Hyundai i30 Fastback od Boes Motorsport
Hyundai nám pred rokom na autosalóne vo Frankfurte ukázal tretiu verziu karosérie pre model i30 s pomenovaním Fastback. Dnes je i30 Fastback horúcim želiezkom v segmente áut za dobrú cenu. Dynamické línie a zamračená tvár vyzerajú síce športovo, motoru ale chýba trochu ostrosti, a dokonca ani podvozku by neuškodila jemnejšia úprava.
V Boes Motorsport sa tak rozhodli, že sa pozrú na zúbok tomuto autu. Hyundai si doniesli k sebe do Kempenichu, len pár kilometrov od Nürburgringu, na ktorom sa ladil jeho súrodenec i30 N a začali s úpravami. Keďže auto má podarený dizajn, pracovalo sa len na zlepšení handlingu a zvýšeniu výkonu s heslom: gény nevymeníš, ale dajú sa modifikovať.
Pre skvalitnenie športovej jazdy auto posadili na špeciálne vyvinuté pružiny, ktoré znížili ťažisko celého auta o 25mm. Ďalej vymenili sériové disky za 18-palcové OZ Racing. Napriek väčším rozmerom (8 x 18 palcov) sú o 2,5 kg ľahšie ako pôvodné a obúvajú pneumatiky s plášťom 225/40. Znížením neodpruženej hmotnosti auto získa lepšie vlastnosti pri prejazde zákrutami a čo máme radi všetci, dokáže ich zdolať s vyššou rýchlosťou.
Najvyššia motorizácia, ktorú môže i30 Fastback mať, je zážihová 1,4-ka preplňovaná turbodúchadlom. So sériovými 140 koňmi to však nie je žiadna sláva. V Boese sa s tým ale pohrali a podarilo sa im zvýšiť výkon T-GDI motora na 170 koní (126 kW). Krútiaci moment teraz dosahuje hodnotu 290 Nm. To je už o niečo lepšie. Z 0 na 100 km/h to tak s veľkou pravdepodobnosťou zvládne Hyundai výrazne pod 9 sekúnd. Úpravca hovorí aj o dosiahnutí vyššej maximálnej rýchlosti ako pôvodných 203 km/h. S touto úpravou sa dizajn vyrovnáva so skutočnými vlastnosťami auta, označenie Fastback je tak na svojom mieste.
text: Matej Lábaj, foto: Boes Motorsport