Klobúk dole Pane!
Mercedes-Benz S280 roku výroby 1972 je úplne iná káva, na akú sme zvyknutí. Vyžaduje si odlišné zmýšľanie a videnie témy jedinečných - vyladených áut, neodborný dotyk k jednotlivým častiam tohto majestátneho stroja môže byť totiž božím hriechom. Nápad, kreativita, cit pre štýlovosť sú ale pozitíva, ktoré nechýbajú u Andyho - mladíka z Belgicka. Ste sa teraz začudovali, že sa bavíme o mladom týpkovi, však? :) Veď na zrazy veteránov sa podobné kúsky prikotúľajú v drvivej väčšine prípadov pod taktovkou pánov omnoho skôr narodených. Manažér predajne automobilových dielov a doplnkov v meste Hasselt je ale výnimkou potvrdzujúcou pravidlo.
Od malička ho fascinujú staršie kúsky a kým sa dostal tam, kde sa cíti najlepšie, vystriedal viacero áut, ktoré samozrejme neostali v továrenskej podobe. Kariéru začal Peugeotom 306, nasledovala 406-ka položená na vzduchu, BMW 320Ci rolujúce na 20" kolesách, GLK 250CDi v AMG stylingu pritvrdené podvozkom H&R a 20-palcovými ráfmi a tiež totálne prekopaný Golf 2. Z toho, čo bolo spomenuté je zrejmé, že sa Andy nevyníma dobre fungujúcemu klišé, panujúcemu vo svete európskeho tuningu. Ten je založený na pekne zrenovovanej karosérii, správnom postoji a na ideálnom výbere kolies.
Presne tohto sa držal aj v prípade kultovej záležitosti, ku ktorej sa človek musí správať s poriadnym rešpektom. Luxusná W108-ka sa v prvom rade musela dať do parády, akoby teraz opustila výrobné linky a to použitím samozrejme výlučne originálnych dielov. No keďže - ako sám Andy vraví, nenávidí sériovky, od začiatku mu bolo jasné, že originálny vzhľad bude predsa len o čosi zmenený, aby to ako celok ladilo v aktuálnom trende, požiadavkám aj tej mladšej generácie. Andy okrem autám fandí aj moderným úletom ako downhill, snowboarding, či wakeboarding, čo sa značne odzrkadľuje aj na finálnom vzhľade s štýle jeho nového, rodinného povozu.
Mercedes S-klasse 280S W108, rok výroby: 1972
Motor: Benzínový, radový 6-valec (108.016), objem 2780cm3, kompletná generálna oprava, výkon 103kW (140hp)
Pohon: Náhon na zadné kolesá cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku
Podvozok: Zákazkový vzduchový podvozok s kompresormi a tlakovou nádobou v kufri, kotúčové brzdy na oboch nápravách, 18-palcové hliníkové disky Intro Wheels Speedstars s nízkoprofilovými pneumatikami
Karoséria: Po kompletnej renovácii s novým celolakom Mercedes A-klasse
Interiér: Komplet obnovený za pomoci originálnych dielov v kombinácii koža, tkanina, drevo, na mieste ľavej vetračky v palubnej doske prídavný budík tlaku airride, autorádio s CD prehrávačom Kenwood
text: Kovács, foto: Kevve