Keď Subaru stretne Nissan

05. marec 2018Publikoval M. Lábaj

Zamýšľal sa už niekto nad swapom motora v Subaru Impreza? Ani ja som sa so žiadnym človekom nestretol, ktorý by nad niečím takým uvažoval. Až doteraz. Austin Barnett, milovník rýchlosti z Pennsylvánie sa rozhodol, že do svojej Imprezy z roku 2012 namontuje motor z presláveného Nissanu Skyline R34. Áno, „ten” motor s označením RB26DETT.

Austin si kúpil Imprezu ako úplne novú, priamo od predajcu vozidiel značky Subaru. Netrvalo ale dlho a auto začal upravovať podľa svojej chuti. Prvá na rade bola zmena vzhľadu tohto hatchbacku. Akosi sa mu zdala Impreza štíhla, a tak na ňu namontoval široký MntRider Design bodykit. Ďalej nasledovali predné blatníky, ktoré dostali povrchovú úpravu vďaka fólie z uhlíkových vlákien. Ich kontrast s bielou perleťou je jednoducho úžasný. Prednú časť auta obohacuje predný nárazník od Varis, na zákazku vyrobené svetlomety a agresívny výraz dotvárajú IPF JDM hmlové svetlá. Dozadu bol namontovaný difúzor APR z Dodge Viper-u. Čerešničkou na torte je zadný spoiler značky Blacktop Aero.

Športový vzhľad pokračuje aj v interiéri. Sedačky a pásy Takata Drift Pro LE držia telo na pevne na svojom mieste. Pri najhoršom, posádku ochráni šesťbodový ochranný rám z dielne Agency Power. Volant, prístrojová doska a stredový tunel sú, ako predné blatníky, tiež zabalené v uhlíkovej fólií. Billetworkz, firma kde Austin pracuje, dodala posledné doplnky do kabíny, hlavicu radiacej páky a gombík ručnej brzdy v zaujímavom farebnom prevedení.

S pôvodným motorom išiel von aj sériový pohon STi. Najťažším aspektom tejto stavby bola práve implementácia AWD systému od Nissanu, ktorá zabrala neuveriteľné množstvo práce. Aby sa vôbec RB26-ka s prevodovkou zmestila do auta, musel sa motorový priestor o niečo zväčšiť. To znamenalo i posunutie sedadiel, volantovej tyče, prístrojového panelu a pedálov smerom dozadu. Všetky diely na podvozku auta - predný trubkový pomocný rám, uchytenie prevodovky, zadná náprava s diferenciálom sú nové. Skrátka povedané, všade kde sa Subaru stretlo s Nissanom museli byť komponenty upravené alebo vyrobené na mieru.

A teraz to hlavné, motor. Ako fotky prezrádzajú, nemôžeme očakávať šesťvalcový RB26DETT v sérii. Všetko potrubie, či už výfukové, wastegate, potrubie okolo intercoolera aj chladiča má na svedomí Austinov kamarát z dielne Schmuck Built. Párty však rozbieha BorgWarner EFR 9174 twin-scroll turbo. Nadmerné množstvo stlačeného vzduchu tlačí cez 90 mm škrtiacu klapku do sacieho potrubia značky Plazmaman. Pohonné látky dodáva dvojité čerpadlo AEM 320 E85 a o vstrekovanie sa starajú ID2000 vstrekovače pod dohľadom palivového systému Zeitronix flex.

Systém suchého mazania udržiava všetko pekne namazané a v bezpečí pred nedostatkom oleja. RB26-ku riadi Haltech Platinum Pro ECU, zapojená do zväzku špeciálnych káblov. Kvôli vysokému výkonu, na spojenie s prevodovky s motorom je použitá ATS Carbon Triple spojka. Kardany a polosi od Driveshaft Shop sú použité na pohon všetkých štyroch kolies. Centrálny diferenciál ETS Pro má manuálne nastavenie rozdelenia výkonu na obe nápravy, umožňuje tak hromadu zábavy ak nastavíte tok výkonu len na zadné kolesá. Nový motor v Impreze so všetkými týmito dielcami dosahuje ozrutný výkon 713 HP a 810 Nm! Len si predstavte tú kakofóniu všetkých zvukov pri krotení tohto jedinečného stroja.

Gigantické kované kolesá Nessen S 7.0 s rozmerom 18x12 palcov sú obuté do lepivých pneumatík Toyo R888 315/30. Vpredu Subaru spomaľujú osem a vzadu šesť-piestikové športové strmene Runduce. Keďže sa Austin snažil udržať podvozok neošúchaný z ulíc a na výstavách čo najnižšie, cesta vzduchovým odpružením bola logická. V batožinovom priestore je tak uložená centrála s kompresorom od AirLift Performance. Kto hovoril, že show cars nemôžu byť aj poriadne autá..?

text: M.Lábaj, foto: speedhunters.com