Matný rýchlik: Audi S4 Avant Quattro
Audi S4 - modelová rada B5 s biturbo motorom objemu 2,7-litra bolo odjakživa synonymom perfektného základu na extrémne performance projekty. V tomto prípade ale vidiac fotky nečakajte kráľa šprintérskych tratí, "iba" pouličného soliďáka, schopného na holandských diaľniciach mraziť úsmevy frajerov sediacich v športových kárach 5-násobnej hodnoty.
Glennov "rodinný kombík" je vďaka racionálnym zásahov v pohonnej jednotke ideálny kompromis použiteľnosti na denné jazdenie (síce ja by som rád denne jazdil aj na 2x tak silnom aute - veď ako sa vraví "Život je krátky na to, aby sme jazdili na nudných autách" :P), totiž niekde na tejto hranici štartuje hardcore, ktorý je už z hľadiska prevádzky finančne veľmi náročný. 24-ročný automechanik teda vedel dobre aký cieľ si vytýčiť ohľadne úprav vidlicového šesťvalca, aby sa vedel spoľahlivo no dosť rýchlo presúvať.
Predošlé vety pretavené no do sveta čísiel vypadajú nasledovne: Pôvodný výkon 265 konských síl a 400Nm sa v prípade dvakrát preplňovaného agregátu po rozumných zásahoch navýšil na pekných 398 koní a maximálka točivého momentu aktuálne dosahuje 581Nm. Korekciu údajov má na svedomí zákazkovo vyrobený, celonerezový výfukový systém Magnaflow s dvoma závodným katalizátormi, väčšie turbá K04 z RS4-ky s odfukovými ventilmi Forge, výkonnejšie vstrekovače taktiež z modelu RS4, karterové odvetranie 034 Motorsport, intercooler od JHM motorsport a hadice Samco v peknom, červenom prevedení. Po montáži hardvéru sa samozrejme musel patrične prispôsobiť softvér novým, zákazkovým mapovaním.
A že na čo postačia tieto čísla? Si vezmite, že S4 Avant Quattro v továrenskom prevedení absolvuje šprint na stovku za 5,7 sekundy a na akejkoľvek rovinke hravo dáva limitovanú maximálku 250km/h. Po posilňujúcej kúre sa akcelerácia na 100km/h pohybuje okolo štyroch sekúnd, no všetci vieme, že z tohto motora sa dá vyžmýkať upgrade postačujúci na úroveň zahanbenia nového GT-R, takže je možno len otázka času, kedy sa majiteľ odhodlá riadne prifúknuť...
Autu, hodnému recenzie však nepostačujú len steroidy, preto Glenn poriešil aj styling a mechanické vylepšenia na podvozkovej partii. Aby lakované 18-palcové kolesá Japan racing JR20 šírky 9,5" pekne sadli, namontoval sa nastaviteľný športový podvozok H&R a pre rezkejšie správanie sa v zákrutách osadili silentbloky Powerflex. Dizajn karosérie sa dotvoril predným a zadným podnárazníkom, bočnými prahmi a horným spojlerom Maxton design, maskou RS4, čiernym pozadím svetlometov a matným plastidipom.
Temne čierny interiér láka posádku koženými sedadlami Recaro a športovým volantom S-line. Pribudli karbónové lišty, hlavica radiacej páky RS a zákazkovo vyrobené textilné koberce s červeným lemovaním. Čo sa týka hudby, zatiaľ sa nezmenila, zosilňovač a repráky Bose sú napojené na multimediálnu centrálnu jednotku MFD1 s dotykovým displejom a navigáciou.
text: Kovács, foto: Mathijs Van Wijk