Mišov príbeh o osviežujúcom autíčku...

23. august 2018Publikoval P. Kovács

"Ako začať? Autíčko, tak ho familiárne nazývame, bola pôvodne motivácia od rodičov. „Ak urobíš na výške Bc., dostaneš Polo“. Takto celé začalo,urobil som Bc. a oficiálne dostal auto a už to išlo. Prvé "úpravy" boli fólie, hudba a farbenie kolies. Do väčších úprav som sa pustil až po ukončení výšky v roku 2016 a môžem povedať, že od kedy pracujem, tak všetky peniaze som „vrazil“ do auta.

Na karosérii boli zahladené lišty, predný a zadný nárazník bol z viacerých kusov, tak sme ich zlaminátovali. Na zadnom nárazníku bol vytvorený difúzor, odstránili sme anténu, znak aj kľučku z kufra, kvôli kolesám je predok rozšírený zatiaľ len o 5mm a vzadu je rozšírenie väčšie a to 25mm. Tak isto prišlo aj na výmenu svetiel: predné sú angel eyes a zadné eagle eyes. Farbu som dlho vyberal a bol to môj najlepší omyl v živote, lebo som lakýrnikovi poslal zlý kód, ale výsledok je famózny. Lak je originál od Lamborghini Grigio iris metallic dvojvrstvová farba. Doplnky ako držiak spätných zrkadiel, stierače a všetky plasty z vonka auta aj difúzor vzadu sú nalakované do čiernej xirallic farby. Ako sa nalakovalo auto, tak som stále mal pocit, že mu niečo chýba. Keďže som vždy chcel airbrush, tak som si vlastný vymyslel a nechal ho spraviť (od vtedy ma nemá rád lakýrnik :D ).

Podvozok na aute bol dlho štelovák s nastaviteľnou  tuhosťou od firmy V-Maxx, ale pre mňa to bolo stále vysoko, tak som tam nakoniec spravil vzduchový podvozok so zaujímavou zástavbou v kufri. Samozrejme tam to neskončilo a pri prerábaní na vzduch sme vymenili aj nápravy s, no už pripravujem ešte väčšie... Samozrejme aj motor dostal pár úprav a to chip, upravenie výfuku a sania, takže pôvodných 75 koní sa navýšilo na 110.

Ďalšia výrazná zmena, ktorú si na aute každý všimne je interiér. Na tom som sa najviac natrápil, kým som vymyslel správnu farbu a všetky detaily okolo. Vymenili sa sedadlá za športové od firmy FK-automotive a na ich osadenie som musel originálne rozrezať a rozobrať, aby som získal koľajnice a zvyšok konštrukcie, ktorú sme s kamarátom a jeho otcom prispôsobili. Výsledok je priam perfektný. Ďalšia úprava je výmena volantu z Golfu 5 R32 a 2din rádio, skoro všetky plasty v interiéri putovali na hydrografiku a zvyšok na čalúnenie. Strop, koberec a všetky stĺpiky vrátane na kufrových dverách nie sú v koži ani v alcantare, ale flisové. Je to zámerne tak spravené, lebo tak sa mi to najviac páčilo a trafil som aj farbu. Zvyšok interiéru je komplet očalúnený vo fialovej koži s bielym šitím. Pred záverečným čalúnením sedadiel a tapacírov  nám došla koža, takže sme objednali novú a čakali až tri týždne, kedy sa nám prekecol dodávateľ a zistili sme, že táto koža sa používa do Lamborghini. Preto tak dlho trvalo dodanie, lebo cestovala až z USA a vtedy som zistil, prečo bola tá koža drahšia ako cena auta :D, ale výsledok stojí za to.

Túto zimu mám v pláne vybrať motor a nápravy - kompletne ich nalakovať, ďalej sú v pláne ďalšie úpravy interiéru, ktoré ešte neprezradím, lebo netuším, či sa nám ich podarí vôbec spraviť. Už som spomínal, že budem montovať aj väčšie brzdy a kolesá ešte tento rok idú na strojové leštenie.  Mojím najväčším problémom bol a aj stále je motor a motorový priestor, takže na ňom postupne pracujem a snažím sa zbierať info a podnety od mojich kamarátov a nových ľudí, ktorých som spoznal na zrazoch. Chcem niečo jedinečné, dúfam, že ma kopne múza niečo opäť vymyslím."

VW Polo 9N 1.4TDi edícia Match
Motor:
vznetový 3-valec, úprava riadiacej jednotky, športový výfuk a sanie, výkon po úpravách 110k, lakované diely
Podvozok: odklony vpredu aj vzadu, vzduchový podvozok - nádrž Airlift 19l, 2x kompresor  Viar 480C, ovládanie v stredovej konzole s digitálnym budíkom, nové nápravy, brzdy Fabia RS, kotúče vpredu 288mm a vzadu 232mm, hliníkové disky Artec S2 9J et47 obuté na pneumatikách 195/40
Karoséria:  zahladené lišty, zákazkový predný a zadný nárazník, vzadu difúzor, odstránená anténa, znak aj kľučka z kufra, rozšírenie vpredu 5mm a vzadu 25mm, vpredu angel eyes, vzadu eagle eyes svetlá, lak Lamborghini Grigio iris metallic, držiak spätných zrkadiel, stierače a všetky plasty aj difúzor nalakované do čiernej xirallic farby, zákazkový airbrush
Interiér: športové sedačky FK-automotive, volant Golf 5 R32, 2din rádio, skoro všetky plasty v hydrografike, zvyšok na čalúnenie, strop, koberec a všetky stĺpiky vrátane na kufrových dverách vo flise, zvyšok interiéru je komplet očalúnený vo fialovej koži s bielym šitím

text: Michal Dolana, foto: Ján Straka MAGPIE