Jaguar F-Pace dostáva ostrejšie pazúry
Športovo-úžitkové automobily v ostatnom čase prekvitajú a segment mohutným tempom expanduje do predtým nepreskúmaných končín. Okrem iného ho obohacujú veľmi luxusné či výkonné mašiny. Do druhej kategórie prispel počas newyorského autosalóna Jaguar, ktorý predstavil novú verziu typu F-Pace. Ten dostáva ostrejšie pazúry v podobe verzie SVR.
Model vyšľachtený koncernovou divíziou Special Vehicle Operations možno okrem jej podpisov navonok spoznať podľa viacerých úprav. SUV dostalo odvetrávanú kapotu, predný nárazník s podstatne väčšími vstupmi vzduchu a nové otvory sa objavili tiež na blatníkoch. Ich tvar zvýrazňuje linka prechádzajúca do dverí. Prahy sú modifikované, pričom ani vzadu nechýbajú extra prieduchy. V nárazníku sa okrem toho objavili dve dvojice veľkých koncoviek aktívneho ladeného výfuku, po jeho stranách našli miesto difúzory.
Medzi vizuálnymi špecifikami nesmú chýbať disky kolies, ktoré sú štandardne 21-palcové. Na želanie možno Jaguar obuť na ešte o palec väčšie ráfiky. Mohutné valce sú potrebné, nakoľko na oboch nápravách sa nachádzajú takmer 400-milimetrové brzdové kotúče. Samozrejmosťou je špeciálne nastavenie podvozka s tuhšími pružinami a odlišnými adaptívnymi tlmičmi.
Srdce svalnatej šelmy asi nikoho neprekvapí, nakoľko ho koncern Jaguar Land Rover hojne používa. Ide o kompresorom nadopovaný benzínový osemvalec s objemom rovných päť litrov. V tomto prípade hovoríme o jeho najrozšírenejšom naladení, ktoré produkuje maximálny výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 680 Nm. Motor sprevádza upravený osemstupňový a Quickshift spolu s pohonom všetkých kolies vybaveným elektronicky riadeným zadným diferenciálom.
Vďaka veľkej porcii sily zvládne F-Pace SVR akcelerovať na stovku počas 4,3 sekundy. Triedny rekord tým síce nepokorí, ale za slimáka ho určite označiť nemožno. To isté platí o maximálnej rýchlosti 283 km/h. Tieto dynamické hodnoty si možno užívať z interiéru, ktorý neprišiel ani o štipku luxusu. Od štandardných modelov sa okrem obligátnych detailov odlišuje klasickým voličom prevodovky namiesto otočného a športovo tvarovanými sedadlami. Usadnutie do nich nebude lacné, na domácom trhu plánuje Jaguar za svalnaté SUV pýtať minimálne 74 835 libier - v prepočte takmer 87-tisíc eur.
text: M.Pokrývka, foto: Jaguar