Hyundai Elantra N
Ani sme ešte poriadne nestihli okukať športovú Konu a už nám automobilka z Južnej Kórei pripravila ďalšiu chuťovku. Divízia N primiešala elegantnému sedanu Elantra štipku pretekárskej DNA. Bude to fungovať? To sa pýtame aj my, a snáď aj neskôr zistíme. Už teraz ale vieme, že Elantra N vyzerá veľmi sexi.
Elantra N prináša to najlepšie z dvoch svetov, „high-performance“ a praktickosti. Ja by som však namiesto praktickosti povedal eleganciu. Prednú časť tvorí mohutná maska, na ktorej nemôže chýbať N odznak. Zboku je lemovaná lichobežníkovými otvormi, ktoré vedú vzduch k predným brzdám. Celý predok podčiarkuje podnárazník s červenou linkou. Zadok je trochu viac hranatejší, svetelný pás dovnútra prelamuje veko kufra na dve časti. Na ňom sa nesie pekné krídelko. Na samom spodku sa nachádza difúzor s trojuholníkovou odrazkou a poriadne hrubou dvojicou koncoviek výfuku.
Na prednej náprave je uložený 2,0-litrový benzínový motor preplňovaný turbodúchadlom T-GDI. Asistuje mu 8-stupňová prevodovka DCT so spojkami v oleji alebo klasický 6-stupňový manuál. Agregát je naladený na 280 koní (206 kW) a dosahuje krútiaci moment 392 Nm. Krátkodobo je možné zvýšiť výkon motora na 213 kW, stačí stlačiť správne tlačidlo na volante s nápisom NSG, avšak len s DCT prevodovkou. Odstrel správnym smerom zo zákruty zabezpečuje samosvorný diferenciál a nový typ prednej nápravy inšpirovanej z WRC. Vďaka tomu sa tiež podarilo Hyundaiu odľahčiť neodpruženú hmotu o 1,7 kilogramu. Elantra N sériovo obúva 19-palcové disky s pneumatikami Michelin PS 4S.
V interiéri silno cítiť športového ducha. Príjemne tvarovaný volant v kvalitnej koži a zopár tlačidlami najviac sa bude v rukách držať naozaj skvelo. Digitálna prístrojová doska umožňuje vodičovi zobraziť informácie aké si praje. Dokonca aj údaje ako za starých čias, teplotu oleja a tlak turbodúchadla. Stredná konzola je mierne natočená na vodiča, pričom displej informačno-zábavného systému dokáže zobraziť ďalšie množstvo informácií o aute ako napríklad momentálne preťaženie, prípadne časy jednotlivých kôl ak jazdíte na trati. Sedadlá sú športovo-pohodlné, teda, športové tvarovanie je očalúnené o niečo mäkšie aby posádka aj v prípade niekoľko sto kilometrového presunu vystúpila s úsmevom. Čo nás zaskočilo (zahrialo pri srdci) je stále prítomnosť klasickej ručnej brzdy. Uvidíme, ako pristúpi Hyundai k európskemu trhu, predajné čísla sedanov na našom kontinente nie sú veľmi priaznivé.
text: M.Lábaj, foto: Hyundai