výrobné linky. Volá sa CT5 V Blackwing a poháňa ho tučný vidlicový 8-valec objemu 6,2-litra, preplňovaný 1,7-litrovým kompresorom Eaton. Vrcholom americkej "drzosti" je fakt, že sa tento luxusný sedan o sile 668 koní ponúka v štandarde so 6-stupňovým manuálom Tremec! Samozrejme pre tých pohodlnejších kráľov diaľnic je tu za príplatok aj automatický 10-kvalt z produkcie GM, ale to je už také obyčajné, okukané :D.
Keď sme už v úvodnej pasáži hneď spomenuli výkon, nezabudnime ani na skutočnosť, že tá sila, vrátane krútiaceho momentu skoro 900Nm sa prenáša podľa zámorského receptu cez elektronický samosvor len na zadné kolesá. Keď sa šéfa divízie luxusných a performance modelov opýtali na pohon 4x4, tak to stručne vysvetlil slovami: "Keď to neurobí auto rýchlejším na závodnej trati, tak to nebudeme dávať do auta." Basta :). Má pravdu, Amíci majú skoro v každej rodine veľké SUV alebo pick up ak by nasnežilo, alebo by potrebovali vyjsť do prírody...
Najsilnejšie "Caddy" aké kedy opustilo linky pokorí s automatom stovku za 3,7 sekundy a tlaky do sedadiel poľavia až pri maximálke 320km/h. Šialené čísla má krotiť vysokovýkonný brzdový systém Brembo s kotúčmi o priemere 400mm vpredu a 373mm vzadu, pri čom sú na výber aj ľahšie karbón-keramické kúsky. Disky so širokými, lepivými pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S (275/35ZR19 a 305/30ZR19) sú zavesené na adaptívnych tlmičoch GM MagneRide Control najnovšej generácie - vpredu klasicky MacPherson s pružinami, vzadu cez 5-prvkovú nápravu.
Ušľachtilý a ľahký karbón sa použil na mnohých častiach karosérie ale aj v interiéri, kde zdobí volant, výplne dverí, stredový tunel, palubovku aj sedadlá. Tie predné chladené aj vyhrievané sa dajú nastaviť v 18-tich smeroch a unavené telo dokážu rozmaznať aj masážou. Vnútorný priestor je celkovo ladený športovo-elegantne a nemôže mu chýbať fajnová koža ani alcantara.
Aj keď má CT5 V Blackwing v Európe silnú konkurenciu v podobe naozaj dobrých a šialene rýchlych áut ako BMW M5 CS, Panamera Turbo S alebo AMG GT63 S, cena a snaha odlíšiť sa by veru mohla mnohých nakloniť smerom na ďaleký západ. Má to ale jedinú chybičku krásy. U nás si ho oficiálne nekúpite, takže sa treba spoľahnúť na nejakého dovozcu, zabezpečujúceho i servis.
text: P.Kovács, foto: Cadillac