Na DRAG WARS vyčíňali živly
30.mája sa na letisku v Přerove po prvý krát v histórii uskutočnila česko-slovenská šprintérska vojna, usporiadaná v rámci spoločného, oficiálneho majstrovského kola. Podujatie POWER FEST bolo zaradené do slovenského aj českého národného šprintérskeho kalendára SHELL AUTOMOTOSPRINT ČR 2015 a zaregistrovalo sa doň celkovo 144 pretekárov zo Slovenska, Čiech, Poľska a Rakúska.
2.kolo slovenského šprintérskeho šampionátu áut a motocyklov sa prvý krát presunulo za hranice našich západných susedov, aby vďaka rovnakým predpisov a kategorizácii mohlo dôjsť k priamej konfrontácii medzi jazdcami oboch krajín. Pretekárov čakal obrovský areál vojenského letiska v Přerove s kvalitnou, betónovou pristávacou plochou, kde sa bezpečne mohli odjazdiť duely na štvrťmíľovej trati. Do česko-slovenskej "vojny" sa napokon podľa očakávaní zamiešalo aj Poľsko, z kade priviezli svoje drag-špeciály mnohí poprední aktéri tejto extrémnej motoristickej disciplíny.
Absolútnym víťazom sa stal Grzegorz Staszewski na dragstri Corvette VTG.
Všetko bolo teda dané k vydarenému dňu - na pľaci sa zoraďovali mnohé neľútostné zbrane určené na driapanie asfaltu, viaceré z nich s výkonmi nad 1000 konských síl, farebnosť akcie dotváral zraz a súťaž opticky aj mechanicky vyladených áut v rámci TotalDip Tuning Battle a stretli sa tu aj majitelia krásnych, veľkých muscle cars zo zámoria. Vyššia moc však dokáže v prípade podobných podujatí negatívne zaúradovať a počasie prekrížiť plány v spojitosti s harmonogramom. Meteorológovia sa 30.5 opäť pomýlili a napriek predpovedanému polooblačnému počasiu sa cez Moravu prehnali viaceré silné mračná. Búrky sprevádzané hromobitím tri krát za deň tesne minuli síce areál letiska, vďaka čomu si motocykle odjazdili aj finálové duely, no žiaľ tá posledná definitívne prerušila priebeh jázd a po pár minútach víchrice to vyzeralo ako po zemetrasení. Preteky sa teda museli predčasne ukončiť, preto sa výsledky pre triedy Autá Profi a Autá Street určili na základe výsledkov kvalifikačných jázd.
Najlepší absolútny dosiahnutý čas 8,701 s pri rýchlosti 257 km/h spomedzi áut získal Poliak Grzegorz Staszewski na dragstri Chevrolet Corvette turbo. V triede Motocykle si cenu za absolútne najväčšiu rýchlosť v cieli prevzal slovenský pretekár Štefan Pomšár jazdiaci na na Suzuki Hayabusa, ktorý dosiahol na 1/4-míľovej trati max. rýchlosť 233km/h. A kto vlastne vyhral "vojnu"? 3 krajiny V4-ky si rovnomerne rozdelili najväčšie trofeje za prvé miesta po 6 kusov, takže výsledkom je remíza :).
Brutálna Tsunami Calibra z Poľska zajazdila 402 metrov v čase 9,025s.
Výsledky šprintov na 402m (víťazi v jednotlivých kategóriách):
Autá trieda PROFI: P2: Kwoczala Sylvester (Fiat Seicento turbo) Poľsko, P3: Przemyslaw Komar (Lancer EVO) Poľsko, P4: Grzegorz Staszewski (VTG Corvette) Poľsko, P5: Pavol Buček (Tiger racing) Slovensko, P6: Lukáš Klimeš (Škoda Fabia TDi) Česká republika, P7: Wolfgang Koch (Dragkart) Rakúsko
Autá trieda STREET: S0: Michal Vašíček (Honda) Česká republika, S1: Martin Vobořil (Abarth Grande Punto) Česká republika, S2: Irena Tranová (Lotus Elise) Česká republika, S3: Rudolf Nowák (Fiat Coupe) Česká republika, S4: Karol Beier (BMW E30 turbo) Poľsko, S5: Robert Matysiak (Audi RS6) Poľsko, S6: Tomáš Lupták (Seat Leon) Slovensko, S7: Maciej Grabarz (BMW 335xd) Poľsko
Absolútni víťazi: 1. Grzegorz Staszewski (VTG Corvette) Poľsko, 2. Konrad Zakrzewski (Calibra Bimoto) Poľsko, 3. Przemyslaw Komar (Lancer EVO) Poľsko
MOTOCYKLE: M1: Michal Zeman (Yamaha R6) Slovensko, M2: Ondrej Cerovský (Suzuki GSX-R 750) Slovensko, M3: Jaroslav Špaček (Suzuki GSX-R 1000) Česká republika, M4: Štefan Pomšár (Suzuki Hayabusa) Slovensko, M5: Milan Hrnčár (Suzuki GSX-R 1000) Slovensko
Majstrovstvá Slovenska v šprintoch pokračujú 20.júna na piešťanskom letisku v rámci dvojdňového podujatia CAR AT Tuning party, aby sa následne štartové pole presunulo na juh stredného Slovenska na letiskovú plochu v Boľkovciach, kde sa 4.júla na Power feste odjazdí spoločný slovensko-maďarský majstrák.
Tomáš Polonec sa po přerovskom závode posunul do prestížneho desaťsekundového klubu.
V triede Profi5 bojoval aj Zdeno Beran na odľahčenej R5-ke.
Roman Kmeť si vybojoval bronz v triede P3.
Ohučanú Škodovku doviezol aj drag-veterán Igor Šťavina.
Najväčší pohár v silno obsadenej kategórii Street4 si bral Karol Beier na E30-ke turbo.
Majiteľ tejto vyladenej RS6-ky nám prezradil, že jeho cieľom je 1000 koníkov...! Tešíme sa ;)
Rakúsky showman Wolfgang Koch jazdí na dragkarte 1/4-míľu v čase 10,7 sekundy.
Na štarte sa objavilo aj viacero oturbených Golfíkov...
... a najvýkonnejší z nich pilotoval Aleš Skutchan. Aktuálne nastvenie cez 1000 koní a zajazdený čas 9,728!!!
700-koňový GMC Syclone z Poľska riadil Tomasz Jankowski. Najlepší čas činil 10,428 sekundy.
Vpravo 3.najrýchlejšie auto pretekov - Lancer EVO Pro turbo s výkonom nad 900 koní.
A takto vypadá Seicento turbo, ktoré dokáže pokoriť 402-metrovú dráhu v čase 11,9 sekúnd!
foto: Roman Chytka, George Dostal