Dve parádičky z jednej dielne
Nemecký úpravca Novitec predstavil dve novinky pre tuningový svet. Každá z nich je namierená na odlišné vozidlo, no spolu vytvárajú výbornú dvojicu na každodenné použitie. Týždennú pracovnú službu rado vezme všestranné talianske SUV Maserati Levante Trofeo a o víkendové povozenie sa postará britský superšport McLaren Senna.
Maserati Levante dostalo od úpravcu bodykit Esteso V2. Ide o rozšírenie vozidla o 10 cm vpredu a až 12 cm na úrovni zadných kolies. Bodykit pozostáva celkovo z ôsmich dielov, na prednom a zadnom nárazníku sú poznať masívnejšie bočné partie, okolo kolies zase širšie lemy blatníkov a vystúpenejší prah. Levante po rozšírení meria na šírku 2,09 metra. Na výber sú ďalšie dva diely z uhlíkových vlákien a to decentný spojler nad zadnými svetlami a štýlové vydutie prednej kapoty. Široké blatníky si pýtali aj väčšie kolesá. Novitec na Levante obul 22-palcové Esteso disky so šírkou 10 palcov na prednej náprave a 12“ na zadnej. K týmto kolesám úpravca ponúka aj modul pre vzduchový podvozok, ktorý zníži auto o 25 milimetrov. Lepšia geometria podvozku a zníženie ťažiska pomôže stabilite v zákrutách.
Spoločnosť sa trochu pohrala i s riadením motora. Dvakrát preplňovaná V8 s objemom 3,8-litra dostala riadiaci modul N-Tronic, ktorý trochu pozmenil nastavenia, no zároveň dopomohol k zvýšeniu výkonu na 624 koní (459 kW) pri 7700 ot/min. Rovnako sa navýšil krútiaci moment agregátu o 90 Nm, teda na krásnych 820 Nm. Vrcholnej verzii sa jemne skrátil šprint z pokoja na 100 km/h na čas 3,8 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 309 km/h. Nie je však všetko o V8, Novitec modul ponúka aj pre „obyčajnešiu“ benzínovú V6 i turbodiesel.
Víkendový pôžitok za volantom zase prinesie vylepšená raketa McLaren Senna. Aj keď toto auto nie je typickým modelom pre úpravu, predsa je to jeden z najlepších McLarenov a k tomu pomenovaný po legendárnom pilotovi. Novitecu sa to ale podarilo, pár decentných úprav Senne vskutku pristanú.
K stádu 800 koní 4,0-litrovej V8 s dvomi turbami pribudlo vďaka modulu N-Tronic ďalších 102 žrebcov. Výkon McLarenu sa vyhupol na prvotriednych 902 koní (663 kW), ktorých motor dosahuje pri 7100 otáčkach za minútu. Vrchol krútiaceho momentu poskočil na 888 Nm. Okrem samotného modulu Novitec superšport osadil športovým výfukom z ultraľahkého materiálu Inconel. Rovnaký materiál sa totiž používa aj na monopostoch F1. Nový výfuk uľahčil agregátu dýchanie a vyúsťuje do dvoch 95 mm koncovkách pod zadným krídlom. Tie môžu mať vyleštený nerezový alebo matný čierny povrch.
0 až 100 km/h? 2,7 sekundy. A čo z nuly na 200 km/h? Za 6,5 sekundy! No najvyššia rýchlosť ostáva nezmenená – 335 kilometrov za hodinu. Novitec sa tiež nedotkol dizajnu automobilu. Senna je krásna tak ako bola stvorená. Jedine kolesá boli vymenené za ľahšie kúsky. McLaren tak lieta na 20“ vpredu a vzadu 21-palcových diskoch Vossen. Na exkluzívnych kovaných diskoch je obutá kvalitná pneumatika Pirelli P-Zero, na prednej náprave 255/30 no na zadku až 325/25. Ponuka úpravcu vrcholí širokou paletou farieb kvalitnej kože a alcantary ak by bolo treba niečo v interiéri prečalúniť. Nezvyčajná dvojica, no rozhodne nevyzerá byť nudná. A aká je tá vaša vysnívaná?
text: M.Lábaj, foto: Novitec