Maserati MC20 Cielo
Športová MC20 s pevnou strechou je na trhu už druhý rok. Taliani už vtedy sľubovali aj kabriolet, no dočkali sme sa ho až teraz. Maserati MC20 s otvorenou strechou pomenovali Cielo. Automobilka však hovorí, že nie je to ešte posledná iterácia modelu MC20. Čo má pre nás ešte pripravené?
Kabriolet má upravený monokok z uhlíkových vlákien až na toľko, že ho v Maserati považujú za rozdielny variant. Takisto rozdielne šasi má aj elektrická verzia. Oproti klasickému modelu je Cielo ťažšie len o 65 kilogramov. Zatiaľ čo kupé je orientované športovo, teda cieľom bolo čo najviac znížiť váhu, monokok kabrioletu je zameraný na zvýšenie tuhosti. Tá kompenzuje skladateľnú strechu, ktorá sa dokáže natiahnuť nad hlavy posádky za 12 sekúnd. V streche sa nachádza ďalšie okno a vďaka technológii polymérne dispergovaných tekutých kryštálov (PDLC) má schopnosť sa okamžite zmeniť z priehľadného na nepriehľadné a opačne.
V strede je uložený preplňovaný šesťvalec s objemom 3,0-litrov z kupé zvaný Nettuno. Výkon je zhodný, čo znamená 621 konských síl (456 kW) a 730 Nm. Rovnako aj prevodovka – 8-stupňová dvojspojka. Zrýchlenie 2,9 sekundy na 100 km/h a maximálna rýchlosť je stanovená na 320 km/h.
Prvých 60 kusov bude limitovaných a to v sérií PrimaSerie Launch Edition. Maserati ponúka exkluzívny trojvrstvový odtieň Aquamarina, ktorý vznikol kombináciou pastelovo sivej s dúhovým akvamarínom. Kabína PrimaSerie Launch Edition je čalúnená ľadovou alcantarou a kožou s kontrastným akvamarínovým prešívaním na prístrojovej doske. Exkluzívnou farbou sú vyšité aj nápisy „PrimaSerie“ na opierkach hlavy. Tento odznak sa náchadza aj na matne čiernych 20-palcových kolesách. Všetky odznaky majú špecifický povrch.
Zmien na prvý pohľad oproti kupé je málo, veľká časť je však pod povrchom. V dizajne si môžeme všimnúť rozdiel na zadnom kryte karosérie. Prieduchy v tvare trojzubca nadradil polep v titánovej farbe. Maserati muselo premiestniť i prívody vzduchu do motora. Cielo ale s kupé zdieľa motýľové otváranie dverí. V ponuke sú nové disky v tvare dvojitého X vyrobené z diamantom brúsenej zliatiny no tiež ráfiky z uhlíkových vlákien, ktoré ušetria 30 kilogramov na hmotnosti. Technika v MC20 Cielo je zhodná s klasickou MC20 pre modelový rok 2023, čo zahŕňa nové ovládacie páčky pod volantom, nové tlačidlo na zapnutie svetiel a mnoho bezpečnostných asistentov ako napríklad automatické núdzové brzdenie, rozpoznávanie dopravných značiek a 360-stupňovú kameru. Maserati nám však ešte neprezradilo kedy plánuje Cielo uviesť na trh a ani cenu tohto exkluzívneho kabrioletu.
text: M.Lábaj, foto: Maserati