Mercedes-AMG GT R alias Hulk
Mercedes-AMG GT je slušné športové auto, základná verzia má výkon 469 koní, najsilnejšia GT R dosahuje 577 koní (430 kW). Na okresky, prípadne nejaký okruh to celkom stačí. Americký úpravca Renntech, však toto dvojdverové kupé dokázal premeniť na automobilového Hulka s ozrutným výkonom až 825 koní (615 kW). Už žiadne M-ko sa neodváži vybočiť do ľavého pruhu.
Renntech ponúka aj variant s "len" 612 koňmi, tým sa ale teraz nebudeme zaoberať. Silnejšiemu z nich dali označenie AMG GT R825. Štvorlitrová V8-čka dostala väčšie turbodúchadlá, k nim naladený softvér, nové blow-off ventily a viac priepustný športový vzduchový filter. Veľký výkon musí zniesť sedemstupňová prevodovka i obidve spojky, a preto boli dodatočne vystužené. Prúdi predsa cez ne 850 Nm. Pre dosiahnutie dobrých časov na okruhoch sa odstránil obmedzovač maximálnej rýchlosti. Dynamické parametre svalovca ale nepoznáme.
Zvonku na AMG GT úpravca osadil nový aerodynamický balík, predstavený tohto roku v Monaku. Agresívny vzhľad vytvára predný nárazník s unikátnymi prídavnými spojlermi, doplňujú ho ostrejšie prahy a dvojposchodové zadné krídlo, ktoré pomáha držať Hulka pri zemi. V exteriérovom balíčku sú zahrnuté aj kované kolesá značky Vossen (vpredu 10x19, vzadu 12x20 palcov) obuté vo vysoko lepivej gume Michelin Pilot Sport Cup 2 ZP. Stlačiť však plynový pedál na podlahu mimo okruhu rozhodne neodporúčam...
text: Matej Lábaj, foto: Renntech