Evolúcia žijúcej legendy
Zatiaľ čo sa v Európe naháňame za každým jedným gramom „zlej“ CO2-ky, v Japonsku si užívajú každú benzínovú kvapku so širokým úsmevom. Nissan predstavil nové GT-R R35 pre rok 2024, so nasmerovaním na japonský trh. Japonci odkryli plachtu aj z dvoch špeciálnych edícií a to Premium edition T-spec a GT-R Nismo Special edition. Ďalšie verzie Nisma sa predstavia cez leto.
Zmeny oproti predošlému modelu nie sú až také výrazné. Kto však GT-R pozná lepšie, rozdiely si všimne ihneď. GT-R dostalo novú prednú masku a redizajnovaný nárazník, ktorý po novom oddeľuje masku od spodného otvoru. Nissan hovorí o lepšej aerodynamike a tiež vďaka úpravám na podvozku aj o pohodlnejšej jazde.
R35 však nie je mäkšie, pod kapotou mu bije 3,8-litrový motor V6 s dvojitým preplňovaním. Alebo ako ho poznáme pod označením VR38DETT. V Nissane ho vyladili na sériových 570 koní (419 kW) a 637 Nm. Vo verziách Nismo je ešte ostrejšie naladený na rovných 600 koní (441 kW) a 652 Nm krútiaceho momentu. Motor spolupracuje so známou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou GR6, z nej ide výkon na všetky štyri kolesá.
Nissan GT-R Premium edition T-spec je vybavený špeciálnym nastaviteľným odpružením, ktoré prináša potešenie z hladkej jazdy a citlivého ovládania, a karbónovými kotúčovými brzdami. GT-R NISMO zase maximalizuje využitie pretekárskych technológií. S vylepšenou aerodynamikou, vyladeným odpružením a pridaním mechanického samosvorného diferenciálu na prednej náprave ide o najvýkonnejšie sériové GT-R vôbec. Exkluzívne karbónové zadné sedadlá Recaro poskytujú pocit zjednotenia s autom a zvýšený komfort. Špeciálna edícia Nissan GT-R NISMO využíva tiež vysoko presné diely motora s vyváženou hmotnosťou, ako sú napríklad piestne krúžky, ojnice či kľukový hriadeľ a exkluzívna karbónová kapota motora NISMO s NACA otvormi. Bohužiaľ minulý rok Nissan ohlásil koniec GT-R v Európe kvôli emisiám. PS.: Má niekto skúsenosti s importom? :D
text: M.Lábaj, foto: Nissan