Profituning

Mercedes-AMG GT Black Series

22. júl 2020Publikoval M. Lábaj

Prívlastok Black Series automobilka Mercedes posledné roky akosi nepoužívala veľmi často, ak vôbec. Posledný model s týmto označením sme videli v roku 2014 pri modeli SLS. Tohto prívlastku sa teraz konečne dočkalo aj najnovšie AMG GT.

Vpredu bije twin-turbom preplňovaná V8 s objemom 4,0-litrov. Avšak pozor, nie je to obyčajná V8, ktorú nájdeme pod kapotami iných Mercedesov-AMG. Ide totiž o úplne nový motor. Táto V8 má plochú kľukovú hriadeľ a v AMG do nej naskladali mnoho nových komponentov, až si skutočne zaslúži status nového agregátu s kódom M178 LS2. Pri 6700 až 6900 otáčkach za minútu dosahuje výkon 720 koní (537 kW). Obmedzovač však zasiahne už pri 7200 ot/min. Maximálny krútiaci moment 800 Nm je zase dostupný od 2000 do 6000 ot/min. Obidva turbodúchadlá vháňajú vzduch do motora pod tlakom 1,7 baru. Ochladiť stlačený vzduch na prijateľnú teplotu zabezpečujú väčšie intercoolery.

Adekvátne k motoru musela byť zosilnená i 7-stupňová DCT prevodovka, ktorá je uložená na zadnej náprave (transaxle) kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti. Rýchlostné stupne dokáže prehadzovať doslova v milisekundách. Oficiálne parametre hovoria o zrýchlení z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy. Dvojnásobok je na tachometri pod deväť sekúnd. Najvyššia rýchlosť akú AMG GT Black Series dosiahne je 325 km/h. Niekto by možno čakal viac, ale Mercedes tak auto naladil.

GT Black Series zvonku spoznáte ľahšie vďaka väčšej prednej maske chladiča prevzatej zo závodného GT3 vozu. Taktiež širší je predný nárazník, pod ním je ručne nastaviteľný splitter. Nejaké to kilečko ušetrili prednou kapotou z uhlíkových vlákien rovnako ako prednými blatníkmi, na ktorých je ešte viac vetracích otvorov. AMG dostalo i väčšie prahy s karbónovými elementmi. Prahy nadväzujú vpredu do otvoru na blatníku a vzadu vyúsťujú do tvaru plutvy. A keď sme už pri tom zadku, tak ten dostal dvojitý difúzor z karbónu so štvoricou koncoviek výfuku. Niečo je tu ale navyše. To určite bude tým uleteným krídlom. Dvojposchodový spojler sa veru nedáva na hocijaké auto. Hornú časť je možné ovládať z kabíny, elektricky, v rozsahu 20-tich stupňov, inak sú oba poschodia nastaviteľné ručne.

Z ľahkého materiálu nie je iba karoséria. Uhlíkové vlákna poslúžili aj na výrobu držiakov prevodovky, predného stabilizátora a vystužilo sa nimi šasi Mercedesu. Toľko karbónu má za príčinu, že je Black Series skutočné tuhé auto. Tým samozrejme utrpel komfort. Kto ale čaká pohodlné zvezenie, keď jeho vozidlo dokáže dominovať na trati? A dostávame sa k podvozku. Hlavnú úlohu tu hrajú nastaviteľné tlmiče za každým kolesom z AMG GT R. Vďaka systému AMG Ride Control si navyše môžete nastaviť tlmenie na každom kolese presne tak, ako potrebujete. Skvelému podvozku asistujú i športové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R obuté na 10-lúčových kolesách vo veľkostiach 19 a 20-palcov.

Interiér vás zabalí do exkluzívnej kože s kontrastným oranžovým prešívaním. Ani tu ale nesmie chýbať multifunkčný športový volant a niekoľko odznakov AMG GT Black Series. O cene sa zatiaľ Mercedes nechystá hovoriť. Možno sa dozvieme viac, keď začnú z výrobných liniek schádzať prvé kusy. A to by malo byť začiatkom roku 2021.

text: M.Lábaj, foto: Mercedes-AMG