Infiniti Project Black S má techniku z F1
V strednej triede ponúka väčšina prémiových značiek rýdzo športové modely. Veľkú nemeckú trojku reprezentujú známe vozidlá s označeniami RS4/RS5, M3/M4 a C63, taký Lexus zasa ponúka kupé RC F. Infiniti zatiaľ ich priameho konkurenta predávať nezačalo. Výkonný sedan Q50 EauRouge oblečený do uhlíkových vlákien zostal štúdiou a rovnaký osud má nateraz príbuzné kupé Q60 označené ako Project Black S.
Japonská značka síce tému sériovej výroby zatiaľ neotvorila, no v Paríži predstavila druhú verziu posledného spomínaného vozidla. Od exemplára prezentovaného na minuloročnom ženevskom autosalóne sa na prvý pohľad takmer nelíšila. Brutálne tvarovaný bodykit tvorený vo veľkej miere karbónom zostal zachovaný, rovnako ako tmavosivý lak karosérie.
Bližšie porovnanie dvojice konceptov odhalí rozdielne prítlačné krídlo, ktoré má svojimi aerodynamickými vlastnosťami pripomínať dielec monopostu Formuly 1. Odlišný je tiež zadný nárazník. Predtým mal dve centrálne výfukové koncovky lemované obrovským difúzorom, aktuálny kúsok disponuje komínmi po bokoch umiernenejšie tvarovaného komponentu.
Pozorné oko odhalí aj odlišné brzdové kotúče. V minulosti boli taniere Infiniti drážkované, aktuálne siahlo po perforovaných. Mohutné strmene lakované žltou farbou zostali. Tento krát však výrazný odtieň nájdeme aj na pneumatikách, nárazníkoch či krídle. Preniesol sa tiež dovnútra. Kokpit je rýdzo dvojmiestny, za dvojicou anatomických sedadiel s karbónovou kostrou sa nachádza „vanička“ s ukotvením štvorbodových bezpečnostných pásov. V interiéri sa nachádza niekoľko špeciálnych ovládačov a hasiaci systém. Čalúnenie tvorí koža a alcantara, kontrastom sú žlté detaily.
Pohonný systém vozidla prešiel evolúciou. Pod prednou kapotou sa nachádza dvakrát prepĺňaný benzínový šesťvalec, ktorý dosahuje najvyšší výkon 298 kW (405 k) a krútiaci moment 475 Nm. Dopĺňa ho technológia KERS známa z pretekov F1. Nejde o prázdne reči, Infiniti na ňom spolupracovalo s tímom Renault Sport. Systém pozostáva z troch generátorov posielajúcich energiu do batérie s kapacitou 4,4 kWh. Tá následne poháňa vzadu uložený elektromotor, ktorý vyvinie najviac 120 kW (163 k). Celkový výkon kupé teda dosahuje až 420 kW (571 k).
S touto porciou by Infiniti Project Black S malo zrýchliť na stovku pod štyri sekundy, maximálne tempo nepoznáme. Nevýhodou hybridnej energie je hmotnosť. Komplikovaná sústava ju zvýšila o zhruba 200 kilogramov, čo kompenzuje odľahčený interiér spolu s niektorými časťami karosérie. Z uhlíkových vlákien sú okrem viditeľných komponentov vyrobené aj predné blatníky, kapota či strecha. Vozidlo tak nakoniec váži 1 775 kilogramov. Použitie týchto dielcov nepochybne nevyšlo lacno, na reči o cene je však zatiaľ príliš skoro. Japonská automobilka ešte sériovú výrobu nepotvrdila.
text: Matej Lábaj, foto: Infiniti